Winter 2011/2012 wat wordt het ?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Beste leden van het Tsjechieforum,

Ik hoop dat u allen een goede "zomervakantie" hebt (gehad).
Ik in ieder geval wel.
15 minuten nadat we thuis kwamen werden we gebeld met de vraag of onze reservering voor komende winter naar Tsjechie definitief was.
Na een volmondig 'ja' heb ik toch moeten besluiten om eens te kijken of er mischien al sneeuw ligt.:(
Niet dus.
Hoop voor u allen dat het nog even niet aan de orde is,
Als er vanaf medio December maar genoeg valt zullen we allemaal wel tevreden zijn, Toch?
 
Nou Dr, ik moet er nog even niet aan denken hoor.
In mei, 3 mei om precies te zijn, werden we nog getrakteerd op een lekker pak sneeuw. Afgelopen oktober (de 21e) hadden we al de eerste sneeuw. Zou het dit jaar weer dezelfde kant op gaan dan hebben we dus maar 4 sneeuwvrije maanden per jaar. :stout:
voorjaar2.jpg laatste sneeuw 3 mei 2011

IMG_4733.jpg eerste sneeuw op de avond van 21 oktober 2010
Maar we hopen natuurlijk weer op een mooie witte Kerst(-vakantie)!:D
 
Sneeuw of geen sneeuw:koud:, maar met de kerst :sneeuwpop:zijn we er weer.
Dit jaar waren we de eerste keer in de zomer in tsjechie.
En ik moet zegen dat dat ook goed bevallen is zonder sneeuw.
:cheers:
Tsjechie is en blijft onze favoriete vakantie bestemming
 
Kan niet wachten tot het weer zover is!!! Heb een hekel aan warme temperaturen, maar sneeuw kan mij altijd bekoren. :top:Heerlijk weer de mogelijkheid om te gaan avondskien.

Vorig jaar was er alleen wel een hele lange periode met sneeuw, maar moet nog wel even zeggen dat tussentijds het nog even warmer is geweest, waardoor de pistes veel ijsplekken hadden. Dit hoeft van mij dit jaar niet.
 
Wij zullen dit jaar voor het eerst met Kerst en Oud en Nieuw in ons huis in Porezanky zijn: het lijkt ons een hele belevenis!
En nu maar hopen dat er dan ook sneeuw ligt!:sneeuw::koud::sneeuw:
 
Hmmm ja :lekker: en ook zonder sneeuw is het heerlijk om met de Kerst in Tsjechië te zijn. ;)
 

kuurgast

Donateur
Franko :neenee: in oktober wil ik nog een lekkere nazomer hebben om tijdens de kuurreis 's middags in het zonnetje te zitten. Eerste week november is vroeg genoeg voor sneeuw.
 
O.K.kuurgast,....van vrouwen win je het nu eenmaal nooit.... dus
m'n langlauflatten heb ik maar weer in de kast gezet...:ja:
Hoop dat je nog heel lang van die zon kunt genieten!!
Groet,Franko!
 
kleine wereld

Als je op 12 Augustus al uitkijkt naar sneeuw in de winter is je wereld wel heeeeeeel erg klein.
Voor mij mag het de gehele winter warm water regenen.
Heb geen enkele behoefte aan sneeuw. Geeft voor mij alleen ellende.
 
Nou dat is is wel erg kort door de bocht.........
Voor ons geld dat de vakanties de puntjes zijn waar we als gezin erg naar toe leven , alle 4 een druk bestaan met werk en studie.....dus als je dan al een beetje over de kerstvakantie mag dromen, is dat toch mooi:)
A
 
Tsja, reckovice, Tsjechie hé...

Is nu eenmaal geen (sub)tropisch land.:D

Maar inderdaad, 3/4 maanden sneeuw zou mij ook te gek zijn.
 
Wij hebben vorig jaar bijna 5 maanden sneeuw gehad. Het begon half november in CZ en als we in NL waren sneeuwde het daar ook weer dan ben je het wel zat hoor en verlang je naar de zon. Maar dromen mag altijd en ik snap best dat jullie wat sneeuw willen in de kerstvakantie. Het is wel een mooi gezicht, dus ik hoop met jullie mee. Mara ga er niet van uit dat er sneeuw ligt want ook in CZ zijn veel plaatsen waar ze geen witte kerst hebben.
 
Als je op 12 Augustus al uitkijkt naar sneeuw in de winter is je wereld wel heeeeeeel erg klein.
Voor mij mag het de gehele winter warm water regenen.
Heb geen enkele behoefte aan sneeuw. Geeft voor mij alleen ellende.

12 Augustus... Heb in Mei al ruzie met mijn vriendin dat ik op youtube skifilmpjes zit te kijken met 29gr. buiten. :D
 
Nou dat is is wel erg kort door de bocht.........
Voor ons geld dat de vakanties de puntjes zijn waar we als gezin erg naar toe leven , alle 4 een druk bestaan met werk en studie.....dus als je dan al een beetje over de kerstvakantie mag dromen, is dat toch mooi:)
A

Dat is voor mij helemaal niet kort door de bocht. Ik woon en werk hier nu 24 jaar. Dus voor mij is de sneeuw alleen maar 3x ellende. Als hij komt, als hij ligt, en als hij verdwijnt.:lmfao:

Tsja, reckovice, Tsjechie hé...

Is nu eenmaal geen (sub)tropisch land.:D

Maar inderdaad, 3/4 maanden sneeuw zou mij ook te gek zijn.

Zoals reeds elders gememoreerd. Ik vind het stabiele landklimaat heerlijk, en neem de ellende van de sneeuw voor lief. Maar om daar al in Augustus over te spreken is in mijn situatie iets anders.
 
Bovenaan