Voetbal

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Lukas15

Geroyeerd Lid
FC Twente test Tsjech van Anderlecht

voetbalprimeur33776.jpg

FC Twente geeft Martin Kolar (foto) de kans een contract te verdienen. De 22-jarige aanvaller zal een week lang een stage afwerken in Enschede. Vervolgens zal worden beslist of de samenwerking zal worden doorgezet.
Momenteel staat de Tsjech onder contract bij de Belgische topclub Anderlecht. Kolar komt daar echter niet aan de bak en speelde om die reden het laatste jaar op huurbasis bij zowel Stoke City als Westerlo.

Voetbalprimeur

AC Milan grootste kanshebber Grygera

Calciomercato, de doorgaans onbetrouwbare Italiaanse sportsite, komt met het gerucht dat Zdenek Grygera hoogstwaarschijnlijk naar AC Milan zal vertrekken. Eerdere geruchten gaven juist Juventus als belangrijkste kandidaat aan.
Volgens het Italiaanse medium vangen de Amsterdammers een slordige vijf miljoen euro voor de Tsjechische verdediger. Dit is opvallend hoog, aangezien het contract van Grygera bij Ajax nog maar één seizoen duurt.

Mocht het gerucht kloppen zal Grygera de omgekeerde weg van Jaap Stam bewandelen. Hij verruilde deze zomer Milan voor Ajax.

Voetbalprimeur
 
Lukas14 schreef:
AC Milan grootste kanshebber Grygera

Calciomercato, de doorgaans onbetrouwbare Italiaanse sportsite, komt met het gerucht dat Zdenek Grygera hoogstwaarschijnlijk naar AC Milan zal vertrekken.
Onbetrouwbaar of niet, het gerucht wordt wel gelijk tot nieuwskop verheven. :lees:
 
Martin Kolář lijkt mij een goede voor FC Twente. Heeft altijd voor het Tsjechisch elftal onder de 21 gespeeld, voor Fc.Bohemians en daarna dus voor Anderlecht.
 

Lukas15

Geroyeerd Lid
4kant_groot.gif
Aston Villa wil hoofdprijs voor Milan Baros



(Novum) - Aston Villa laat Milan Baros niet voor een zacht prijsje naar Hamburger SV vertrekken. Dat heeft Villa-voorzitter Doug Ellis de Duitse Bundesligaclub in een gesprek laten weten, meldt de Engelse club op de eigen website. Aston Villa meldde een week geleden dat HSV de club heeft benaderd voor een overstap van de Tsjechische international.

Bron: Trouw
 
FC Groningen heeft zijn oog laten vallen op de centrale verdediger van FK Mladá Boleslav, te weten Ondrej Svejdik.

Kan iemand mij vertellen of dit een goede keus is? Ik ben namelijk erg benieuwd. Zoals ik heb begrepen worden de onderhandelingen eind deze week afgerond.
 

Lukas15

Geroyeerd Lid
Kolar kan ook naar Italië

Kolar kan ook naar Italië
Het is nog onduidelijk of Martin Kolar volgend seizoen bij FC Twente speelt. De aanvaller (22) werkt momenteel een proefperiode af in Enschede, maar staat in de belangstelling van een aantal Italiaanse clubs.
Livorno is één van de geïnteresseerde clubs, maar wil de Tsjech eerst een proefperiode zien afwerken. Volgens Belgische media zouden ook Bologna en Chievo Verona interesse tonen in Kolar.
 

Lukas15

Geroyeerd Lid
SpongeBob schreef:
Ondrej Svejdik. Kan iemand mij vertellen of dit een goede keus is?
Zelf vind ik het wel een goede keus, hij is tenslotte basisspeler bij de nummer 2 van de competitie, dan is het vast geen koekenbakker (zei ten Cate dat niet over Ronanldinho?:deuk: ). Ik heb hem twee keer zien spelen, en daar viel hij me niet tegen. Voor Groningen is dit zeker een goede aankoop.
 
Btw nog effe terugkomende op het bericht van Heinz naar Heracles,
de deal was destijds rond voor een half seizoen verhuur of verkoop, mocht het niet zo zijn dat de fifa er een stokje voor stak omdat je niet in een seizoen 2x van club mag wisselen of iets dergelijks.
 
Nou, Ondre Svejdik heeft nu definitief een contract getekend voor 4 jaar bij FC Groningen. Dit was de laatste aankoop van onze club, en de selectie is nu compleet.

Aanstaande zaterdag spelen we een oefenwedstrijd tegen FC Porto. Ik zal daar zeker bij aanwezig zijn, en zal met eigen ogen kunnen zien of dit een juiste keuze is geweest.
 
FC Twente beëindigt stage Kolar.
Aan de stage van Martin Kolar bij FC Twente wordt geen vervolg gegeven. De 22-jarige Tsjechische aanvaller was de afgelopen week op proef in Enschede. ''Het is een talentvolle speler, maar op dit moment niet de voetballer die FC Twente zoekt'', laat de technische staf weten.

Jammer voor mijn club. Ik had Kolar daar graag zien spelen. :snik:
 
Nee dat niet, hoewel hij vroeger altijd wel voor het Tsjechische elftal onder de 21jaar heeft gespeeld. Maar ik (als "halve" Tsjech) zou het gewoon leuk vinden als mijn favoriete NL voetbalclub een Tsjech als speler zou hebben. Maar ja... :confused:
 

Lukas15

Geroyeerd Lid
Kolar naar Heracles?

Tieske schreef:
(...)Maar ik (als "halve" Tsjech) zou het gewoon leuk vinden als mijn favoriete NL voetbalclub een Tsjech als speler zou hebben(...)

Dan is het wel jammer voor jou dat dit bericht vanochtend opdook :lees:

Nadat FC Twente het wel had gezien in middenvelder Martin Kolar, lijkt aartsrivaal Heracles Almelo zijn slag te kunnen slaan. De club lijkt de meest voorname kandidaat om de Tsjech van Anderlecht over te nemen, waar hij niet in het verhaal voorkomt.

Kolar is bij de Belgische topclub transfervrij. Hij kan dus gratis de overstap maken. Omdat FC Twente opzoek is naar een meer verdedigend ingestelde middenvelder, lijkt landgenoot Phillipe Léonard van Standard Luik een belangrijke gegadigde. Hij is eveneens transfervrij.

Bron:soccernews


ChrisF schreef:
Btw nog effe terugkomende op het bericht van Heinz naar Heracles,
de deal was destijds rond voor een half seizoen verhuur of verkoop, mocht het niet zo zijn dat de fifa er een stokje voor stak omdat je niet in een seizoen 2x van club mag wisselen of iets dergelijks.

Je bedoelt in 2005/2006 neem ik aan? Hij heeft toen al bij twee clubs gespeeld (Borussia Mönchengladbach en Galasaray). Een derde mag inderdaad niet van de FIFA.
 
Jonge Belgen starten uitstekend

De Jonge Rode Duivels (-19) zijn vandaag begonnen aan hun Europees kampioenschap in Polen. De troepen van bondscoach Marc Van Geersom zijn alvast uitstekend begonnen aan hun toernooi. Tsjechië werd met 4-2 verslagen. Aan de rust stonden de Belgen al 3-1 voor. Wie er voor onze Duivels meespeelde en scoorde zal u hier later op de avond kunnen terugvinden.
 
stef schreef:
en tieske,veel belangrijker, hij kwam uit vroeger voor bohemka zeker?

:oeps: Jaja Stef, je hebt me door. De Bohemians spelen het komende seizoen lekker in de 2e divisie. Kom je binnenkort nog een keer naar Vrsovice? :cheers:


Oei, oei, dat van Heracles Almelo zal slecht vallen bij de Twente fans. Mag het niet zeggen, maar hopelijk vallen de kwaliteiten van Kolar tegen... ;)
 
ben momenteel in twijfel, ik zou dolgraag rond 15 november naar pardubice gaan, spelen we rond die periode op verplaatsing bij onze vrienden van budejky(icehockey) traditioneel 1 v d mooiste awaygames van het jaar. maar dan is wel de winterstop in de druha liga begonnen denk ik? hopelijk kan ik ook eerder komen, dan zal het wss bohemka- smrt hradce(13/10) worden, dag om naar uit te kijken dan:))).
zal pas beslissen in september.
 
Bovenaan