Voetbal

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Freddy2005

† In Memoriam
Arsenal vernedert Slavia met 7-0 en evenaart record Juve

Arsenal zorgde voor het hoogtepunt op deze derde speeldag van de Champions League door Slavia Praag met 7-0 in te blikken. Bij de rust stond het al 3-0. Ook die andere Engelse ploeg, Manchester United, haalde het vlot met 2-4 op het veld van Dynamo Kiev. Zowel Arsenal als Manchester hebben nu 9 op 9 en staan al met één been in de volgende ronde. Er werd vanavond trouwens veel gescoord in de Champions League. Twee matchen eindigden op 0-0, maar in de overige zes duels werd liefst 24 keer gescoord.

Al voor de rust beslist
Al na vijf minuten scoorde Fabregas de openingsgoal voor Arsenal. Hij krulde de bal van op de linkerkant knap voorbij doelman Martin Vaniak. Die doelman ging een zwarte avond tegemoet. Twintig minuten later zette Hleb zijn voet op een bal van op corner. Via David Hubacek ging de bal over de doellijn. Nog voor de rust besliste Arsenal de wedstrijd al helemaal. Doelman Vaniak speelde de bal in de voeten van Theo Walcott. De jonge Engelsman ging vervolgens mooi voorbij Vaniak om de bal in een leeg doel te schuiven.

Hleb schittert
Ook in de tweede helft kon Slavia niets inbrengen tegen een meesterlijk Arsenal. Hleb nam de bal op rechts aan en sneed naar binnen waarna hij hem met rechts voorbij Vaniak schoot. Amper enkele minuten later was Hleb opnieuw betrokken bij de 5-0. Hij leverde de bal af bij Walcott die zijn tweede doelpunt via de paal binnen wist te knallen. Nog voor het uur moest Vaniak zich een zesde keer omdraaien. Alweer lag Hleb aan de basis van een aanval die via Adebayor en Walcott bij Fabregas terecht kwam. Die legde de 6-0 binnen, zijn tweede doelpunt van de avond. Daarna bleven de netten even droog tot Bendtner er in de slotminuut nog eentje bij deed. Nicklas Bendtner tikte de bal tot bij Emmanuel Eboué die hem met een knap hakje opnieuw voor de voet van Bendtner speelde. De jonge Zweed liet de kans niet liggen en scoorde zo meteen bij zijn debuut in de Champions League.

Evenaring record
De 7-0 overwinning is een evenaring van het record van Juventus. De Italianen wonnen in 2003 met dezelfde cijfers van Olympiakos. Vorig jaar won Manchester United ook al eens een wedstrijd tegen AS Roma met 7-1. Walcott en Fabregas scoorden allebei twee keer voor Arsenal. De jonge Walcott stond vorig jaar al in de Engelse nationale ploeg op het WK in Duitsland. Hij is pas achttien jaar. In de andere partij in deze groep won Sevilla met 2-1 van Steaua Boekarest. Arsenal heeft nu negen punten, Sevilla zes. Binnen twee weken kan Arsenal al zeker zijn van een plaats in de volgende ronde. (gb)

hln.be
 
re

ze hebben gewoon het tsjechisch voetbal ten schande gezet :kwaad: , wel jammer ik ben niet voor slavia maar ze speelde niet slecht, maar het is de snelheid en de dodelijke counteraanvallen van de arsenal spelers die slavia verpulverd had , netzoals tegen sevilla , toen speelde ze ook niet slecht , maar ik denk dat de champions league gewoon een tikje te hoog is , het gaat net iets te snel , wel jammer , kortom punt tegen sevilla thuis en van steau uit winnen , dan hebben ze iedergeval nog een plek in de uefa.
 
En dan vooral Sparta uitlachen als ze met 0-2 thuis verliezen... ik zeg niks...
Ookal had Slavia een punt gepakt, dan nog zou niemand buiten Tsjechie deze club kennen. Eens te meer bewijs van het drmatische niveau van de Tsjechische competitie.
 
sparta

sparta praha heeft gister 2-1 verloren van fc zurich , eerst scoorde slepicka in de 24 minuut na een beetje geluk maar in de tweede helft was het 2x raak voor de fcz"ers , in de 79 minuut kreeg een zurich speler nog de rooie kaart nadat hij hard inkwam van achter , hij stond pas 2 minuuten op het veld , het trieste was dat 14 spelers van de sparta selectie ziek was , er was een ombekende darmziekte geconstateerd, en 8 sparta spelers waren opgenomen in het ziekenhuis , sparta wou de wedstrijd nog verschuiven maar de uefa vond dat niks , sparta mocht wel 2 spelers van de b selectie opnemen , nadenicek en zeman , het zielige was vond ik , dat in de 85 e minuut werd gescoord en dosek stond niet buitenspel , maar volgens de scheidsrechter wel , de scheidsrechter was naar mijn mening heel slecht bezig en kan beter sparta krc -opatov gaan fluiten, want zijn niveau was zeeeer telleurstellend.
overigens was mlada boleslav niet van de partij in de uefa cup ,zij hadden deze week vrij.


aldus een telleurgestelde sparta fan:snotter:
 

Freddy2005

† In Memoriam
Milan Baros reed 271 km/u op autostrade

Milan Baros, de Tsjechische aanvaller van Olympique Lyon, is donderdag op een autostrade in het oosten van Frankrijk geflitst tegen een snelheid van 271 km/u. Dat werd vrijdag bevestigd door de politie.

De Tsjechische international reed met zijn Ferrari tussen Genève en Lyon, waar de maximumsnelheid 130 km/u bedroeg. Baros wilde zijn passagier "het geluid van zijn motor eens laten horen". Zijn wagen werd in beslag genomen en zijn rijbewijs is voorlopig ingetrokken.

gva.be
 
Woensdag volle bak @ Strahov. Er waren 50.000 gegadigden voor een kaartje. Ik ben er in iedere geval bij. Als je een vlag ziet hangen met AMSTERDAM erop, die is van mij. :D
 

Freddy2005

† In Memoriam
Slavia Praag - Arsenal 0-0

Arsenal bleef aardig op de been in Praag, met een veredeld jeugdteam leek Arsene Wenger Slavia niet serieus te nemen. Zonder de vaste basisspelers werd er niet gescoord, de Tjechen kregen zelfs de beste kansen. Het bleef 0-0 en Arsenal plaatst zich vrij gemakkelijk voor de volgende ronde.

sport1.nl

 
Chelsea kan aanstaande zondag tegen Everton niet beschikken over Petr Cech. Uit nader onderzoek is woensdag gebleken dat de Tsjechische doelman een scheurtje in zijn kuitspier heeft opgelopen en hij enige tijd uit de roulatie zal zijn.

In de slotfase van de eerste helft van het Champions League-duel tegen Schalke 04 (0-0) moest Cech geblesseerd afhaken. De doelman werd in de Veltins Arena vervangen door Carlo Cudicini, die komend weekeinde ook zijn rol zal overnemen op Stamford Bridge.

Door het fysieke ongemak mist de 56-voudig international ook de laatste EK-kwalificatieduels. Tsjechië, dat zich al heeft geplaatst voor het Europese eindtoernooi, speelt op 17 november tegen Slowakije en vier dagen later op Cyprus.

Het ligt in de lijn der verwachting dat Cech na de internationale onderbreking weer zijn opwachting maakt in het doel van The Blues. De voormalig doelman van onder meer Stade Rennes verdedigde in meer dan honderd competitieduels het doel van de Londenaren.







voetbalzone.nl
 
JMÉNO
MUŽSTVONAROZENZGBRANKÁŘIJaromír BlažekNorimberk (Něm).29.12. 1972120Michal DaněkPlzeň6.7.198300Daniel ZítkaAnderlecht20.6.197500OBRÁNCIRadoslav KováčSpartak Moskva (Rus.)27.11. 1979190Zdeněk PospěchSparta14.12.197830David RozehnalNewcastle (Ang.)5.7. 1980390Michal KadlecSparta3.12.198400Tomáš UjfalušiFiorentina (Itá.)24.3. 1978642Zdeněk GrygeraJuventus Turín14.5.1980501ZÁLOŽNÍCITomáš GalásekNorimberk15.1. 1973611Jaroslav PlašilOsasuna5.1. 1982312Jan PolákAnderlecht14.3.1981336Tomáš RosickýArsenal4.10. 19806718Libor SionkoFC Kodaň (Dán.)1.2.1977274Marek MatějovskýMladá Boleslav20.12.198141Daniel PudilSlavia27.9.198520ÚTOČNÍCIMarek KuličSparta11.10.197592Jan KollerMonako30.3. 19738150Martin FeninTeplice16.4.198730Milan BarošLyon28.10. 19815931

bron: fotbal.idnes.cz

ziet er een beetje onoverzichtelijk uit, maarja:fluit:
zoek maar op de site:)
 
sparta

(had ik ook een keer riannah :P )

Sparta praag heeft gister 3-2 gewonnen van toulouse fc
het werd eerst 1-0 voor toulouse na een goal van elmander in de 14e minuut maar in de 67e nibuut scoorde kisel de gelijkmaker en al na twee minuten schoot dosek de 2-1 binnen het werd nog 2-2 door ? van toulouse , maar in de 88e minuut scoorde weer kisel de 3-2 binnen en hier bleef het bij

mlada boleslav heeft thuis 2-1 van villareal verloren ,ik zag de uitgebreide samenvatting van de wedstrijd en er werd naar mijn mening zonder of side in de 94e minuut gescoord door mlada.

aldus een zeer tevreden sparta fan!:cheers:
 

Freddy2005

† In Memoriam
Rosicky voor 14 miljoen naar Inter?

Inter is al een tijdje wildenthousiast over de balkunsten van Tomas Rosicky, maar nu lijkt er eindelijk ook boter bij de vis te komen. Veertien miljoen euro zou de kampioen van de Serie A tijdens de winterstop over hebben om de blessuregevoelige Tsjech naar Giuseppe Meazza te lokken.

Of Arsenal met dat bedrag akkoord gaat, is zeer de vraag. Vorige zomer stuitten de Italianen al op een ferme Londense njet toen ze Adriano in de onderhandelingen wilden betrekken. Een nieuw blauwtje behoort echter tot de mogelijkheden, want Rosicky zelf heeft al laten verstaan dat hij het naar zijn zin heeft in Londen. De Tsjechische spelverdeler, die in mei vorig jaar voor 9,6 miljoen euro overkwam van Dortmund, zou bij Inter de bijna pensioengerechtigde Figo moeten opvolgen. (svm)

hln.be
 

Freddy2005

† In Memoriam
Petr Cech gevleid door interesse Barça

Barcelona die achter je diensten hengelt, daar blijft zelfs een clubman als Petr Cech niet ongevoelig voor. "Ik heb gelukkige tijden beleefd bij Chelsea, maar als Barça op de deur komt kloppen... tja, daar denk je wel even over na", moet de doelman van de Blues bekennen.

De Tsjechische goalie had een aanzienlijk aandeel in de voorbije titels van Chelsea, maar lijkt nu zijn aureool van onfeilbaarheid wat kwijt. Bovendien sukkelt hij zeker nog een maand met de kuit. (svm)

hln.be
 

Freddy2005

† In Memoriam
Rosicky blijft bij Arsenal

Tomas Rosicky heeft bij Arsenal nog maar weinig voetbalvreugde beleefd. De Tsjechische middenvelder kampte de jongste achttien maanden met enkele blessures. Internazionale hoopte Rosicky uit zijn lijden te kunnen verlossen, de speler blaast een mogelijke transfer tijdens de winterstop af.

De Nerazzuri waren van plan Arsenal een voorstel te doen om Rosicky en Adriano uit te wisselen. Internazionale is op zoek naar een vervanger voor Luis Figo, die pas een operatie heeft laten uitvoeren. Adriano zorgde nog maar eens voor een incident, Internazionale wil de Braziliaanse spits laten gaan.

Rosicky wil zich echter bij Arsenal in de basis knokken. Een transfer tijdens de winterstop is absoluut onbespreekbaar. De Gunners legden in mei 2006 bijna tien miljoen euro op tafel voor de nu 27-jarige middenvelder.

voetbalbelgie.be
 

Freddy2005

† In Memoriam
Nedved prijst landgenoot aan

Pavel Nedved wil zijn werkgever nog verder helpen dan enkel maar spelen voor zijn club. De Tsjech zou immers volgens Tuttosport zijn landgenoot Martin Fenin hebben aangeprezen bij Juventus.

Fenin is een 20-jarige aanvaller die in eigen land speelt bij FK Teplice. Hij heeft er nog een contract tot 30 juni 2011. Fenin gooide vooral hoge ogen op het Wereldkampioenschap voor -20-jarigen afgelopen zomer in Canada. Hij bereikte met zijn land toen de finale en scoorde zelfs in die finale.

Het leverde hem de doorbraak op, want ondertussen heeft Fenin ook al drie maal voor de A-ploeg van Tsjechië gespeeld. Juventus zou in januari een bod willen plaatsen van 6 miljoen euro, maar zal met ploegen zoals Bayern München, Arsenal en Sevilla te duchten concurrentie hebben.

voetbalkrant.com
 
zijn nu ook al bayern en arsenal bezig met fenin :P
ik weet nog dat in de zomervakantie werder bremen fiorentina en espanyol hem wou hebben, maar ze wouden hem niet kwijt hebben omdat ze al dzeko n nog een andere aanvaller kwijt waren geraakt aan een slordige transfer som , ik denk zelf dat hij bij arsenal het beste kan groeien maar dat hij beter bij een suptopper kan beginnen in een goede league,

ik denk dat fenin een hele grote gaat worden, misschien wel de nieuwe koller,iedergeval gun ik het hem van harte!
 

Freddy2005

† In Memoriam
'Polak veel beter bij Tsjechië dan bij Anderlecht'

Jan Polak speelde vorige vrijdag tegen Standard zijn beste wedstrijd voor Anderlecht. 'Maar hij kan nog beter', zegt zijn ploegmaat en landgenoot Daniel Zitka. 'Dat zag ik vorige week bij de Tsjechische selectie.'

Jan Polak is met vier miljoen euro de duurste transfer in de geschiedenis van Anderlecht. De 24-jarige Tsjech bracht echter nog niet wat van iemand met dat prijskaartje verwacht kan worden. De middenvelder vormde onderwerp van kritiek, maar werd vrijdag wel tot beste speler bij Anderlecht uitgeroepen.

'Ik heb hem tien dagen bij de Tsjechische selectie bezig gezien', aldus doelman Daniel Zitka, die voor de wedstrijden tegen Slowakije en Cyprus ook bij de Tsjechische selectie zat. 'Hij is daar een andere speler. Op training zie ik hem hier soms niet, daar was hij altijd heel aanwezig. Hij speelt in een verdedigende rol op het middenveld, maar ook als een soort spelmaker van op rechts. Ontelbaar zijn de keren dat hij daar aan de bal komt. Hij functioneert daar ongelooflijk goed. Ik was daar echt blij door verrast.'

Zitka weet ook hoe dat komt.

'Het niveau ligt er hoger en er is voortdurend beweging rond hem. Er is altijd meer dan één oplossing om de bal af te spelen. Dat is bij Anderlecht veel minder het geval. Ook Jan zelf is altijd aanspeelbaar. Bij Anderlecht krijgt hij dan niet altijd de bal. Hij was daar echt indrukwekkend. Dat hij tegen Standard zo goed spelen, heeft met Tsjechië te maken. Hij zat nog op het elan van de nationale ploeg. Hij heeft heel veel kwaliteiten. Ik heb het met mijn eigen ogen gezien.'

Nürnberg

Jan Polak zelf wil zich meer als leider ontpoppen.

'Tegen Standard had ik wat meer ruimte en dan is het makkelijker om acties te maken', zegt hij nog bescheiden. 'Ik denk dat ik op de goede weg ben bij Anderlecht. Ik praat meer en wil op termijn die leidersrol wel opnemen. Ik ben hier nog maar vier maanden en ik ben niet het type dat zich gaat opdringen.'

De Tsjech zegt geen spijt te hebben van zijn overstap van 1. FC Nürnberg naar Anderlecht. Hij vindt Brussel echter toch wat anders dan de Zuid-Duitse stad.

'Nürnberg was veel kleiner. Daar kon ik meer in het centrum gaan wandelen. In Brussel is dat onmogelijk. Dat vind ik spijtig. Ik woon in Asse en dan ben ik al snel twee uur kwijt om in het stadscentrum te raken. Dat kost energie en kracht. En die kan ik voor elke wedstrijd gebruiken.'

sportwereld.be
 
Bovenaan