Voetbal

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Vonny schreef:
heeft Tsjechie veel voetballers over in het eigen land ?
weeral sterke post vonny:D :deuk:
heb bij de prace urad of zoiets veel vacatures zien staan om werkloze bouwvakkers in het weekend als interimkracht in te zetten als doelman bij marila pribram en slovan liberec enz:D .
tuurlijk hebben ze genoeg voetballers... alleen is het niveau niet zo denderend hoog,matige belangstelling... je hebt natuurlijk mensen die alleen over geld praten , kan ook mogelijk zijn dat je je als speler je top hebt bereikt in de 'sterke':lmfao: tsjechische competitie,en zich willen verbeteren in een andere competitie... en uiteraard zich financieel te verbeteren.
 

Vonny

Geblokkeerde account
Stef,

Bedankt voor de vriendelijke bejegening, ik dacht een normale vraag te mogen stellen over al die opsommingen van diverse voetballers, Helmond Sport is ook nog opzoek naar balschoppers.:oeps: :lees: ;)
 
Met alle plezier Vonny:)
uiteraard is dit een uiterst normale vraag, toch zeker als je weet dat tsjechie een geroemd voetballand is.... soms kan logisch nadenken wonderen doen... zal wel aan de warmte liggen van de laatste weken, had er ook enorme last van(niet psychisch wel fysiek, en nu ben ik wel serieus).
 

Lukas15

Geroyeerd Lid
Geen Baros, maar Sanogo voor HSV

31 juli 2006

Wat hebben Jefferson Farfan, Patrick Kluivert en Milan Baros met elkaar gemeen? Alle drie de spitsen stonden de afgelopen weken in de belangstelling van Hamburger SV, dat dringend op zoek was naar een spits van topniveau. Deze zoektocht is nu ten einde. In de persoon van de pas 23-jarige Boubacar Sanogo lijkt de Noord-Duitse club eindelijk beet te hebben. (...)

Voetbalcentraal

Jammer, Aston Villa vind ik niet echt bij hem passen....
 

Lukas15

Geroyeerd Lid
Grygera in belangstelling Torino

De Italiaanse krant "La Gazetta dello Sport" meldt vandaag in diens editie dat de Tsjech Zdenek Grygera in de belangstelling staat van het Italiaanse Torino.

De 26-jarige Grygera maakt momenteel deel uit van de selectie bij Ajax waar zijn contract in 2007 af zal lopen. De club heeft laten weten dat Grygera mag vertrekken uit Amsterdam. Eerder was er al vermeende belangstelling voor Grygera van onder andere Juventus, AC Milan en Sevilla.

Bron : Soccerplaza.be
 

Vonny

Geblokkeerde account
Lukas,

Ik zit komend weekend weer op de F-side bij Ajax, inderdaad willen ze Grygera slijten ,daar was hun aankoopbeleid ook op gebaseerd, of Torino de 4 miljoen kan ophoesten ??
 

Lukas15

Geroyeerd Lid
Volgens mij hebben ze zo'n leuke investeerder. Een man á la Abramovic, maar dan met wat minder geld.

En dit vond ik vanochtend

Kolar naar Iraklis

Iraklis is komend seizoen de nieuwe werkgever van Kolar. De Tsjech gaat op huurbasis spelen voor de Griekse club. Anderlecht huurde Kolar al eerder uit aan Westerlo en Stoke City.

Bij Anderlecht komt de 22-jarige aanvaller nauwelijks aan speelminuten, maar Anderlecht is echter ook niet van plan de Tsjech te laten gaan. Uiteindelijk zal Martin Kolar toch een keer verkocht worden.

Vorige maand liep de aanvaller nog stage bij FC Twente, maar dat heeft uiteindelijk niks opgeleverd. Kolar staat nog tot 2008 onder contract bij de Belgische club.

Voetbalcentraal
 
ik blijf het een schande vinden dat men een kolar,rasechte bohemak en klasbak van de hand wil doen. goede winger, goede voorzet
 

Lukas15

Geroyeerd Lid
http://www.uefa.com/Competitions/UCL/FixturesResults/Round=2355/match=84461/report=RP.html

Mladá Boleslav heeft zich geplaatst voor de derde voorronde van de Champions League. De Tsjechen hadden genoeg aan een 2-2 gelijkspel tegen Valerenga (Noorwegen), na eerder met 3-1 gewonnen te hebben. In de eerste helft kwam Mladá op 1-0. In de tweede helft kreeg Abrahám de rode kaart voor een schwalbe (?). Even later kwam Mladá weer op voorsprong, uit de counter. De Noren scoorden nog de gelijkmaker, maar dat maakte verder niks meer uit. Mladá Boleslav speelt nu tegen Galatasaray voor een ticket voor de Champions League.

Lukas

voetbalprimeur34855.jpg


Heracles laat Pavel Krmas schieten

03 augustus 2006, 16:36
Door: Ronnie Vermonden

De komst van Pavel Krmas naar Heracles Almelo is definitief van de baan. De Eredivisionist ziet af van het inschakelen van de FIFA om de speler naar Almelo te krijgen.

Heracles-voorzitter Jan Smit verklaarde dat de 26-jarige verdediger al een driejarig contract met zijn club overeen was. Tevens zouden Teplice, Krmas' huidige club, en Heracles mondelinge overstemming hebben over de transfer. Teplice wilde op het laatste moment onder uit afspraak uitkomen.

Vervolgens wilde Heracles de FIFA inschakelen om Teplice alsnog aan de gemaakte afspraak te laten houden, maar daar ziet de club nu van af. "Voordat je een uitspraak krijgt is het op zijn vroegst oktober. Daar kunnen wij niet op wachten", zo zei algemeen manager Nico-Jan Hoogma in de VI.
 
Grygera ook in belangstelling Monaco

Zdenek Grygera geniet belangstelling van meerdere clubs in heel Europa. Nadat eerder werd gemeld dat het Italiaanse Torino interesse had in de Tsjechische verdediger, weet Eurosport te melden dat ook AS Monaco een bod heeft gedaan op de rechtsback van Ajax.

Grygera zou naar voren geschoven zijn door zijn landgenoten Koller en Plasil, die al actief zijn in Monte Carlo. Over de hoogte van het bod, en de duur van het aangeboden contract is niets bekend.

v-style.nl
 
Zitka: 'Ik denk alleen aan nu'

Daniël Zitka is dezer dagen de onbewiste nummer één in het doel van Anderlecht. Dat heeft de Tsjech uiteraard aan de blessure van Silvio Proto te danken. Maar hoe voelt Zitka zich, wetende dat hij bij de terugkeer van Proto wellicht weer naar de bank verwezen wordt?

"Ik weet dat we straks weer met vier keepers zijn", antwoordt Zitka in Het Laatste Nieuws. "Maar daar denk ik niet aan. Wie om zes uur 's ochtends moet gaan werken, is slechter af dan ik. Ik geniet van elke match."

"Ik heb vorig seizoen het begin meegemaakt en de titelviering, plus Champions League-voetbal. Zelfs als bankzittter mag ik niet klagen: 30 minuutjes opwarmen is goed voor een wedstrijdpremie. Meer dan altijd klaar staan, moet ik niet doen. Wie 's morgens om zes uur moet gaan werken, heeft het moeilijker dan ik. Echt: er zijn ergere dingen in het leven dan op de bank zitten bij Anderlecht. Ik denk alleen aan nu. En ik geniet."

voetbalkrant.com
 

Lukas15

Geroyeerd Lid
Martin Kolar speelt volgend seizoen dan toch niet op huurbasis voor Iraklis (Griekenland). De Tsjechische flankspeler past plots niet in de plannen van trainer Sawas Kofidies, meldt HNB.

Bron : Teletekst één
 
Martin Kolar richting Zuid-Frankrijk?

Martin Kolar, de 22-jarige Tsjech van Anderlecht, lijkt op weg te zijn naar de Franse tweedeklasser Ajaccio. Ruud Krol, de trainer van de Zuid-Franse club, lijkt zijn zinnen gezet te hebben op snelle linkerflankspeler.

Volgens Anderlechts trainer Frank Vercauteren is er geen plaats meer voor Kolar in de kern van de 27-voudige landskampioen. Eerder deze week zag Kolar in laatste instantie een transfer naar het Griekse Iraklis afspringen. Nu lijkt Ajaccio dus geïnteresseerd te zijn. De Nederlandse oud-international Ruud Krol ziet wel wat in de wendbare Tsjech.

Als de transfer naar Ajaccio doorgaat is het voor Kolar al de vierde club in 2 jaar. Vorig seizoen werd hij door Anderlecht ook al uitgeleend aan Het Belgische Westerlo en het Engelse Stoke City. Nu lijkt een definitieve transfer dus in de maak.

Bron: v-bal.nl
 

Lukas15

Geroyeerd Lid
Torino in gesprek met Ajax over Grygera


Geen Grygera bij Ajax op de eerste speeldag? Het kan. Een paar dagen geleden liet het Italiaanse Torino al weten interesse te hebben in de 26-jarige Tsjech. Nu lijkt Torino eindelijk ook groen licht gekregen te hebben van Ajax. Volgens de website tribalfootball zou de Italiaanse promovendus al volop in gesprek zijn met de club van Grygera.

Moest de transfer doorgaan dan zou de Italiaanse droom van Grygera toch in vervulling gaan. Eerder deze transferperiode kon Grygera ook naar de ‘grote broer’ van Torino, Juventus. Maar door de recente ontwikkelingen in het MoggioPoli-schandaal werd die transfer dus van de baan geveegd. Nu lijkt een transfer naar Italië voor Grygera dus toch mogelijk. Torino liet al weten dat het nog deze maand een bod gaat uitbrengen op de polyvalente verdediger om hem alsnog naar Italië te halen.

Ajax lijkt alvast niet weigerachtig te staan tegenover een transfer. Het contract van de Tsjech loopt volgende zomer immers af. Vermits Grygera nog altijd niet wil bijtekenen zou dit wel eens de laatste zomer kunnen worden waarin Ajax nog geld kan vangen voor de 42-voudige international. Een transfer lijkt dus in de maak.
Voor Grygera zou Torino zijn 4e club worden. Eerder speelde hij al voor de Tsjechische clubs FK Drnovice en Sparta Praag. Sinds 2003 staat hij onder contract bij Ajax.

Bron: V-Bal
 

Vonny

Geblokkeerde account
Beste Lukas,

Ajax wil Grygera kwijt en wel om 2 redenen:
De laatste wedstrijd was zijn inzet beneden peil en voetbalde hij meer naar achteren dan naar voren, hiervoor kreeg hij dan ook 55 minuten de tijd.
De 4 miljoen die hij oplevert ,investeren zij liever in een opkomende back.

Vonny van de F-Side
 

Lukas15

Geroyeerd Lid
Beste Vonny,

(helaas), ik moet toegeven dat je helemaal gelijk bent. Grygera is bij Ajax ook nooit op de goede manier gebruikt, ik denk dat hij beter is als centrale man, als mandekker.

Lukas
 

Vonny

Geblokkeerde account
Hoi Lukas,

Is Grygera dan als een centrale achterhoedespeler gekocht?, op die plaats staat hij nooit en dwingt die plaatst in het veld ook niet af, hij speelt zijn balletje liever opzij dan met een lange pass naar voren.

Hij is zeker een waardevolle speler en kopt op zijn tijd een balletje erin, hij ziet er ook nog :::goed ::: uit. :)

Vonny van de F-side met ajax shirt.
 

Lukas15

Geroyeerd Lid
Hij is destijds toch echt als all-round verdediger gekocht. Tegen Juventus (2004-2005 CL) thuis speelde hij als centrale man tegenover Zlatan en dat deed hij voortreffelijk.

Een centrale man hoeft trouwens niet altijd de lange bal te spelen.

Lukas ( met een Tsjechië shirtje en sjaaltje :D)
 

Vonny

Geblokkeerde account
Okido.

Een centrale stopper dient wel degelijk lange balllen te spelen, ongeveer de rol van de Boer bij Ajax, stevige pass en niet te bang zijn voor een afzwaaier.

Vonny van de F-Side en Ajax das :( gratis en voor niets gekregen bij het 10 jarig lidmaatschap.
 

Lukas15

Geroyeerd Lid
Inderdaad, meestal moet dat ook, maar Grygera is opbouwend anders. Hij is echter verdedigend het beste als centrale man.

Grygera kan als linksback een spookrijder in eigen defensie zijn, aldus Voetbal Magazine

Lukas die vakantie heeft en ook nog een Tsjechië short, gratis bij het sjaaltje + shirt :D
 
Bovenaan