Winter 2011/2012 wat wordt het ?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Na een witte kerst hebben we nu ook een bijna witte Pasen met veel sneeuwbuien. De laatste stuiptrekkingen van de winter?
 
De sneeuw ligt vooral in de hogere gebieden. Wij zitten op ongeveer 450 meter en hebben nu te maken met sneeuwbuien, maar het blijft niet liggen. Zit je weer wat lager, dan heb je kans dat er zelfs geen sneeuw meer valt.
 
De sneeuw ligt vooral in de hogere gebieden. Wij zitten op ongeveer 450 meter en hebben nu te maken met sneeuwbuien, maar het blijft niet liggen. Zit je weer wat lager, dan heb je kans dat er zelfs geen sneeuw meer valt.
In 2008 hebben we nog volop in de sneeuw op de snezka gelopen, dus ik hoop toch een beetje dat het er straks ook nog ligt, ik zou die fijne wandeling nog zo graag een keertje willen doen. ik weet niet hoe een foto bij te voegen, maar de foto staat in mijn fotoalbum, zie: saar de jong.
 
We zijn de snezka afgelopen begin mei 2008 met een dik pak sneeuw onder onze voeten.

En vorig jaar mei bij studenec gestopt om een foto te maken in een sneeuwbui.
 
Vandaag in de Hooglanden flink wat sneeuw, en erg koud! Volgende nacht -6°C verwacht. Een witte Pasen...
Heeft toch ook wel zijn charmes!
Stanovice... IMG_6470.JPG IMG_6459.JPG Vyskytnà
 
Wij hebben 3 jaar geleden een witte Pasen gehad, in Porezanky, Zuid-Bohemen. 1 Dagje maar, maar toch... heel apart hoor!
 
Bovenaan