Een "Blob"?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ja Mayca, als ik dat goed heb begrepen dan bestaat een "Blob" uit duizenden diertjes.(kleine blobbertjes ??!!:D )

Ik hoop alleen, dat ik de "Blob" in Tsjechie of waar dan ook, nooit tegen zou komen.

Maar ik ben blij dat het raadsel is opgelost, ik was zelf heeeel nieuwsgierig.
 
mayca schreef:
Ik kom nu waarschijnlijk heel stom over:bloos2:, maar bedoel je hiermee dat 1 "blob" samengesteld is uit meerdere dieren.
Maysa het is moeilijk uit te leggen hoe dit dier(en) functioneert.Je moet hier maar eens kijken naar foto's en de tekst lezen.Als je doorklikt op de foto van C. mucedo(weliswaar een andere soort) krijg wel een duidelijker beeld hoe zij functioneren.De engelse sites geven ook veel uitleg maar worden wel zeer technisch.Op één van deze sites werd geopperd dat de waterkwaliteit zou verbeteren met deze dieren daar zij micro orgasmen eten en deze zijn verantwoordelijk voor troebel water.Bij testen over meerdere jaren was gebleken dat de zomers waar er veel van deze kolonies waren de helderheid van het water toenam.Echter 100% zeker waren ze niet .;)
 
Je moet op de site die ik opgaf zeker de microscoop en video bekijken daar staan 2 filmpjes op van deze blob in werking.Voordat je de filmpjes bekijkt zeker de tekst doornemen:lees: die er naast staat zodat je weet waar je op moet letten;)
 
idur schreef:
Je moet op de site die ik opgaf zeker de microscoop en video bekijken daar staan 2 filmpjes op van deze blob in werking.Voordat je de filmpjes bekijkt zeker de tekst doornemen:lees: die er naast staat zodat je weet waar je op moet letten;)
Ga ik zeker doen Rudi. :dank:
 
Ja, ik ben overtuigd. Het zijn inderdaad Bryozoans... :)

bryozoan.jpg
 

Esthertje

Geroyeerd Lid
Oke oke oke, ik vind het fantastisch dat we met zijn allen aan het onderzoeken zijn geslagen, dat vind ik leuk en op Idur zijn we supertrots omdat hij de oplossing heeft gevonden (zo goed ;) )
 
idur schreef:
Je moet op de site die ik opgaf zeker de microscoop en video bekijken daar staan 2 filmpjes op van deze blob in werking.Voordat je de filmpjes bekijkt zeker de tekst doornemen:lees: die er naast staat zodat je weet waar je op moet letten;)
Ik heb de site en de filmpjes met verbazing gelezen en bekeken. Dit had ik echt nooit verwacht en ze hebben ook gewoon een sexleven :)
Een hele mooie site, het word me allemaal duidelijk, ga hem zeker nog een paar keer bekijken.
 
Bovenaan