Voetbal

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Jammer dat ie weg gaat.. ik zei al tegen um dat ik nu voor niemand meer mijn Tsjechische vlag mee kan nemen :snik:
Daar gaat de Czech pride...
 

Lukas15

Geroyeerd Lid
Monaco koopt spits Vargas en wil nu Ajax-verdediger Grygera


PARIJS, 9 augustus 2006 09:32 - AS Monaco heeft zich na de zwakke competitiestart (verlies bij Nancy) meteen geroerd op de transfermarkt. De prinselijke club kocht dinsdag Gonzalo Vargas van Gimnasia La Plata. (...)

Daarmee lijkt de transfermarkt voor Monaco nog niet gesloten. De club zou graag de Tsjech Grygera van Ajax overnemen en hoopt ook de Portugees Maniche en de Ivoriaan Yaya Toure te strikken voor het middenveld. (...)
 

Vonny

Geblokkeerde account
Kan kloppen, Tsjech Grygera van Ajax komt vanavond in Kopenhagen in principe niet in actie.
Inmiddels heb ik mijn shirt en das al klaar gelegd voor de match van Ajax, helaas zit ik dan voor de buis te kijken, bij de thuiswedstrijd zit ik op de F-Side. Ik zal zwaaien
 

Lukas15

Geroyeerd Lid
HOe zijn de regels eigenlijk dan? Als je niet in actie komt mag je nog wel Europees spelen bij een andere club toch? Hoewel...ik ving laatst ook wat op dat je niet eens bij de selectie mag zitten, maar dat weet ik niet...teveel regels.

Doe dat en vergeet niet een groot Tsjechie.net spandoen, dat vindt Pasqual vast leuk :)

Lukas
 

Lukas15

Geroyeerd Lid
Champions League

Champions League overzicht


VIANEN, 10 augustus 2006 07:56 - Na de heenwedstrijden van de derde voorrondewedstrijden van de Champions League lijken CSKA Moskou, Lille, AEK Athene en Galatasaray vrijwel zeker van een nieuw avontuur in het belangrijke toernooi. Voor Levski Sofia, Dynamo Kiev en Steaua Boekarest ziet de toekomst er ook zonnig uit en zo kan de Champions League dit seizoen opeens een stevige vertegenwoordiging uit Oost Europa krijgen.

(...)

Austria Salzburg zorgde voor een verdienstelijke zege op Valencia. De Oostenrijkse ploeg van Giovanni Trapattoni dankte de winst aan een kopbal van de Tsjech Pitak in de 73e minuut.

(...)

Galatasaray boekte een spetterende 5-2-zege op de Tsjechische outsider Mlada Boleslav. Turan scoorde twee keer voor Turkse kampioen en veteraan Hakan Sukur ook een keer. De andere Tsjechische ploeg, Slovan Liberec, kwam thuis niet verder dan 0-0 tegen Spartak Moskou.

(...)

Bron : Voetbal Nieuws
 

Vonny

Geblokkeerde account
Lukas,

Vergeet je ons Ajax niet, ondanks het niet inzetten van Mr Gr.

Huntelaar prikt er 2 in en dat waren ook de enigste 2 hoogtepunten, ik benieuwd wat ze er zondag van bakken in de Arena om de schaal van Cruyff, ik doe voorlopig alleen de sjaal om op de F/Side. ±'

Ik ga nu maar onkruid uit de tuin trekken
 

Lukas15

Geroyeerd Lid
Vonny,

Als Grygera was ingezet, dan was Ajax er zeker bij gekomen. Helaas was dat niet zo en dan ga ik denk ik :offtopic:.

Iemand die trouwens weet of Slavia Praag ergens live op internet te volgen is?

Lukas
 
Ik weet niet op welke tsjechische zender het wordt uitgezonden slavia?
Maar als het via een sateliet zender is kan je het wel op internet checken.
 

Freddy2005

† In Memoriam
Nedved gaat toch door als international

Pavel Nedved is door de Tsjechische bondscoach Karel Brückner opgeroepen voor de vriendschappelijke interland tegen Servië, die volgende week wordt gespeeld. Eerder overwoog de middenvelder van Juventus na het WK te stoppen als international. De 33-jarige Tsjech speelde tot nu toe negentig keer voor het nationale team.

Nedved zette aanvankelijk al na het EK in 2004 een punt achter zijn interlandloopbaan, maar Brückner wist hem voor de play-offs voor het WK tegen Noorwegen in november over te halen terug te keren in de selectie.

Na het voor Tsjechië teleurstellend verlopen wereldkampioenschap leek de oud-speler van onder meer Lazio en Sparta Praag opnieuw te stoppen als international. De Oost-Europeanen sneuvelden in Duitsland in de groepsfase met de latere wereldkampioen Italië, de Verenigde Staten en Ghana.

Nedved zegde vorige maand wel toe bij zijn huidige werkgever Juventus te blijven. Ondanks de gedwongen degradatie van de club naar de Serie B ziet hij het als zijn plicht Juve terug te brengen naar de top.

Juventus werd onlangs vanwege het omkopen van scheidsrechters teruggezet naar de Serie B. Ook moet de Oude Dame komend seizoen met zeventien strafpunten aan de competitie beginnen. (novum/AP)

hln.be 10/08/06 15u00
 

Lukas15

Geroyeerd Lid
http://www.uefa.com/competitions/EURO/news/Kind=1/newsId=443851.html

En hier de totale selectie van de Tsjechen:

[FONT='Verdana','sans-serif']Selectie Tsjechië oefenduel Polen
Doelmannen: Jaromír Blažek (AC Sparta Praag), Antonín Kinský (FC Saturn Moskovskaya Oblast).[/FONT]
[FONT='Verdana','sans-serif']Verdedigers:[/FONT][FONT='Verdana','sans-serif'] Zdeněk Grygera (Ajax), Marek Jankulovski (AC Milan), Radoslav Kováč (FC Spartak Moskva), David Rozehnal (Paris Saint-Germain FC), Tomáš Ujfaluši (ACF Fiorentina), Tomáš Zápotočný (FC Slovan Liberec). [/FONT]
[FONT='Verdana','sans-serif']Middenvelders:[/FONT][FONT='Verdana','sans-serif'] David Jarolím (Hamburger SV), Pavel Nedvěd (Juventus), Jaroslav Plašil (AS Monaco FC), Jan Polák (1. FC Nürnberg), Tomáš Rosický (Arsenal FC), Jiří Jarošík (Celtic FC), Karel Piták (FC Salzburg). [/FONT]
[FONT='Verdana','sans-serif']Aanvallers:[/FONT][FONT='Verdana','sans-serif'] Jan Koller (AS Monaco FC), Libor Sionko (Rangers FC), Roman Bednář (Hearts of Midlothian FC).

9 spelers die er tijdens het WK nog bij waren, zijn er nu niet bij.

Poborsky is gestopt bij het nationaal elftal. Galasek, Baros, Cech, Lokvenc, Jiranek, Stajner, Heinz en Mares zijn geblesseerd.

Lukas[/FONT]
 

Lukas15

Geroyeerd Lid
http://www.uefa.com/competitions/EURO/news/Kind=1/newsId=443851.html

En hier de totale selectie van de Tsjechen:

Selectie Tsjechië oefenduel Polen

Doelmannen: Jaromír Blažek (AC Sparta Praag), Antonín Kinský (FC Saturn Moskovskaya Oblast).
Verdedigers: Zdeněk Grygera (Ajax), Marek Jankulovski (AC Milan), Radoslav Kováč (FC Spartak Moskva), David Rozehnal (Paris Saint-Germain FC), Tomáš Ujfaluši (ACF Fiorentina), Tomáš Zápotočný (FC Slovan Liberec). Middenvelders: David Jarolím (Hamburger SV), Pavel Nedvěd (Juventus), Jaroslav Plašil (AS Monaco FC), Jan Polák (1. FC Nürnberg), Tomáš Rosický (Arsenal FC), Jiří Jarošík (Celtic FC), Karel Piták (FC Salzburg).
Aanvallers: Jan Koller (AS Monaco FC), Libor Sionko (Rangers FC), Roman Bednář (Hearts of Midlothian FC).

9 spelers die er tijdens het WK nog bij waren, zijn er nu niet bij.

Poborsky is gestopt bij het nationaal elftal. Galasek, Baros, Cech, Lokvenc, Jiranek, Stajner, Heinz en Mares zijn geblesseerd.

Lukas
 

Lukas15

Geroyeerd Lid
Slovan Liberec heeft een nieuwe spits gehaald, de Braziliaan Joao Sales. Kijk hier.

Slovan speelde gisteren met 0-0 gelijk tegen Spartak Moskou.
 

Lukas15

Geroyeerd Lid
Slavia bijna in UEFA-CUP

Slavia Praag staat met één been in de eerste ronde van de UEFA-CUP. De Tsjechische ploeg won met 2-0, uit bij FK Karvan Evlakh.

Zie dit artikel (Tsjechisch)

Lukas
 

Lukas15

Geroyeerd Lid
Op de eerste speeldag kon de Tsjech Jiri Stajner geen nederlaag voorkomen voor Hannover'96. Hij boekte wel persoonlijk succes.


Hannover'96-Werder Bremen 2-4

De leukste wedstrijd van de eerste speeldag in Duitsland werd gespeeld in Hannover.(...)
. Op aangeven van Michael Tarnat verzorgde Jiri Stajner de gelijkmaker en de Tsjech stond zelf aan de basis van de 2-1 van Vahid Hashemian.

Werder draaide het duel daarna echter om, en scoorde nog 3 doelpunten.

VI


 

Lukas15

Geroyeerd Lid
Uitslagen in de derde speelronde Tsjechische competitie

12/8/2006 Banik Ostrava Sigma Olomouc 3-1
12/8/2006 FK Jablonec Sparta Praag 0-0
12/8/2006 TJ Zlin Siad Most 2-1
13/8/2006 Slavia Praag Slovan Liberec 0-2
13/8/2006 SK Teplice FC Slovacko 3-2
13/8/2006 Ceské Budejovice FC Artikel Brno 0-0
13/8/2006 Mlada Boleslav Viktoria Pilzen 0-0
14/8/2006 Marila Pribram SK Kladno
 

Lukas15

Geroyeerd Lid
Debrecen banking on Beránek
Sunday, 13 August 2006
Hungarian champions Debreceni VSC have named Miroslav Beránek as their new coach, with the Czech trainer signing a contract for the remainder of the season.
National service
Beránek replaces Attila Supka, who resigned following the club's defeat by F.Y.R. Macedonia’s FK Rabotnicki in the UEFA Champions League second qualifying round, and arrives after four years spent assisting Czech Republic coach Karel Brückner.
Credentials
The 49-year-old was involved for his country in both the UEFA EURO 2004™ and the 2006 FIFA World Cup campaigns, having previously worked in club football with FK Chmel Blšany and SK Slavia Praha. Among his career highlights, he guided Chmel Blšany from the second to the first division, before leading Slavia to success in the Czech Cup. He was also coach of the victorious Czech Republic team at the 2002 UEFA European Under-21 Championship finals.
uefa.com

Marila Priblam won maandagavond met 1-0 van SK Kladno.
 

Lukas15

Geroyeerd Lid
Van Geel: selectie Ajax rond, Grygera mag niet vertrekken

Ajax-trainer Henk ten Cate moet het voorlopig doen met de selectie die hij op dit moment tot zijn beschikking heeft. Technisch directeur Martin van Geel heeft dinsdag in De Telegraaf laten weten dat er voorlopig geen nieuwe spelers aangetrokken zullen worden. Dat weet de website FCUpdate.nl te melden. Van Geel vindt dat er uit de jeugd voldoende spelers doorstromen die de selectie kunnen completeren.

Vorige week liet Ten Cate nog weten dat hij graag een ervaren middenvelder aan zijn selectie toe wilde voegen, maar volgens Van Geel gaat dat niet gebeuren. (...)

Van Geel liet bovendien weten dat Zdenek Grygera niet mag vertrekken. De Tsjech lijkt zijn basisplaats verloren te hebben, maar de directeur wil hem koste wat kost bij de selectie houden. "We hebben hem verteld dat hij nog te belangrijk voor ons is. We beginnen tegen RKC al zonder Thomas Vermaelen, die geschorst is. Bij die ene schorsing zal het komend seizoen niet blijven. We hebben dus echt zes verdedigers nodig om niet meteen naar een lager niveau terug te vallen", aldus Van Geel in De Telegraaf.
Ajax Online
 

Lukas15

Geroyeerd Lid
Tsjechië tegen Servië

De Tsjechen zullen het tegen Servië moeten stellen zonder Tomas Rosicky. De middenvelder van Arsenal kampt met een blessure. Omdat Jiří Jarošík ook de vriendschappelijke interland mist, krijgen Jirí Štajner and Marek Kulič mogelijk een kans.

UEFA.com

 

Freddy2005

† In Memoriam
Pavel Nedved stopt als international

De bijna 34-jarige Tsjech Pavel Nedved, middenvelder bij het Italiaanse Juventus Turijn, heeft dinsdag in Praag bekendgemaakt dat hij na de vriendschappelijke interland van woensdag tegen Servië een punt zet achter zijn internationale carrière.

Gouden Bal
De winnaar van de Gouden Bal in 2003 speelde tot nu toe 90 keer voor de Tsjechische nationale ploeg en scoorde daarin 18 keer. Na het EK 2004 stopte Nedved ook al voor de nationale ploeg, maar afgelopen herfst kwam hij op zijn beslissing terug, net voor de barragewedstrijden voor het WK 2006 tegen Noorwegen (1-0, 1-0). (belga)

hln.be 15/08/06 14u41
 

Vonny

Geblokkeerde account
Vreemd bericht, zondag was er binnen Ajax en heel ander geluid te horen, misschien levert hij niet genoeg geld op bij een verkoop.
 
Bovenaan