Voetbal

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

sparta praag heeft zich geplaatst voor de volgende ronde van de uefa cup, net als mlada boleslav.

sparta speelde net als het vorige duel 0-0 tegen Odense BK, maar na penalty's werd het 4-3 voor sparta praag.

mlada boleslav speelde 1-0 tegen US Palermo, nadat het 0-1 was gewoden in het vorige duel. na penalty's heeft ook mlada zich dus geplaatst!
 

Freddy2005

† In Memoriam
Slavia Praag krijgt 9.000 euro boete van Uefa

De Tsjechische voetbalclub Slavia Praag heeft een boete van 15.000 Zwitserse frank (9.000 euro) gekregen van de Europese Voetbalbond Uefa omdat supporters het terrein bestormden na de terugwedstrijd van de derde voorronde van de Champions League tegen Ajax. Slavia plaatste zich toen ten koste van de Amsterdammers voor de groepsfase van het kampioenenbal.

Eerder werd de Praagse club ook al beboet omdat supporters voorwerpen op het veld hadden gegooid tijdens de terugwedstrijd van de tweede voorronde van de Champions League tegen het Slovaakse Zilina.

Slavia Praag plaatste zich voor de eerste keer in de clubgeschiedenis en is ingedeeld in groep H, samen met Arsenal, FC Sevilla en Steaua Boekarest. Op de eerste speeldag won het met 2-1 van Steaua, afgelopen dinsdag werd met 4-2 verloren van FC Sevilla. (afp/dm)

demorgen.be 05/10/2007 19u25
 
heb de indruk dat spartagewoon de mentaliteit heeft: de beste spelers van gambrinusliga naar zich lokken met het grote geld,en dan opeens constateren: we zitten met een veel te grote kern: resultaat: er worden veel spelers uitgeleend.... .
 
Dat is uiteindelijk het doel van (de directie van) Sparta, talenten uit de eigen competitie inlijven en ze daarna doorverkopen naar het buitenland. De laatste speler die zo (voor veel geld) is vertrokken, is šimůnek naar Wolfsburg. Maar verder gaat deze methode nergens over, voor het elftal zelf (en de fans) is het niet de optimale manier. Spelers komen en gaan ieder seizoen, er is geen vaste kern.
Maar zoals ik al eerder schreef, er zijn financiele belangen bij gemoeid voor bepaalde mensen in het bestuur (zowel van de club zelf, als bij de CMFS)...
 
sparta

behalva miro matusovic, ik vind hem een hele goede speler , en op wikipedia stond ook dat real madrid en chelsea hem wouden kopen ,vorig jaar en in de winter , maar hij wou niet gaan voor het grote geld omdat hij met sparta de champions league wilde winnen ( ik ben ook een sparta fan , maar ik weet zelf ook wel dat dat waarschijnlijk niet haalbaar is , misschien als rosicky en de andere tsjechische spelers van zijn leeftijd terug naar tsjechie komen en voor sparta gaan spelen , maar dan zit ook nog het salaris in de weg) dus er is iedergeval een speler die al 2 jaar speeld bij sparta speelt..
 
Tuurlijk zijn er veel spelers die meerdere seizoenen spelen op Letná ;) Maty is daar een inderdaad een mooi voorbeeld van, ook Kadlec en Pospěch zijn spelers van klasse die er al langer bij zijn. Toch worden er veel spelers weggeplukt en doorverkocht naar het buitenland, Sivok, šimůnek, blažek, Kováč. Met hen erbij zou Sparta de double van vorig seizoen waarschijnlijk weten te verdedigen. Nu zullen we zien :)
 
spelers

dat is waar , maar ik denk dat buitenlandse clubs denken dat ze voor een prikje paar talenten kunnen halen , uit het oostblok zoals roemenie en polen tsjechie etc. meestal zijn het van die subtoppers die graag voor een prikje denken te kunnen winkelen kijk maar zoals udinese , zapotocny en sivok .fiorentina , mazuch en nog een van brno ( kende naam niet maar weet dat ze 2 speler van brno gecontracteerd hadden ) en dan komen ze later bij betere clubs , maar sparta heeft volgens mij vroeger een naam gezet met dat ze veel talenten hadden , hebben gekocht want de meeste goeie tsjechische spelers hebben een sparta verleden..
 

Freddy2005

† In Memoriam
Loting UEFA Cup

Groep C:
FC Villarreal (Spa)
AEK Athene (Gri)
AC Fiorentina (Ita)
Mladá Boleslav (Tsj)
Elfsborg IF (Zwe)



Groep E:
Bayer Leverkusen (Dui)
Sparta Praag (Tsj)
Spartak Moskou (Rus)
FC Toulouse (Fra)
FC Zürich (Zwi)

De eerste drie ploegen van elke groep plaatsen zich na een halve competitie voor de derde ronde. In die knock-outfase speelt de groepswinnaar tegen de nummer drie van een andere poule. De nummers twee van elke groep treffen een ploeg die als derde is geëindigd in de groepsfase van de Champions League.
 

Freddy2005

† In Memoriam
Cech passeert De Goey op ranglijst 'clean sheets'

Chelsea-keeper Petr Cech is Ed De Goey gepasseerd in de lijst met doelmannen die bij de Londense club het vaakst de nul hebben gehouden. Afgelopen weekend bij Bolton Wanderers hield hij voor de 73ste keer een clean sheet. Dit is een gelijk aantal als met De Goey, maar Cech had hier veel minder wedstrijden voor nodig.

Cech zal echter nog wel een aantal keren meer de nul moeten houden om de nummer 1 van de lijst, Peter Bonetti, te verslaan. Deze legendarische keeper hield maar liefst 208 keer de nul, waarbij wel moet worden aangetekend dat hij hier meer dan 700 wedstrijden voor nodig had.

voetbalcentraal.nl
 
Tsjechische voetbaltransfers

speciaal voor punkenstein heb ik deze topic aangemaakt , het zal nu niet echt gebruikt worden , maar eind december wil ik hier graag op terrug komen ;):P
 
Dank u zeer! :D
Ik heb alvast de berichten die de aanleiding waren van mijn opmerking, hierheen verplaatst, dan heb je alvast een beginnetjes. :stout:
 

Freddy2005

† In Memoriam
Celstraffen en boetes voor corrupte Tsjechische refs

In een van de grootste corruptieschandalen in de geschiedenis van het Tsjechische voetbal zijn zeven scheidsrechters en drie voormalige topfunctionarissen veroordeeld tot celstraffen tot tien maanden en geldboetes tot 12.000 euro.

De rechter in Kromeriz achtte het donderdag bewezen dat de beschuldigden verschillende wedstrijden van eersteklasser 1. FC Synot vervalsten in ruil voor geld. De politie was de zaak op het spoor gekomen door telefoons af te luisteren.

standaard.be
 
ac sparta praha - fc zurych

omdat ik hoorde dat er hier op het forum wel is word gevraagd of er iemand zin had naar een wedstrijd mee wou gaan , had ik een vraag , wie heeft er zin om mee te gaan naar sparta praag - fc zurych ?? de wedstrijd speelt zich af op donderdag 25-10-2007
om 19.30 speelt in letna ''axa'' arena ..,

dus wie heeft er zin om mee te gaan , laat het me weten liefst voor aankomende donderdag , want dan ben ik nog actief op de computer , want donderdag vertrekken we naar praag voor anderhalve week .

cauky , mathes
 

Freddy2005

† In Memoriam
Petr Cech genomineerd voor "Gouden bal"

De doelman van de nationale ploeg, Petr Cech, is door het inrichtende blad "France football" voor de onderscheiding van "Beste Europese voetballer van het jaar" genomineerd.

De uiteindelijke winnaar wordt op 2 december bekendgemaakt.

radio.cz


Nederland is met Clarence Seedorf, Ruud van Nistelrooy en Robin van Persie vertegewoordigt
 
omdat ik hoorde dat er hier op het forum wel is word gevraagd of er iemand zin had naar een wedstrijd mee wou gaan , had ik een vraag , wie heeft er zin om mee te gaan naar sparta praag - fc zurych ?? de wedstrijd speelt zich af op donderdag 25-10-2007
om 19.30 speelt in letna ''axa'' arena ..,

dus wie heeft er zin om mee te gaan , laat het me weten liefst voor aankomende donderdag , want dan ben ik nog actief op de computer , want donderdag vertrekken we naar praag voor anderhalve week .

cauky , mathes
Good luck. De enige keren dat ik in het AXA stadion ben geweest en zal komen is in het uitvak met Ajax of Slavia. :kind:
 
re

ik heb vandaag een kaartje gekocht en dan de speciaale vraag aan juan , voor iwie was je eigenlijk toen slavia tege ajax speelde , tog stiekem voor ajax :stout: , maarja rosicky spoelt morge wel de nederlaag van sparta weg met een mooie goal ook al is he tniet goed voor het tsjechisch coeffeicientie
 
ik heb vandaag een kaartje gekocht en dan de speciaale vraag aan juan , voor iwie was je eigenlijk toen slavia tege ajax speelde , tog stiekem voor ajax :stout: , maarja rosicky spoelt morge wel de nederlaag van sparta weg met een mooie goal ook al is he tniet goed voor het tsjechisch coeffeicientie
Ik zat in het Ajax-vak.
 

Freddy2005

† In Memoriam
Geschorste Nedved wel inzetbaar tegen Inter

Juventus-speler Pavel Nedved is twee duels schorsing opgelegd naar aanleiding van zijn elleboogstoot in het duel met Genoa (1-0). Daardoor is de 35-jarige Tsjechische middenvelder net op tijd inzetbaar voor de belangrijke wedstrijd tegen de grote titelconcurrent Inter Milan. Juve-coach Claudio Ranieri kreeg één duel schorsing, doordat ook hij rood kreeg afgelopen weekend.

Verwacht werd dat Nedved een automatische schorsing van drie duels zou krijgen. Dat blijkt er nu eentje minder te zijn, waardoor hij het belangrijke treffen met de landskampioen op 4 november niet zal missen. In de duels tegen Napoli en Empoli moet hij wel op de tribune plaatsnemen. Ranieri mist enkel het eerstkomende duel tegen Napoli.

Juventus staat momenteel tweede, drie punten achter de ongeslagen koploper Inter.

fcupdate.nl
 
Bovenaan