Winter 2011/2012 wat wordt het ?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

TTC is schuin tegenover Sabi, vanaf Sabi gezien net voor de brug rechts. Ongeveer 100 meter van de weg af, langs de labe. Dit is sinds kerst een nieuw restaurant/hotel.
Gurman is vlakbij het Ijshockey stadion. Niet het weggetje van het stadion, maar de hoofdweg erlangs iets verder in rijden. Een geel gebouw. Dit is ook dezelfde weg waar Spek Stube is, maar dan is Gurman een stuk eerder(vanaf het centrum gezien).

Vanmorgen wederom miezer/regen... We besloten rond half 10 naar de piste te gaan omdat de kinderen om 10 uur een slalom "wedstrijd" hadden bij de school van Bubakov. Ik ging met paraplu naar boven en we zijn daar gebleven om te kijken. De piste was al heel snel slecht omdat het al 3 graden was. Je ziet het nu snel dooien in het dal en als je een stap zette op de piste zakte je al enkele centimeters naar onderen. Na de wedstrijd zijn we even wat wezen drinken en daarna naar de prijsuitreiking geweest. Daarna naar beneden gegaan en alles weer ingeleverd bij de verhuur.

Nu weer alles opdrogen en relaxen in het pension. We hebben ons afgelopen week prima vermaakt ondanks dat we 3 dagen van de piste zijn geregend. Toch was alleen vandaag de piste echt slecht. Ook vonden de kinderen het erg leuk dus die zullen de komende jaren waarschijnlijk wel weer meegaan.
Vanavond gaan we met 10 man eten bij Imlauf. Morgenvroeg zullen we rond 8 uur wegrijden uit Vrchlabi. Het belooft morgen goed weer te worden voor de terugweg naar Nederland.
Degene die de komende week zullen verblijven in Tsjechië hebben nog meer pech... het blijft dooien en regenen, volgens vele weersites. Een tsjechische weersite gaf voor vandaag -6 tot 0 aan en sneeuw, hier klopt niks van. Het is -1 tot 5 en regen geworden.
 
Dooi! Dikke dooi! Inmiddels kunnen we ipv skiën ook raften en heus niet alleen op de Jizera. :stout:
Jammer voor de skiërs van aankomende week.
En dat vele smeltwater....dat gaat vast voor problemen zorgen...:denk:
 
Vanmorgen was het spiegelglad op de parkeerplaats bij ons pension, het heeft dus nog wel wat gevroren vannacht. Dus waarschijnlijk was de piste vanochtend nog wel aardig.
De terugreis is opzich prima verlopen. Alleen wat oponthoud op weg 9 richting de grens CZ-D. We konden er niet door, een vrachtwagen omgevallen in de sloot. Hierdoor moesten we een stukje omrijden. Ongeveer een half uur extra reistijd... niet zo erg dus.
Wel erg mooi weer gehad de hele dag. We konden al snel merken dat we het Reuzengebergte uit reden, de sneeuw werd steeds minder. Net over de grens nog wel beetje sneeuw gezien maar echt minimaal. Toen we gingen was het 1.5 graad, in Duitsland haalde we max 9.5 maar gemiddeld was het 7.5 graad onderweg.
 
Inderdaad spekglad, voordat ik het wist lag ik op mijn billen! :D
Er zit nog vorst in de grond dus ook al is het 's nachts nog net boven nul, denk aan de gladheid. :stout:
 
Vandaag 3 cm verse sneeuw, een stralend zonnetje en temperaturen rond het vriespunt. Ideale ski condities !
 
Hier gisteravond al een heeeeeel klein beetje sneeuw en ook vannacht een klein beetje. Op dit moment is er sprake van een dikke sneeuwbui. Voor de nieuwe wintersporters ideaal en nu maar hopen dat het doorzet.
 
En mooi geprepareerde pistes denk ik want het heeft weer gevroren las ik net!! :top: Veel skiplezier!
*edit* nog even een fotootje voor de skiliefhebbers erbij gezet, het ziet er weer fantastisch uit!

piste 700m.jpg
 
Het was ook helemaal geweldig vandaag, zon, super geprepareerde pistes, hier was het vannacht -7. Heerlijk
 
Gisteren inderdaad de hele dag regen. Daardoor is er bij ons al veel sneeuw verdwenen. Vandaag zon en ook nu verdwijnt de sneeuw snel.
 
Ook vandaag weer boven verwachting super geskied. Fantastisch weer, geweldige pistes, tevreden gasten.
Vanmiddag was het in het zonnetje 12 graden. Heerlijk !
 

kuurgast

Donateur
Vanmiddag hebben ze een iglo gebouwd bij de bron van de Labe. Als je de webcam terugkijkt zie je dat er een aantal vanavond terug gekomen zijn om daarin de nacht door te brengen. :)
 

Bijlagen

  • iglo.jpg
    iglo.jpg
    175,8 KB · Bekeken: 19
Vandaag sneeuwt het weer in Tample.:snotter: Het was al zo mooi voorjaar. Nou, de winter is dus nog lang niet voorbij. Tonic maar roepen van malo snih, dat heeft hij al eerder geroepen, maar Tonic vind een halve meter malo. Een meter is hier normaal. De lucht is helemaal grijs. Volgens mij komt er nog meer. Ik hoop maar dat ik het verkeerd heb, want ik ben er wel een beetje zat van. Het is mooi om naar te kijken, maar niet als je aan het klussen bent.:nee:
 

Marcel

Moderator
bij mij zijn dus 2 kranen stuk gevroren. gewoon het restje wat in de kraan zat is bevroren geweest.
het was bij ons wat vochtiger dan gewoonlijk, dit komt door de aanbouw.
dus nu stoken met de ramen open, om veel vocht kwijt te raken. en als alles een beetje droog is geworden, gaan ze de afdekvloer storten ... kan ik weer opnieuw beginnen ... :zwijg:
 
Het wordt mooi weer, je zou toch zeggen dat het nu gebeurt is met de winter, vannacht heeft het nog aardig gevroren, maar overdag stralende zon. Voorspelling voor komende week zijn temperaturen tot 20 graden. Kijk daar doen we het voor. Droogt de meuk tenminste een beetje op. Rij me helemaal klem hier in de kleibagger.
 
Bovenaan