Winter 2011/2012 wat wordt het ?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ben niet in de CZ en heb uit voorzorg in ieder vertrek een kachel geplaatst op de stand vorstbeveiliging . ondanks deze maatregelen hadden we bij -25 toch schade de vorige winter
 
Eigenlijk had ik verwacht dat de temperatuur vandaag iets minder koud zou uitvallen, maar op dit moment is het alweer -18. Ik neem nu eerst maar even een beerenburgje.
 
De temperatuurstijging heeft doorgezet. Na al die nachten met temperaturen van lager dan -20, zijn de laatste nachten bijna 'warm' te noemen ( -9,5 en -5,5 ). Afgelopen nacht heeft het flink gesneeuwd en in combinatie met de harde wind heeft dit ervoor gezorgd dat de sneeuw zelfs tegen de ramen zit.
 
Inmiddels is de temperatuur iets boven de 0 gekomen maar door de sneeuwbuien en de harde windvlagen is er een sneeuwstorm gaande!
 
Zag net dat er 30 cm verse sneeuw in Benecko gevallen is. Hoop dat niet alles weg is als wij gaan. Pas op 16 Maart dit jaar. Afwachten maar.
 
Sneeuw, sneeuw en nog eens sneeuw, er is sinds gisteravond zeker 40 cm. verse sneeuw gevallen.
De harde wind zorgt ervoor dat alles wat weggeschoven wordt weer snel op haar oude plek terug ligt !
 
Het is wel een lang pad Jan, dus er valt heel wat te schuiven! :D
Zag net een leuk filmpje van onze buurt. (even scrollen) Op de 14 is er wat sneeuw naar beneden gekomen. En hoezo rijden er dan geen treinen in Tsjechië? Echt wel! (Zie direct in het begin van het filmpje hoe ze dit simpel oplossen.)
In Nederland konden ze vandaag (geen sneeuw en +4, dus geen bevroren wissels) nog steeds niet een fatsoenlijke dienstregeling bieden. :stout:
 
Volgens onze vrienden is er bij in de omgeving ook veel sneeuw gevallen. Dus ik ben benieuwd. Onze vrienden hebben aangeboden om de parkeerplaats sneeuwvrij te maken voordat we komen. Wel erg lief. Maar het huis laten voorverwarmen met de cv vinden we een beetje eng, ondanks dat er antivries in het systeem zit.
 
De temperaturen zijn nu rond 0, de extreme koud is weg. Alles "doet" het bij ons weer.
Maar er ligt nu ongelooflijk veel sneeuw, vandaag waren zelfs enkele pistes gesloten door de zware sneeuwval en wind.

Jan wij moet. en wel schuiven, anders zijn we onbereikbaar en kunnen we zelf de deur ook niet uit. De show must go on. Maar het is zo "zinloos" je blijft aan het scheppen.
 
Nancy, wij zitten niet ver bij jullie vandaan en vrienden vertelde dat er 30 cm gevallen is en er nog meer bij komt. En dat het een kleine sneeuwcalamiteit is.

Ik vraag me af of het zin heeft om de parkeerplek bij ons een dag van de voren schoon te schuiven.
 
Bovenaan