Voetbal

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Lukas15

Geroyeerd Lid
Bolton Wanderers heeft de Tsjechische back Pavel Mares op het oog. De tienvoudig international moet zijn huidige club Zenith St. Petersburg zo'n 3 miljoen euro opleveren. De club van Dick Advocaat lijkt akkoord te gaan met een vroegtijdig vertrek van de 30-jarige verdediger, die in 2003 overkwam van Sparta Praag. Mares wil snel vertrekken uit St. Petersburg, "Ik wil de transfer graag voor het einde van de transferperiode afronden."

Bron: UEFA.com
 
Rosicky nieuwe aanvoerder Tsjechie

Tomas Rosicky volgt Tomas Galasek op als aanvoerder bij Tsjechië. De middenvelder van Arsenal draagt voor de komende periode de aanvoerdersband van het nationale elftal, zo meldt de Tsjechische voetbalbond.

De 25-jarige Rosicky maakt zaterdag tegen Wales zijn debuut als leider vcan Tsjechië. De middenvelder kwam al 57 keer uit voor zijn geboorteland, en scoorde daarin zeventien doelpunten.
 
Lang verwacht toch gekomen:

Sparta Praag heeft coach Stanislav Griga ontslagen. De voormalige aanvaller van Feyenoord moest wijken vanwege de tegenvallende resultaten.

Griga trad in oktober aan toen het Sparta Praag ook al niet goed verging. Onder de 44-jarige Slowaak herstelde de club zich wel enigszins, maar dit seizoen kwakkelt het opnieuw met een negende plaats na vijf speelronden in Tsjechië.

Bron: vi.nl
 
Hij was een goede persoon om Sparta uit de drek te halen waar Jarda Hrebík in had laten verzuipen, maar wat hij dit seizoen liet zien was geen groot feest.
Vrijdag wordt de naam van de nieuwe coach bekendgemaakt op de persconferentie.

zie ook www.sparta.cz


4537_18_m.jpg
 
Het wordt dus Bilek volgens idnes, ja sparta,het toonbeeld van stabiliteit. Geef mij maar liever dan dat wijkploegje uit vrsovice, die gemiddeld meer toeschouwers haalt dan 80-90% van de gambrinusliga ploegen.

ik blijf er wel bij: met deze ploeg zou sparta kampioen moeten worden,ook al zie ik het niet graag gebeuren.

strihavka(banicek) al enkele malen afgetest in belgie(anderlecht,lierse,westerlo enz), blijkt nu toch door te breken
 

Freddy2005

† In Memoriam
Vliegtuig nationale ploeg Wales maakt noodlanding

Een vliegtuig met aan boord de nationale voetbalploeg van Wales heeft donderdag op weg naar Praag een noodlanding gemaakt. Een voorruit van de Boeing 737 werd na 20 minuten in volle vlucht geraakt door een object (waarschijnlijk een vogel of ijs). Het gescheurde raam veroorzaakte trillingen, waarop de piloot besloot een noodlanding uit te voeren op de luchthaven van het Engelse Bournemouth.

De selectie werd later met een ander vliegtuig overgebracht naar Praag, waar het zaterdag tegen Tsjechië een EK-kwalificatiewedstrijd speelt.

hln.be 31/08/06 22u25
 
Misschien een leuke optie als nieuwe spits van Feyenoord??? :D

mijn god wat ben ik verdrietig van de aankoop Charisteas........de afdankertjes uit amsterdam :traan: :traan: :kwaad: :kwaad: :traan: :traan:

Ben steeds blijer dat k naar Praag verhuis, hoef ik die ellende van feyenoord niet meer te zien, ken ik het daar gaan bekijken. hopen dat dat beter wordt :D

SE16 schreef:
Lang verwacht toch gekomen:

Sparta Praag heeft coach Stanislav Griga ontslagen. De voormalige aanvaller van Feyenoord moest wijken vanwege de tegenvallende resultaten.

Griga trad in oktober aan toen het Sparta Praag ook al niet goed verging. Onder de 44-jarige Slowaak herstelde de club zich wel enigszins, maar dit seizoen kwakkelt het opnieuw met een negende plaats na vijf speelronden in Tsjechië.

Bron: vi.nl
 
Ik wou ook al wat over Harry plaatsen, Maar haha.. ik hen me kapot gelachen, helemaal toen ik hoorde dat al die Feyeno*rders naar de Kuip gingen.. mooier kan niet. :deuk:
Maar goed het zal me niet verbazen als hij het nog goed gaat doen ook. Hij heeft zeker wel zijn akties.
 
Zoals verwacht is Bilek dus de nieuwe coach van Sparta Praag geworden.

Verrassender vind ik dat hij als assistent Horst Siegl, tot nu toe de 37- jarige spits van Most, als assistent heeft aangetrokken.

Zowel Bilek als Siegl hebben al een sparta-verleden en worden ook herenigd met voormalig teamgenoot Chovanec (ex-psv en nu president van sparta).

Het volgende slachtoffer in de slangenkuil die sparta heet te zijn.....? Wie zullen zien.
 
Ik denk dat dit de beste keuze was uit alle genoemde trainers. Vooral HORST zou de spelers het ware spartaanse hart moeten laten zien. En dat voor ieder van hen het een eer is het donkerrode tenue te dragen!
Met die Bílek weet ik het niet zo zeker... waarschijnlijk van kwaad naar erger... maar dat met SIGI was een geweldige zet! Viva Sparta!:cheers:
 

Lukas15

Geroyeerd Lid
Saint-Etienne wil Heinz contracteren
Saint-Etienne is geïnteresseerd in Marek Heinz. De middenvelder (29) speelde aanvankelijk in Turkije voor Galatasaray, maar daar werd zijn contract ontbonden. Daardoor heeft hij geen last van de transferdeadline.
Heinz maakte op Euro 2004 een goede indruk met Tsjechië. Desondanks heeft de middenvelder geen geweldige tijd achter de rug. Vanwege zijn zwakke prestaties mocht hij zelfs vroegtijdig vertrekken bij Galatasaray.

Het is niet bekend of Saint-Etienne de Tsjech al een aanbieding heeft gedaan

Voetbalprimeur
 
Lokvenc stopt als Tsjechisch international

Vratislav Lokvenc stopt als international van Tsjechië. De aanvaller kwam al sinds 1995 uit voor zijn land, maar werd niet meer opgeroepen. In totaal speelde hij 74 interlands en scoorde daarin slechts veertien keer.

Voor de kwalificatiewedstrijden voor het EK in 2008 tegen Wales en Slowakije kreeg Lokvenc geen uitnodiging. Voor de Tsjech was dat de reden om zijn internationale carrière te beëindigen.

"Ik ben gestopt met international voetbal", vertelt Lokvenc. "Ik wacht niet meer op een uitnodiging, het is mooi geweest," aldus de speler van Red Bull Salzburg.

Bron: Sky
 

Lukas15

Geroyeerd Lid
Tsjechië 21< heeft in Nyon Bosnië-Herzegovina geloot als tegenstander in de play-offs voor EURO 2007 21<. De kampioen van 2002 moet met dit land afrekenen, om de eindronde in Nederland te halen. Alleen als dat lukt, hebben de Tsjechen kans om de Olympische Spelen van 2008 te halen, die in Peking gehouden wordt.

UEFA.com
 
Honza is terug!

Jan Rezek komt na 2 jaar weer terug naar Letná. Dit keer komt hij voor één jaar over van Viktoria Plzen, dat een optie tot verlenging heeft aangegeven in het contract.
Rezek komt hierdoor, na een korte pauze, weer te voetballen onder trainer Michal Bílek, die net als Rezek ook van Viktoria naar Sparta is overgestapt.
 

Lukas15

Geroyeerd Lid
Heinz gaat het nu in Frankrijk proberen

12/9/2006 14:44

Marek Heinz heeft een nieuwe club gevonden. De 29-jarige Tsjech tekende een driejarig contract bij Saint-Etienne in Frankrijk.
Heinz zat zonder club nadat zijn contract bij Galatasaray deze zomer niet werd verlengd. De 29-voudig international (vijf goals) speelde slechts een seizoen in Turkije. Saint-Etienne is de zevende club voor Heinz in iets meer dan vier jaar tijd. Naast Galatasaray speelde hij in Duitsland voor Hamburger SV, Arminia Bielefeld en Borussia Mönchengladbach en kwam hij ook uit in de Tsjechische competitie.

Voetbal International
 
Tsjechië klimt langzaam richting topvijf

Frankrijk stijgt, Italie zakt op wereldranglijst
Frankrijk is op de FIFA-wereldranglijst gestegen van de vierde naar de tweede plaats. De Franse nationale ploeg maakt daarmee nadrukkelijk jacht op de eerste positie van Brazilië. Wereldkampioen Italië kelderde uit de topdrie en neemt nu de vijfde plek in.

Het Oranje van bondscoach Marco van Basten blijft op de zesde plaats staan.
Tsjechië klimt langzaam richting topvijf. De Tsjechen boekten drie plaatsen winst en staan momenteel op de zevende plek. Spanje staat nog maar net bij de beste tien landen van de wereld. Door het verlies met 3-2 in de kwalificatiereeks voor het EK 2008 tegen Noord-Ierland kelderden de Spanjaarden van plek zeven naar tien.

Toptien:

1. Brazilië (1), 1574 punten
2. Frankrijk (4), 1534
3. Argentinië (3), 1492
4. Engeland (5), 1477
5. Italië (2), 1474
6. Nederland (6), 1327
7. Tsjechië (10), 1312
8. Duitsland (9), 1291
9. Portugal (8), 1272
10. Spanje (7), 1255
 

Lukas15

Geroyeerd Lid
Hamburger SV-Arsenal 1-2
Van Persie was betrokken bij het belangrijkste moment van de wedstrijd. De aanvaller van
Arsenal liet zich vallen in een duel met HSV-doelman Sascha Kirchstein. Het leverde Arsenal een strafschop op en een mannetje meer op het veld want Kirchstein werd ook nog eens bestraft met een rode kaart.
De wedstrijd was pas tien minuten oud en nadat Gilberto Silva vanaf elf meter raak had geschoten speelde HSV een verloren wedstrijd. Tomas Rosicky maakte er in de tweede helft met een prachtig afstandschot 0-2 van. Het Duitse tiental maakte in blessuretijd in de persoon van Boubacar Sanogo nog wel een eretreffer.
 

Lukas15

Geroyeerd Lid
Grygera start vanavond waarschijnlijk op de bank tegen het Noorse IK Start. Emanuelson krijgt de voorkeur boven de Tsjechisch international. De wedstrijd begint om 18.15 en is live te bekijken op RTL 7.
 

Lukas15

Geroyeerd Lid
Als Tsjechië 17< zich wil plaatsen voor het Europees Kampioenschap in België, zal het moeten afrekenen met Turkije, Luxemburg en Slovenië. Dat is de uitkomst van de loting die afgelopen week werd verricht. Alleen de winnaars van de 12 poules maken kans om het eindtoernooi te bereiken.

UEFA.com
 
Bovenaan