Een "Blob"?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ik wil jullie nog wel even een beschrijving geven van de film "The Blob".

Een of andere engerd laat een kwabbeltje los dat verdacht veel lijkt op dat van mayca. Het kwabbeltje gaat aan de wandel, komt een mensje tegen, neemt een hapje en denkt "Lekker!" U begrijpt het al, de rest van de film bestaat uit de vele maaltijden die het kwabbeltje nuttigt, waarbij zijn omvang lelijk toeneemt, en hij in het laatst van de film qua omvang niet onderdoet voor de Tesco in Plzen, waarna hij door het leger wordt vernietigd met een of ander afwasmiddel.:D
 
Ja, inderdaad, dat is de film. Maar ik heb de vraag en een foto neergelegd bij een site, ik heb nog geen antwoord gehad. Verder ga ik het nog even aan Vonny vragen, die is ook op dezelfde camping geweest. Je weet maar nooit.:?:
 
Woont er bij jou in de buurt een Bioloog? En heb je daar een beetje goed contact mee? Zo ja, Zou je het niet eens kunnen vragen;). Ik zelf ken geen biologen. Misschien dat ik eens onder bioloog kan zoeken...of heb ik dat al gedaan:oeps:Ik weet eigenlijk niet meer welke site's ik al gehad heb, maar het mysterie zal worden opgelost.
 
mijn broer is ook bioloog,en die wist ook niet wat het was.
hopelijk weet deze bioloog het wel
mijn broer is op dit moment in radolzell in een biologische centum aan het werk hij zou daar de foto's ook laten zien,hoe meer biologen er naar kijken hoe beter,komen we misschien toch nog bij de oplossing
 
Pasqual schreef:
Ik heb de vraag begin deze week ook op een wetenschapsforum gezet, maar ook daar niemand die er een antwoord op wist :(

Op hun advies de vraag weer doorgespeeld aan http://www.naturalis.nl. We wachten af :))

Ik had de bibliotheek van het Naturalis ook een foto gestuurd van mijn "Blob". Ik hoop zo dat ik antwoord krijg. Had bij hun foto's gekeken maar geen herkenning.
 
wachtwoord69 schreef:
mijn broer is ook bioloog,en die wist ook niet wat het was.
hopelijk weet deze bioloog het wel
mijn broer is op dit moment in radolzell in een biologische centum aan het werk hij zou daar de foto's ook laten zien,hoe meer biologen er naar kijken hoe beter,komen we misschien toch nog bij de oplossing

Heel goed, Rika. We moeten er nu toch eens uitkomen. Wist niet waar ik aan begon toen ik deze foto's plaatste.
 
Gorrit schreef:
Dat niet maar wel beroemd hoewel ik me afvraag of jij dat met je naamsbekendheid in CZ nog nodig hebt:D
Net andersom Mayca, net andersom
Ja, dat klopt, ben al aardig bekend:deuk:Kijk even bij mijn foto's allemaal Majka's.

Stom hè, natuurlijk andersom...maar toch:confused:
 
Heb gisteren op een engelstalige site ongeveer 4500 foto's bekeken van algen(hoofdzakelijk zeealgen en wieren) maar niet 1 die in de buurt komt van jouw foto's Maysa,dus blijven zoeken!:lees:
 
Wat ik zo gek vind is dat ik ook steeds op algen en wieren uitkom, of mos. Maar als ik dan plaatjes erbij zoek lijkt het er niet op.

Vanmorgen de hele site van Naturalis omgespit, ik had ze al foto's gestuurd, maar tot nu toe geen reactie. Ga ook eens in de bieb kijken, wie weet.
 
Bovenaan