Voetbal

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Lukas15

Geroyeerd Lid
Pijnlijk thuisdebuut Nürnberger Galásek

18/8/2006 22:51

1. FC Nürnberg heeft de smaak te pakken. Ook tegen Borussia Mönchengladbach stond de ploeg van Hans Meyer aan de goede kant van de score (1-0).
Tomás Galásek kende een weinig gelukkig Bundesliga-debuut voor eigen publiek. Bij een duel met Michael Delura werd de oud-Ajacied pijnlijk in het gezicht geraakt en moest na minder dan een half uur flink bebloed van het veld. De Tsjechische international keerde niet meer terug.
Nürnberg stond op dat moment al met 1-0 voor. Markus Schroth had met een rake kopbal voor de voorsprong getekend. En die score bleef op het scorebord staan, ook omdat Gladbach verzuimde de kansen te benutten.

VI
 

Lukas15

Geroyeerd Lid
Grygera valt uit met hamstringblessure

Vandaag won Ajax met duidelijke cijfers van RKC Waalwijk. Zdnek Grygera viel na twee minuten geblesseerd uit.

De Tsjechische verdediger viel uit met waarschijnlijk een hamstringblessure waardoor hij minimaal enkele weken niet inzetbaar zal zijn bij de Amsterdammers. Grygera werd vervangen door de Roemeen Oguraru. De ernst van de blessure zal pas morgenochtend bekend worden na nader onderzoek. Ajax won de wedstrijd met 5-0, door doelpunten van Babel, Sneijder (2 x )Rosales en Heitinga.

Voetbalcentraal
 

Lukas15

Geroyeerd Lid
Het Tsjechisch vrouwenelftal heeft de wk-kwalificatiewedstrijd tegen IJsland met 4-2 gewonnen, in Reykjavik. Als Zweden volgende week verliest van IJsland, kunnen de Tsjechische dames gelijk komen met Zweden (als ze zelf winnen van Wit-Rusland). Dan zullen ze op 24 september moeten winnen om een ticket voor het WK in China te winnen.

UEFA.com
 

Lukas15

Geroyeerd Lid
Grygera ontkent speculaties Tottenham

Zdenek Grygera ontkent dat hij dichtbij een transfer naar Tottenham Hotspur is. De 26-jarige Tsjech heeft bij Ajax nog een contract tot het einde van dit seizoen, maar staat wel open voor een vertrek.

"Tottenham is een zeer goed team, maar Engeland zou niet mijn voorkeur hebben, hoewel ik ook niet op voorhand 'nee' zou zeggen", aldus de verdediger. "Als er een aanbieding zou zijn van een club met een goede Europese reputatie, dan zou ik het zeker overwegen."

Eerder gaf Ajax al aan dat Grygera niet verkocht zal worden, maar komende zomer raken de Tsjechisch international zeker kwijt. "Ik heb nog een contract voor één seizoen en ik ben niet van plan mijn verbintenis te verlengen. Uiterlijk komende zomer zal er duidelijk komen over mijn toekomst."


Voetbalzone
 
Spartak Moskou geplaatst voor Champions League

Spartak Moskou heeft zich vandaag als eerste geplaatst voor de groepsfase van de Champions League. De Russische ploeg was in eigen huis met 2-1 te sterk voor Slovan Liberec. Het eerste duel in Tsjechie was nog in een 0-0 gelijkspel geeindigd, waardoor Spartak Moskou doorstoot naar de groepsfase van het kampioenenbal.
 

Lukas15

Geroyeerd Lid
Ook Mlada Boleslav mist CL

Ook Mlada Boleslav heeft zich niet geplaatst voor de Champions League, de Tsjechische ploeg speelde met 1-1 gelijk tegen Galatasaray. Dat was niet genoeg na de 5-2 nederlaag in de heenwedstrijd.

Daarom is er dit jaar geen Tsjechische vertegenwoordiging in de Champions League, na de uitschakeling van Slovan Liberec (Zie bericht Vasek).:snik:
 

Lukas15

Geroyeerd Lid
Galásek hersteld voor topper tegen Bayern

23/8/2006 19:51

Zijn pijnlijke thuisdebuut dreigde Tomás Galásek de topper tegen Bayern München te kosten. Maar het herstel verliep voorspoedig.
Galásek moest vrijdag met een flinke hoofdwond nog voor rust van het veld in de wedstrijd tegen Borussia Mönchengladbach. Aan de overtreding van Michael Delura hield hij ook een lichte hersenschudding over. Ondanks alle verwondingen kan trainer Hans Meyer zaterdag op de Tsjech rekenen. 'Hij zal in München weer aan de bak kunnen', vertelde de coach woensdag na de training het goede nieuws. 1. FC Nürnberg voert met twee zeges samen met Bayern de Bundesliga aan.

VI
 

Lukas15

Geroyeerd Lid
Slavia Praag heeft zich geplaatst voor de UEFA-CUP. Ondanks een 0-0 gelijkspel, wist de Tsjechische ploeg zich te plaatsen, dankzij een eerdere 2-0 overwinning.

Vandaag om 13.00 uur begint de lotingsprocedure voor de UEFA Cup. De loting is live te volgen op de tv-zender Eurosport en via UEFA.com. Ajax is bij de loting geplaatst als zesde. In totaal zijn 64 teams geplaatst voor de 1e ronde van de UEFA Cup. Zij worden aangevuld met de 16 verliezers uit de voorrondewedstrijden van de Champions League. De winnaars van de eerste ronde worden verdeeld over acht poules van vijf. Na de poulewedstrijden gaat het toernooi verder in de knock-out fase. De finale van de UEFA Cup is op 16 mei 2007 in Glasgow (Schotland). Sevilla won vorig jaar de UEFA Cup door in de finale Middlesbrough in Eindhoven met 4-0 te verslaan.


Geplaatste ploegen:
Sevilla
Newcastle United
Panathinaikos
Schalke 04
Parma
Ajax

Bayer Leverkusen
Feyenoord
AJ Auxerre
Club Brugge
FC Basel
Olympique Marseille
AZ Alkmaar
Hertha BSC
Sparta Praag
Glasgow Rangers
Celta de Vigo
Paris Saint-Germain
Lokomotiv Moskou
RC Lens
Besiktas
Palermo
Slavia Praag
Espanyol
Heerenveen
Partizan Belgrado
Rapid Boekarest
Wisla Kraków
Slovan Liberec
Fenerbahçe
Austria Wien
Hapoel Tel-Aviv
Osasuna
FC Lovech
Blackburn Rovers
Brøndby IF
Grasshoppers Zürich
Chievo Verona
Dinamo Boekarest
Livorno

Ongeplaatste ploegen:
CSKA Sofia
Tottenham Hotspur
West Ham United
Dinamo Zagreb
Red Star Belgrado
Hearts FC
Maccabi Haifa
Standard Luik
Sporting Braga
AS Nancy Lorraine
Legia Warsaw
Eintracht Frankfurt
Vitória Setúbal
Nacional Funchal
FC Groningen
FC Petrzalka
Iraklis Thessaloniki
Xanthi FC
Trabzonspor
Atromitos FC
Rubin Kazan
Zulte Waregem
Metalurg Zaporizhia
Molde FK
Chernomorets Odesa
Mladá Boleslav
Austria Salzburg
Kayserispor
OB Odense
FC Sion
Lokomotiv Sofia
Start Kristiansand
SV Pasching
SCP Ruzomberok
Randers FC
Åtvidabergs FF
Ethnikos Achna
Rabotnicki Skopje
Derry City
Levadia Tallinn

Ajax F-Side
 
Ik hoop stiekem weer op een Ajax-Sparta. Maar dan dit keer wel graag Sparta supporters die hierheen mogen komen! In Praag was het wel erg vet toen ondanks dat ik een kaartje aan Sparta kant had.. maar het schreeuwde net zo hard mee voor Ajax :)
 

Lukas15

Geroyeerd Lid
UEFA-CUP Loting

Vanmiddag heeft om 13.00 uur de UEFA-CUP loting plaatsgehad, nadat Daniel Alves Da Silva (FC Sevilla) gekozen werd tot beste speler van de UEFA-CUP 2005-2006.

Een aantal mooie wedstrijden staan al in de eerste ronde op het programma. Wat te denken van Slavia Praag tegen Tottenham Hotspur?

AZ krijgt een Turkse tegenstander, Kayserispor. SC Heerenveen krijgt een Portugese tegenstander, Vitoria Setubal. Slovan Liberec krijgt een zware kluif aan Rode Ster Belgrado. Feyenoord moet Lokomotiv Sofia zien te verschalken. Ook FC Groningen mag een verre reis maken, zij kruisen de degens met Partizan Belgrado. Slavia Praag krijgt de zware opdracht om Tottenham Hotspur, van Martin Jol, uit het toernooi te stoten. Ook Sparta Praag mag naar het Britse eiland, voor een wedstrijd tegen Hearts of Midlothians. Ajax, ten slotte, mag naar Noorwegen om tegen IK Start te spelen.


Bron : DEFINER
 
Voor de liefhebbers:

Chernomets Odessa - Hapoel Tel Aviv
Sporting Braga - Chievo Verona
Levadia Talinn - Newcastle United
Molde FK - Glasgow Rangers
Standard Luik - Celta de Vigo

Maccabi Haifa - Litex Lovetsj
Derry City - Paris Saint-Germain
Hertha BSC - Odense BK
Legia Warschau - Austria Wien
Panathinaikos - FC Metalurg Zaporizhiya

Lokomotiv Moskou - Zulte-Waregem
Sparta Praag - Hearts
Fenerbache SK - Randers FC
FC Salzburg - Blackburn Rovers
Schalke 04 - AS Nancy

Ethnikos Anchas - RC Lens
Slovan Liberec - Rode Ster Belgrado
AZ - Kayserispor
FC Rubin Kazan - Parma FC
Brondby IF - Eintracht Frankfurt

Atromitos FC - Sevilla FC
Besiktas JK - CSKA Sofia
Vitoria Setubal - SC Heerenveen
Olympique Marseille - Mlada Boleslav
Altvidabergs FF - Grasshoppers

Rapid Boekarest - CD Nacional
Trabzonspor- CA Osasuna
FC Basel 1893 - FK Rabotnicki Skopje
West Ham United - Palermo
Feyenoord - Lokomotiv Sofia

Ruzomberok - Club Brugge
FC Sion - Bayer Leverkusen
FK Partizan Belgrado - FC Groningen
Skoda Xanthi FC - FC Dinamo Boekarest
Slavia Praag - Tottenham Hotspur

IK Start Kristiansand - Ajax
FC Artmedia Bratislava - Espanyol
Wisla Krakow - Iraklis Saloniki
Livorno - SV Pasching
Dinamo Zagreb - AJ Auxerre
 
Laura schreef:
Ik hoop stiekem weer op een Ajax-Sparta. Maar dan dit keer wel graag Sparta supporters die hierheen mogen komen! In Praag was het wel erg vet toen ondanks dat ik een kaartje aan Sparta kant had.. maar het schreeuwde net zo hard mee voor Ajax :)

ty voe, in de ketel van Sparta is het beter dan tussen 020 :lmfao:
 
Sparta wint 2x van Hearts met één doelpunt verschil en Slavia vliegt eruit en gaat daarna gegarandeerd klagen bij de UEFA dat het niet eerlijk was.
Liberec maakt een redelijke kans tegen een niet al te bekende (maar een niet te onderschatten) tegenstander.
Boleslav geef ik daarentegen een kleine kans om over Marseille heen te lopen, hoewel ik ze erg steun en aangenaam verrast ben over hun opmars in het Tsjechische voetbal.
 
Gambrinus schreef:
ty voe, in de ketel van Sparta is het beter dan tussen 020 :lmfao:

tssss dat van Vites kant? :D

kga trouwens wel naar 1 van die 2 wedstrijden ben toch in praag... slavia is leuker tegen spurs maar sparta lijkt me ook vet tegen hearts.. kijken voor welke wedstrijd ik n gratis kaartje kan bemachtigen..
 
Tsja... Zuid van vites is ook zekers mooi, maar niks kan op tegen de kotel van Sparta Ultras :D

Sparta ga ik waarschijnlijk ook heen, en dan in de kroeg kijken hoe Slavia op de muil gaat met groep Spartanen ^^
 

Lukas15

Geroyeerd Lid
'Ajax weigert bod Anderlecht op Grygera'
27 augustus 2006
De Belgische krant Het Laatste Nieuws meldt dat het Anderlecht niet is gelukt om Zdenek Grygera te contracteren. De Belgen legden een bod neer bij Ajax voor de verdediger maar die werd resoluut afgewezen door de Amsterdammers. Het bedrag was blijkbaar niet ter hoogte van de ontsnappingsclausule die in Grygera's contract zou staan.

Daarnaast zou Ajax de 26-jarige verdediger graag achter de hand willen houden voor eventuele blessures in de achterhoede van Ajax. Grygera komt bij Ajax momenteel weinig toe aan speelminuten. Zijn contract loopt nog één seizoen door en Grygera heeft al laten weten zijn contract absoluut niet meer te willen verlengen. De Tsjechische international zal dus volgende zomer transfervrij vertrekken bij Ajax.

Ajaxlive
 

Vonny

Geblokkeerde account
Het bod van Anderlecht schijnt zo,n 1,5 miljoen te hebben bedragen, Ajax probeert deze week Grygera te verkopen ivm sluiting van de transfermarkt.
 

Lukas15

Geroyeerd Lid
HSV voorlopig zonder Jarolim

HSV-trainer Thomas Doll moet het vier tot zes weken doen zonder de Tsjechische international David Jarolim. De middenvelder liep zondag tegen Hertha BSC een haarscheurtje in de rechterarm op.
Inmiddels zit de arm van Jarolim in het gips. "Zover we nu in kunnen schatten, zal David vier tot zes weken niet kunnen voetballen", voorspelt HSV-clubarts Oliver Dierk op de website van de Duitse club.

Zondag was Jarolim niet de enige die geblesseerd raakte, ook Rafael van der Vaart raakte geblesseerd tegen de club uit Berlijn. Over de ernst van de kwetsuur is nog weinig bekend.

Voetbal primeur
 

Lukas15

Geroyeerd Lid
AJ Ajaccio huurt Kolar

Martin Kolar speelt komend seizoen in het shirt van Franse tweedeklasser AJ Ajaccio. AJ Ajaccio huurt Kolar, die eerder op stage was bij FC Twente, voor één seizoen met een optie tot koop.

Afgelopen seizoen werd de 22-Jarige Tsjech door Anderlecht aan Westerloo en Stoke City verhuurd.

AJ Ajaccio, waar Ruud Krol trainer is, was club als Hearts, Heracles, Chievo, Livorno en Bologna net voor. De flankspeler stond ook in de interesse van die clubs.

Voetbalcentraal
 

Lukas15

Geroyeerd Lid
Karel Brückner heeft Marek Matějovský en David Lafata (twee debutanten) en Karel Piták opgeroepen voor de EK-Kwalificatieduels met Wales en Slowakije. David Jarolim kan niet spelen, vanwege een blessure aan zijn voorarm (Zie eerdere post).

UEFA.com
 
Bovenaan