Een "Blob"?

Topic in 'Flora & Fauna' gestart door mayca, 04-09-2006.

1. Of je een nieuw soort ontdekt hebt geloof ik niet :troost: En verder ben ik het met Punk eens, dit zijn geen algen en het is geen mos.
    Tenminste... dat denk ik!! :?:

2. Hallo! Mayca hallo!

Ik heb de buurman gesproken, en het raadsel is opgelost!:yess:

Het is een.................................(spanning stijgt)
    .......................een........................................

Zoetwaterspons!!!!!!!!!!!!!

Dit zijn ongewervelde waterdieren. zijn er niet zo gek veel soorten van, meest zoutwatersponzen.

Graag gedaan...:D

3. Esthertje

Esthertje Geroyeerd Lid

Krul ik vind je geweldig hoor en zeker enthousiast maar ben benieuwd waarop de buurman dit baseert. Als ik op google zoetwaterspons intik, krijg ik heel veel berichten en heel veel foto's, maar toch eigenlijk niks wat op Mayca's Blob lijkt .... Of moeten we dit gewoon accepteren en ons erbij neerleggen :?:

4. Pelhřimov

Pelhřimov Donateur

dit vond ik op deze pagina: http://www.digischool.nl/bi/onderwaterbiologie/html/biologie/zoetwate/spons.htm over de zoetwaterspons - Spongilla lacustris
    Onderstaand verhaal staat er naast een foto die een beetje op jouw blobben lijkt.

5. Egnie! Lijkt er voor geen meter op... :nee:

Dit zoeken we dus, mensen:
    http://www.tsjechie.net/board/attachments/diversen/3174-blob-pic_0215.jpg-blob.jpg
    http://www.tsjechie.net/board/attachments/diversen/3173-blob-vreemde-bol.jpg
    http://www.tsjechie.net/board/attachments/diversen/3178-blob-pic_0217.jpgfoetus.jpg2e.jpg

6. Dat artikel heb ik gisteren ook gelezen Jeanne,heb daarna ook nog wat doorgezocht op zoetwatersponzen maar niets relevant gevonden.

7. Dus het is toch de Blobbus Maycanijs :deuk:

8. Die zoetwaterspons is veel meer takvormis en wit tot geel of groen van de algen, maar ik heb nergen die vlekjes gezien die hier wel op zitten.

Nee, zoetwaterspons is het niet!!!

Dus zoeken we gewoon verder.

9. Krulletje, ik vind je geweldig:clap:, ik zie dit net. Maar als ik verder lees is niemand het er mee eens:traan:. Ik had zelf ook al bij spons gekeken, maar zag mijn "Blob" er niet bij staan. Wat moeten we nou:confused:Je hebt zo je best gedaan.

10. Alwine

Alwine Geroyeerd Lid

De mensen die daar wonen, in de buurt van dat meer, weten die er niet meer van af?
    Als zij dit ook nog nooit hebben gezien, zou men zo'n "blob" eens in een potje moeten doen, en het in een lab moeten laten onderzoeken.

11. Jeanne, ik heb de site bekeken, ze lijken er maar een klein beetje op hè, Naturalis heeft ook nog niet gereageerd, komen er ook niet uit, denk ik.

12. Er waren mensen op de camping die dit ook gezien hebben, en die hadden het aan Mariaan gevraagd. Deze jongeman werkt daar en die gaf als uitleg een soort mos. Dus bij mos gezocht, maar niets wat er op lijkt.

13. Mos groeit (voor zover ik weet) ook niet onder water maar op hooguit zeer vochtige grond!!

14. Ja, daar heb je volgens mij gelijk in.
    Aniva schreef heel veel bladzijde terug; Kolonie's van cellen met slijm bijelkaar gehouden. Het is iets tussen Algen, schimmels en SPONS.
    Toch gek als je dit intypt, dat er niets uitkomt wat er ook maar in de buurt komt. Ik heb het op allerlei manieren geprobeert.:confused:

15. Lieve mensen,

Als je zoekt op freshwater sponge krijg je erg veel artikelen met plaatjes die er niet op lijken, en een paar die er wel op lijken. :lees: Ga er maar even voor zitten! Ik ben ervan overtuigd dat mijn bioloog gelijk heeft!:tong:

Ik heb een afbeelding gedownload die er veel op lijkt, maar ik weet niet hoe ik die aan jullie moet laten zien. Ik ben niet erg handig met computers.

16. Als het iets is "tussen" dan is het toch iets nieuws en dat is het (volgens mij) niet, waarom niet? Ik weet het ook niet misschien zijn het er daarvoor te veel?

Volgens mij kan het nog steeds alles zijn, toch heb ik het gevoel dat het eieren zijn van "iets" maar ja, dat gevoel is echt nergens op gebaseerd!!

17. Bedoel je deze Krulletje;

images.jpegspons.jpeg ,

heeft er wel wat van weg, maar ik zoek nog even door;)

18. Of deze:
    images.jpegbob.jpeg

Dit is flauw, hè:deuk:

19. Dit is een Spongilla Lacustris;

m_Spongilla_lacustris.jpg

Lijkt dit er een beetje op, misschien een heel klein beetje....

20. Gevonden!!!!!!!!!!!

GEVONDEN!!!!
    Beste leden ik denk dat ik de oplossing heb gevonden.
    Volgens mij zijn het Bryozoans. Zie hier.
    Maysa je weet zelf niet hoe juist je de naam hebt gekozen.

Deel deze pagina