Voetbal

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

en ben 3 weken geleden nog op dolicek geweest, na een nachtje uitgaan,rond 07.00 eerste trein naar vrsovice vanuit pardubice, kleine fotoreportage gemaakt,we konden gewoon het veld op en mochten we foto's nemen van de terreinverzorger... foto's getrokken en terug naar pardubice:D
 
Ujfalusi blijft Fiorentina trouw

De Tsjechische verdediger Tomas Ujfalusi (28) zal ook volgend jaar bij Fiorentina blijven voetballen.
"Tomas wil in Florence blijven. Hij is hier gelukkig. Degradatie naar de Serie B is daarbij geen probleem. Ik weet zeker dat Tomas bij Fiorentina zal blijven", zei Ujfalusi's zaakwaarnemer Paska Pavel.

De club uit Florence is onlangs nog teruggezet naar de de Serie B, vanwege het omkoopschandaal in Italie, maar dat is voor Ujfalusi blijkbaar geen probleem.

De Tsjechisch international heeft al verschillende aanbiedingen in zijn zak, van onder andere AC Milan en Fulham.

soccernews.nl
 
Excelsior haalt Simr terug naar Nederland

De Tsjech Jarda Simr keert terug naar Nederland. De Tsjechische middenvelder heeft een contract voor drie seizoenen ondertekend bij neofiet Excelsior Rotterdam.

De 27-jarige Simr speelde in het verleden al in Nederland. Tussen 1999 en 2001 speelde hij al in het shirt van Excelsior, toen in de Eerste Divisie. Nadien verhuisde hij naar NEC Nijmegen maar na drie en een half seizoen vertrok hij naar Polen.

Anderhalf jaar geleden werd Amica Wronki de nieuwe werkgever van Simr. Het afgelopen seizoen was echter het allerlaatste in de clubgeschiedenis. Amica Wronki werd opgeslorpt door Lech Poznan dat vlak in de buurt ligt.
 

Lukas15

Geroyeerd Lid
Heracles woedend op FK Teplice

Heracles Almelo is woedend op FK Teplice. De Almeloërs hadden een mondeling akkoord bereikt over de overname van Pavel Krmas, maar tot grote verbazing besloot de Tsjechische club zich terug te trekken.
“Ik heb anderhalve week geleden in het bijzijn van twee erkende FIFA-agenten een akkoord bereikt met FK Teplice over de transfersom van Krmas. En nu zijn we er met Krmas uit over een driejarig contract en wil FK Teplice ineens van niets meer weten”, zo reageert voorzitter Jan Smit aan Voetbal International.

De 26-jarige Krmas speelt sinds drie seizoenen voor Teplice en heeft nog een contract tot 2009. Heracles zag in de verdediger een opvolger voor de gestopte Nico-Jan Hoogma en overweegt nu de FIFA in te schakelen om de transfer alsnog rond te krijgen.


Bron: Voetbalprimeur
 
Nou, als afspraak=afspraak ergens niet geldt, dan is dat wel in het voetbal. Als ik voor elke gepleegde contractbreuk een Euro kreeg, dan kon ik stoppen met werken. :D
 
Je hebt gelijk PuNk, en trouwens in het algemeen hebben ze het in Tsjechie ook niet zo op afspraak=afspraak...
 
Nedved beëindigt carrière bij Juventus

Pavel Nedved is nog een speler waar Juventus Turijn volgend seizoen zal kunnen op rekenen. De Tsjechische middenvelder gaf zelfs aan dat hij zijn carrière bij de Turijnse ploeg wil beëindigen.

Nedved: “Ik zal mijn carrière bij Juventus eindigen. Het is een keuze dat ook te maken heeft met mijn persoonlijk leven. Ik hou er enorm van om in Turijn te leven en zo ook mijn familie. Ik voel dat ik het team nog veel moet geven en vooral naar de familie Agnelli toe. Serie A of B maakt geen verschil. Het is altijd voetbal als je er met de juiste ingesteldheid aan begint.”

“Ik ben er zeker van dat ik nog nuttig kan zijn voor het team. Ik heb er wel over nagedacht om te stoppen na de Wereldbeker. Maar na een week vakantie had ik mijn plannen al veranderd. Ik heb een doel en dat is Juve zo snel mogelijk terug brengen naar de Serie A want daar verdient het te zijn.”

voetbalkrant.com
 

Lukas15

Geroyeerd Lid
De loting van de derde voorronde van de Champions League

Lille (Fra) - Debrecen/Rabotnicki
Liverpool (Eng) - Maccabi Haifa (Isr)
Liepajas/Dinamo Kiev - Fenerbahçe/Thorhavn
Hamburger SV (Dui) - Osasuna (Spa)
FC Kopenhagen/MyPa - Ajax
Ekranas/Dinamo Zagreb - Arsenal (Eng)
Austria Wien (Oos) - Benfica (Por)
Standard Luik (Bel) - Gorica/Steaua Boekarest
Galatasaray (Tur) - Mlada Boleslav/Valerenga
AC Milan (Ita) - Cork/Rode Ster
CSKA Moskou (Rus) - Djurgarden/ Ruzemberok
Hearts/Sirokij Brijeg - AEK Athene (Gri)
Levski/Sioni - Chievo (Ita)
Zürich/Salzburg - Valencia (Spa)
Shaktar Donetsk (Oek) - Hafnarfjordur/Legia Warschau
Sherrif Tiraspol/Spartak Moskou - Slovan Liberec (Tsj)
 
'Ajax heeft interesse in Tomas Sivok'

Ajax zou interesse hebben in Sparta Praag middenvelder Tomas Sivok. Henk ten Cate heeft al meerder malen aangegeven dat hij er graag nog een verdedigende middenvelder bij zou hebben voor volgend seizoen.

De 22-jarige Tsjech heeft tot nu toe twee interlands gespeeld voor zijn nationale ploeg. De vraagprijs van Sparta Praag moet zo'n 800.000 euro bedragen. Ajax was eerder al geïnteresseerd in Anatoli Tymoschuk en de Roemeen Mirel Radoi. Tymoschuk bleek te duur en over Radoi twijfelde men of hij het niveau wel aankon.

soccernews.nl
 
Skacel trekt naar Southampton

Southampton heeft zich verzekerd van de diensten van Rudolf Skacel. De 27- Tsjechische spelmaker ruilt voor zo'n 2,5 miljoen euro het Schotse Hearts of Midlothian voor de Engelse tweedeklasser.

Southampton wil volgend seizoen absoluut de promotie naar de Premier League afdwingen. Daarbij kan Skacel een uitstekende hulp bij zijn. Zo was hij afgelopen seizoen een van de dragende spelers van Hearts, dat als nummer twee naar de voorronde van de Champions League mag.

In het verleden speelde de vlotscorende middenvelder voor onder meer Olympique Marseille, Panathinaikos, Slavia Praag en Hradec Kralove.

voetbalkrant.com
 
Vonny schreef:
heeft Tsjechie veel voetballers over in het eigen land ?
Tsjechen zijn gek op geld, en zeker voetballers. En inderdaad, het lijkt er op dat weinig voetballers overblijven om thuis te spelen.
 
Bovenaan