Voetbal

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Lukas15

Geroyeerd Lid
De datums voor de play-off wedstrijden van Tsjechië 21< tegen Bosnië-Herzegovina zijn bepaald. De Tsjechen spelen eerst thuis in Jablonec, om 17.30, op 6 oktober.. De return wordt gespeeld in Sarajevo (10 oktober) om 17.00.

UEFA.com
 

Lukas15

Geroyeerd Lid
Voormalig bondscoach Dusan Uhrin heeft een contract voor twee jaar getekend bij Dinamo Tblisi, uit Georgië. De succescoach, die de Tsjechen op het EK 1996 naar de finale wist te loodsen, noemt de éénvoudig UEFA-CUP winnaar een topclub. "Dinamo Tblisi is een van de bekendste ploegen van de voormalige Sovjet-Unie,"aldus Uhrin.

UEFA.com
 

Lukas15

Geroyeerd Lid
Ondanks een valse start bekerde Ajax eenvoudig verder. Zdenek Grygera bleek nog niet helemaal klaar voor zijn terugkeer in de Amsterdamse basis, want in de tweede minuut sloeg hij de bal met zijn handen weg om te voorkomen dat tegenstander Jasper Kok zou binnen koppen. Kevin Vink benutte de strafschop.

Ten Cate: 'Wissels moeten zich stilhouden'

21/9/2006 9 :35

Waar trainer Ronald Koeman nogal luchtig deed over de matige prestatie van zijn PSV tegen de amateurs van Kozakken Boys (2-0), trok Ajax-trainer Henk ten Cate juist harde conclusies na een eveneens matig bekeroptreden tegen Jong RKC Waalwijk (5-2).

'Ik heb me negentig minuten lang zitten ergeren', sprak de coach van de Amsterdammers na afloop. 'Dit is collectief falen, om je dood te schamen.' Dat deden de Ajacieden dan ook, want zij verlieten met gebogen hoofd het veld. De ergernis was tijdens het duel al geïllustreerd door Wesley Sneijder die, al met een gele kaart op zak, wel heel dicht met zijn hoofd bij dat van scheidsrechter Pol van Boekel kwam. De middenvelder ontsnapte aan een rode kaart.
Met name de spelers die normaal de bank warm houden maar tegen Jong RKC mochten starten, kregen er van langs van Ten Cate. 'De enige les die we hier hebben geleerd, is dat degenen die weer eens in de basis stonden, voorlopig niet meer bij me mogen komen met de vraag waarom ze zo weinig aan bod komen. Ze kunnen beter even hun mond houden.' Dat betekent dat Zdenek Grygera, Olaf Lindenbergh, Hedwiges Maduro, Kenneth Perez en Markus Rosenberg de komende weken weer zullen moeten berusten in hun reserverol. 'We gaan gepaste maatregelen nemen', sprak Ten Cate dreigende woorden.



 

Freddy2005

† In Memoriam
Cech: 'We moeten vaker de nul houden'

foto_chelsea.jpg
Chelsea doelman Petr Cech is niet erg tevreden over de verdediging van zijn ploeg. De Tsjech stipt aan dat, als Chelsea opnieuw voor de titel wil gaan, vaker de nul zal moeten houden.

Sinds de goalie terug is tussen de palen gaat het al wat beter in Londen: De laatste vier duels incasseerde de club slechts één tegentreffer.

Cech vertelde: 'Het gaat niet echt slecht, maar onze kracht is de sterke verdediging, en dat moeten we zo houden.'

voetbalcentraal.nl Gepubliceerd op 21-09-06 om 20:19
 
Daniel Zitka krijgt contractverlenging

Daniel Zitka krijgt bij Anderlecht loon naar werken. De Tsjechische doelman staat dit seizoen uitstekend te keepen, wat ook het Anderlecht-bestuur niet is ontgaan. Zitka krijgt een contractverlenging tot 2010, zijn huidig contract liep nog tot 2008.

Door deze verlenging bevestigd het bestuur dat het vertrouwen heeft in de 31-jarige doelman. Zitka staat dit seizoen uitstekend te keepen als 'vervanger' van de geblesseerde Proto, hij behoedde Anderlecht dit seizoen al meermaals voor puntenverlies.

Zitka zelf is gelukkig met zijn nieuw contract. "Anderlecht deed mij een heel mooi voorstel, wat ik bijna niet kan weigeren. Ik ben hier ook heel graag, en ben fier nog langer voor de club te mogen spelen."

Donderdag, wanneer de spelers terug zijn van de Champions League-wedstrijd van dinsdag in Athene, zullen de laatste details geregeld worden.

V-Ball.nl
 
Newcastle richt zich nu op Srnicek

Newcastle United lijkt in Pavel Srnicek een nieuwe doelman te hebben gevonden. De 38-jarige Tsjech -die vorig seizoen onder de lat stond bij het Portugese Beira Mar- moet bij 'The Magpies' de vervanger worden van de langdurig geblesseerde Shay Given.

Ook Ronald Waterreus werd als nieuwe doelman genoemd, maar de Nederlander geeft de voorkeur aan een vertrek naar de Amerikaanse competitie.

"Hij is 38, maar nog steeds superfit. Vergeet niet dat er meer doelmannen zijn, zoals David Seaman, die spelen op zo'n leeftijd", aldus manager Glen Roeder op de website van de club.

voetbal24.nl
 

Lukas15

Geroyeerd Lid
Vraagje, heeft Srnicek nog ergens een contract? Alleen contractloze spelers mogen buiten de transferperiode om van club wisselen,dus...?
 

Lukas15

Geroyeerd Lid
Karel Brückner heeft Milan Baros weer opgeroepen voor Tsjechië. Hij ontbran bij de twee afgelopen EK-kwalificatieduels vanwege een blessure.

Ook Zdenek Grygera is weer geselecteerd. Ook hij ontbrak de laatste twee wedstrijden wegen een blessure. Grygera en Baros zullen het met Tsjecië op moeten nemen tegen Ierland en San Marino
 

Lukas15

Geroyeerd Lid
De Tsjechische Damesploeg ontloopt de voorronde van de kwalificatie voor het EK in 2009. De Tsjechen stromen in de groepsfase van de kwalificatie in. Landen als Wales, Israel, Malta, maar ook Turkije en Roemenië moeten eerst een voorronde spelen om zich bij landen als Tsjechië, Nederland en Engeland te voegen. Finland is automatisch geplaatst als gastland.

UEFA.com
 

Lukas15

Geroyeerd Lid
De Tsjechische Futsallers (zaalvoetballers) moeten om zich te plaatsen voor het EK in 2007 af zien te rekenen met Tsjechië, Kroatië en een nog onbekende tegenstander uit de voorronde.

UEFA.com
 
Lukas14 schreef:
De Tsjechische Futsallers (zaalvoetballers) moeten om zich te plaatsen voor het EK in 2007 af zien te rekenen met Tsjechië, Kroatië en een nog onbekende tegenstander uit de voorronde.

UEFA.com
Moeten ze met zichzelf afrekenen of zijn er twee Tsjechische teams Lukas!!
 

Lukas15

Geroyeerd Lid
Corrie schreef:
Moeten ze met zichzelf afrekenen of zijn er twee Tsjechische teams Lukas!!

:kwaad: Stomme website...had de fout zelf niet gezien...bedankt Corrie :top:

Ze moeten afrekenen met Bosnië - Herzegovina ;)
 
Rode Duivels oefenen tegen Tsjechië

De Rode Duivels zullen volgend jaar op woensdag 7 februari een oefeninterland afwerken tegen Tsjechië. Waar de wedstrijd in België zal plaatsvinden is nog niet bekend gemaakt. De laatste confrontatie tussen België en Tsjechië draaide op een serieuze kater uit voor Jan Koller en ploegmaats. De Duivels kwalificeerden zich toen verrassend voor het WK 2002.

voetbalkrant.com
 

Lukas15

Geroyeerd Lid
De bondscoach van Tsjechië, Striz, kijkt vooruit naar de kwalificatieronde voor het EK Futsal. De Tsjech zegt veel vertrouwen te hebben zijn team, dat uitkomt tegen Kazachstan, Cyprus en Georgië. "Ik denk dat we het goed kunnen doen tegen hen, vooral omdat we thuis spelen."

UEFA.com
 

Lukas15

Geroyeerd Lid
Drobny genoemd bij Dinamo

Jaroslav Drobny, vorig seizoen nog onder de lat bij ADO Den Haag, wordt genoemd bij het Oekraïense Dinamo Kiev. De doelman staat onder contract bij Fulham, maar is daar na de komst van Jan Lastuvka overbodig geworden.
De Oekraïense runner-up Dinamo Kiev heeft volgens verscheidene media serieuze belangstelling voor Jaroslav Drobny. ''Ik kan op het moment niks zeggen, aangezien de deal nog niet rond is'', zegt zijn zaakwaarnemer Pavel Zitka mysterieus.

Jaroslav Drobny is in Engeland op een zijspoor beland na het aantrekken van Jan Lastuvka en Antti Niemi. Ondanks de geringe speelminuten in Londen kon hij rekenen op interesse van Newcastle United en Sigma Olomouc, afkomstig uit zijn vaderland. Beide clubs werden echter niet concreet.

De 27-jarige doelman speelde in het verleden voor onder meer Ceské Budejovice en Panionios Athene. Het afgelopen seizoen was hij te bewonderen op de Nederlandse velden, waar hij onder de lat stond bij ADO Den Haag.

Voetbalprimeur
 
30 genonimeerden voor Wereldvoetballer van het Jaar

De Fifa heeft donderdag een lijst met dertig voetballers bekendgemaakt die 18 december in Zürich kans maken om te worden uitgeroepen tot Wereldvoetballer van het Jaar 2006. Titelverdediger Ronaldinho, die dit jaar met FC Barcelona de Champions League won, moet zien af te rekenen met onder anderen de Italiaan Fabio Cannavaro en de Fransman Zinedine Zidane.

Vorig jaar hield Ronaldinho Frank Lampard en Samuel Eto'o achter zich. De Engelsman en de Kameroener maken ook dit jaar kans op de eretitel.

Wie de trofee wint, wordt bepaald door voetbalcoaches over de hele wereld. Zij hebben inmiddels een stemformulier van de Fifa ontvangen. De trainers kunnen niet stemmen op Nederlandse voetballers: zij ontbreken op de lijst.

Lijst met genomineerden:

Adriano (Brazilë), Michael Ballack (Duitsland), Gianluigi Buffon (Italië), Fabio Cannavaro (Italië), Cristiano Ronaldo (Portugal), Petr Cech (Tsjechië), Deco (Portugal), Didier Drogba (Ivoorkust), Michael Essien (Ghana), Samuel Eto'o (Kameroen), Luis Figo (Portugal), Gennaro Gattuso (Italië), Steven Gerrard (Engeland), Thierry Henry (Frankrijk), Kaká (Brazilië), Miroslav Klose (Duitsland), Philipp Lahm (Duitsland), Frank Lampard (Engeland), Jens Lehmann (Duitsland), Alessandro Nesta (Italië), Andrea Pirlo (Italë), Franck Ribery (Frankrijk), Juan Roman Riquelme (Argentinië), Ronaldinho (Brazilië), Wayne Rooney (Engeland), Tomas Rosicky (Tsjechië), Andriy Shevchenko (Oekraïne), Lilian Thuram (Frankrijk), Patrick Viera (Frankrijk), Zinedine Zidane (Frankrijk).

PS: ik zie geen Nederlanders. Of kijk ik er over heen :(
 

Lukas15

Geroyeerd Lid
Nee je ziet ze inderdaad niet, het is echt jammer dat er geen Nederlanders meer gekozen kunnen worden en een middelmatige voetballer als Lahm en een duikelaar als Ronaldo wel gekozen kunnen worden.
 
Helaas geen Nederlander(s)... maar laten we eerlijk wezen... wie (op één naam na) zou je selecteren in de top 30 van de wereld?
Die ene naam, die wel... de aanvoerder van Oranje, Edwin van der Sar, hij verdient het! Maar de rest... het spijt me, maar ik vind het niet meer dan logisch dat er een Nederlander ontbreekt.
En lukas, Philipp Lahm zou voor het Nederlands elftal, en ieder ander team, een hele goede versterking zijn ;)
Namen die er van mij niet bij hoefden zijn oa: Gattusso, Figo, Klose, Ribery en Rooney. Allemaal goede voetballers, maar niet de beste van de wereld.
Het is jammer dat er niet zo'n enquete is voor beste Keeper van de wereld, de goalie is toch iets anders dan een veldspeler.
 

Lukas15

Geroyeerd Lid
Vind ik ook Gambri, vam der Sar hoort er zeker bij. Maar toch vind ik Lahm een middelmatige speler. Ik vind het een speler die je er bij wil hebben, maar niet een die echt veel toevoegt ;) Gattuso wordt zwaar onderschat hoor, die hoort er w.m.b. absoluut wel bij, spelers als Figo, Rooney enz. worden juist overschat. Maar dit soort verkiezingen zijn allemaal politiek :D
 
Gattusso is geweldige middenvelder die zich 100% inzet voor het team... als ie z'n baard nou es scheert zou ik op hem stemmen :')
Figo moet wegwezen van het veld en Rooney moet op boksen...
 
Bovenaan