Voetbal

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Freddy2005

† In Memoriam
UEFA Cup: Leverkusen en Spartak beslissen groep E voortijdig

Bayer Leverkusen 1-0 Sparta Praag


Sparta Praag mocht niet verliezen in de uitwedstrijd tegen Leverkusen. De Duitsers hadden echter het betere van het spel. Zowel Freier als Gekas waren dichtbij de openingsgoal. Ook een man meer kon de Tsjechen niet inspireren. Ramelow mocht in de tweede helft vroegtijdig douchen na een handgemeen bij tegenstander Rezek. Leverkusen wist ondanks een man minder de beslissing te forceren. Friedrich mocht uit een corner vrij binnen koppen.

voetbalcentraal.nl
 

Freddy2005

† In Memoriam
Cech keert terug in het Chelsea-doel

Petr Cech zal dit weekend opnieuw het doel van Chelsea FC verdedigen. De sluitpost keert terug na enkele weken blessureleed.


Chelsea kan dit weekend weer beroep doen op zijn Tsjechische doelman Petr Cech. Zaterdagmiddag speelt de Londense club tegen het Sunderland van manager Roy Keane.

Cech moest de voorbije vier wedstrijden van The Blues aan zich voorbij laten gaan door een dijblessure. Ondertussen is hij volledig hersteld en hij trainde alweer voluit mee met de selectie die onder de hoede staat van de Israëliër Avram Grant.

"Als je snel terug wil zijn, dan moet je je voor honderdertig procent geven. Ik had misschien vorig weekeinde kunnen spelen tegen West Ham United, maar nu hoop ik gewoon dat ik weer kan meedoen tegen Sunderland", aldus Cech.

Chelsea ziet dit weekend dan wel Cech terugkomen, maar de kans is relatief groot dat het niet zal kunnen rekenen op de Ivoriaanse aanvaller Didier Drogba. De prijsschutter kampt met een knieblessure.


voetbalkrant.com
 

Freddy2005

† In Memoriam
Jan Koller is weer op weg naar Bundesliga

wo 12/12/07 - Jan Koller is van plan om de Franse voetbalcompetitie te verlaten. De Tsjechische ex-spits van Lokeren en Anderlecht praat met Nürnberg in Duitsland. Volgens de Tsjechische media zou Jan Koller (foto) dicht bij een akkoord met de Duitse eersteklasser staan.

3815514088.jpg


"Hij heeft een uitstekende reputatie in Duitsland", zegt zijn manager. "Er zijn dus geen aanpassingsproblemen bij een transfer." Van 2001 tot 2006 maakte Koller (34) doelpunten voor Borussia Dortmund in Duitsland.

Momenteel speelt de lange Tsjech nog voor Monaco in de Franse competitie, maar daar belandt hij regelmatig op de bank.

Van 1996 tot 2001 speelde de Tsjechische spits in België bij Lokeren en Anderlecht.

vrtnieuws.net
 

Freddy2005

† In Memoriam
Zitka mag langer blijven bij Anderlecht

Anderlecht heeft voor Daniël Zitka een contractverlenging klaar liggen tot medio 2011. De 32-jarige doelman tekende vorig seizoen tot 2010 bij. Zitka krijgt opnieuw een loonsverhoging aangeboden.

Daniel Zitka werd in november voor het eerst opgeroepen voor de Tsjechische nationale ploeg. Hij hoopt Euro 2008 mee te kunnen maken.

voetbalbelgie.be
 
nedved

ik ben niet goed met vertalen maar daar stond(of iedergeval het laatste wat ik over nedved las op idnes) dat hyet gewoon een gerucht is die gemakt is door een teamgenoot van nedved dat hij graag terrug zou keren , maariemand van volgens mij de cmfs(ceskomoravskyfotbalovysvaz) is er nog niks vernomen over nedved dus het blijkt gewoon een gerucht te zijn..

ik denk zelf dat nedved het wel wil maar dat hij niet weer tegen zijn problemen aan wil lopen dat hij moeilijk er mee kan stoppen, ik vin dhet wel jammer dat hij niet nog een jaar voor sparta gaat spelen maar ja wie ben ik.
 

Freddy2005

† In Memoriam
Sevilla als H-groepswinnaar Champions League

Sevilla won gisteren met 0-3. De Spaanse ploeg was vele malen beter dan Slavia en kon dit ook via Luis Fabiano, Frédéric Kanouté en Daniel Alves in de score uitdrukken.

Slavia Praag – Sevilla 0-3 (0-0)
Luis Fabiano (66) 0-1, Kanouté (69) 0-2 en Daniel Alves (87) 0-3.

voetbalcentraal.nl
 

Freddy2005

† In Memoriam
Doelman Zitka verlengt contract bij Anderlecht

Daniel Zitka staat ook de komende jaren onder de lat bij Anderlecht. De Tsjechische sluitpost heeft zijn handtekening gezet onder een nieuw contract, dat hem tot medio 2011 aan de club uit Brussel verbindt. Zijn oude contract liep tot de zomer van 2010.

"Ik kreeg een contractverlenging aangeboden tot 2011. Aangezien ik me goed in mijn vel voel bij Anderlecht kwamen we snel tot een mondelinge overeenkomst", schrijft Zitka, die in 2002 van Lokeren naar Anderlecht kwam, op zijn persoonlijke website.

fcupdate.nl
 

Freddy2005

† In Memoriam
Koller bevestigt interesse Nürnberg

De kans is groot dat Jan Koller (34) de overstap gaat maken naar 1.FC Nürnberg. De boomlange Tsjech heeft toegegeven dat de Duitse club concrete interesse in hem heeft. "Ik kan een contract voor 2,5 jaar tekenen", zegt hij in l'Equipe.

Koller, die afgelopen zomer nog in verband gebracht werd met AZ en Feyenoord, ziet een overstap naar Nürnberg wel zitten. "Het is voor mij heel interessant dat ik voor zo'n lange periode kan tekenen. Bovendien ligt Nürnberg slechts een paar honderd kilometer van Praag af, waar mijn familie woont", aldus de spits, die momenteel onder contract staat bij AS Monaco. Daar komt hij echter amper aan spelen toe.

fcupdate.nl
 

Freddy2005

† In Memoriam
Anderlecht zoekt het in Tsjechië

In zijn zoektocht naar versterking ziet het ernaar uit dat Anderlecht de Tsjechische toer opgaat. De voorbije dagen werd er met Slavia Praag onderhandeld over een verdediger en een aanvaller.

Manager Herman Van Holsbeeck en secretaris-generaal Philippe Collin woonden woensdag het Champions Leagueduel bij tussen Slavia Praag en Sevilla. Het Laatste Nieuws meent te weten dat paars-wit interesse heeft in twee tot drie spelers van de Tsjechen. Het zou gaan om onder andere de 19-jarige verdediger Marek Suchy en de 31-jarige aanvaller Stanislav Vlcek. Ondanks de gesprekken vielen er nog geen beslissingen. De landskampioen is van plan om de komende tien dagen nog uitgebreid te scouten in Europa.

13374.gif


Suchy (foto ) kan zowel in het middenveld als centraal in de verdediging spelen. In 2006 werd hij in zijn land verkozen tot revelatie van het jaar. Vorig jaar speelde hij zich in de kijker met de nationale ploeg op het WK voor -20-jarigen in Canada. Suchy speelde ondanks zijn jeugdige leeftijd al 55 competitiewedstrijden voor Slavia. Dit seizoen is hij onbetwistbare titularis.

Vlcek scoorde in deze jaargang zeven goals in dertien wedstrijden. Sinds 2004 deed hij in 97 competitiematchen al 38 keer de netten trillen voor Slavia Praag. De zevenvoudige international kan zowel in de punt als op de rechterflank uitgespeeld worden.

Tsjechische bronnen beweren dat beide spelers tussen de drie en vier miljoen euro moeten kosten. Anderlecht vertrouwt er echter op dat ze voor een flink pak minder kunnen losgeweekt worden.

voetbalkrant.com
 
transfers

zoals nase freddy2005 al aangaf gaat koller waarschijnlijk naar nurnberg voo 2.5 jaar lang en gaan suchy en vlcek een samen met zitka een tsjechische enclave maken bij anderlecht , en zoals de laatste vermoedens gaat zdenek pospech voor een paar miljoen naar wolfsburg, waar hij deze week was om met de coach magath te gaan praten , hij heeft de stad al bezocht en een glimp van het stadion gekregen en zegt zelf dat hij graag ook wel wil maar dat hij er over na moet denken omdat hij bij sparta speelminuten krijgt en bij wolfsburg misschien niet aldus de 29 jarige tsjech

overigens is er ook weer engelse interesse voor baros, birmingham en wigan atlethic hadden aangegeven dat ze wel gebruik willen maken van de handige tsjech, baros denkt er over na om bij lyon weg te gaan omdat hij de derde keus is en blijft ..
 
een tip

vvor de voetbAL liefhebber heb ik iets heel heel heel leuks gevonden( naja een vriend van me zij het tegen me)

altijd al wel is een wedstrijd live willen zien zonder vast te zitten aan een godsvermogend abbenement kijk dan op www.myp2p.eu hier zie je heeel veel wedstrijden live en het is helemaal gratis , ik zit nu iedere zondag naar een topper in de erediviewedstrijd te kijken of naar een wedstrijd in de gambrinus liga

gewoon heel leuk , ik hoop dat jullie het ook wat vinden en als je het leuk vinds zeg het dan even :)
 

Freddy2005

† In Memoriam
Vlcek: "Ik wil graag naar Anderlecht"

De Tsjech Stanislav Vlcek, aanvaller van Slavia Praag, lijkt op weg naar Anderlecht. De 31-jarige spits is maandag in Brussel om te onderhandelen over een contract.

"Als de clubs eruit geraken, dan ga ik naar Anderlecht", laat Vlcek alvast in de Tsjechische pers weten.

1004436451.jpg
(Belga)


Vlcek zou na Jan Polak en Daniel Zitka de derde Tsjech in de kern van de landskampioen worden.

Als hij tekent gaat hij mee op winterstage om de tweede ronde voor te bereiden.

In de Champions League-voorronde scoorde hij twee keer tegen Ajax en trapte Slavia zo naar de groepsfase.

Volgens Het Laatste Nieuws zou Marek Suchy nog niet meteen naar het Astridpark komen.

sporza.be
 
Nedved in het nationale team van Tsjechië?

Nedved overweegt terugkeer bij Tsjechië
overige.gif
12-12-2007 om 16:17 | Door: tim_vk
spacer.gif
.nedved%20juveradost_b.jpg
Pavel Nedved keert mogelijk terug bij het nationale team van Tsjechië. De zaakwaarnemer van de aanvallende middenvelder zei dit tegenover verschillende media. Na het WK 2006 nam hij al afscheid als international, maar met Euro 2008 in zicht lijkt het toch weer te gaan kriebelen bij de 35-jarige.
Na het EK van 2004 besloot Nedved eveneens niet meer uit te komen voor Tsjechië, maar kon die uitspraak niet waarmaken. In de aanloop naar en tijdens het mondiale toernooi van vorig jaar speelde hij een belangrijke rol, hoewel de Tsjechen niet verder kwamen dan de groepsfase.
Nedved hoopt volgend jaar zijn vierde EK te spelen. Nicola Legrottaglie, zijn teamgenooit bij Juventus, bevestigde dit nieuws. "Let maar op, Nedved speelt komend jaar zomer op het EK, net als ik."
 
blazek

Volgens Idnes zou Slavia erg geinterreseerd zijn in Jan blazek van liberec,(komt volgens mij ook omdat hun grote ster weg gaat naar belgie en dan hebben ze een nieuwe aanvaller nodig), het probleem is echter dat liberec ,'' als ze het talent Blazek verkopen,'' wel heel krap gaan zitten in de aanval wat nu al niet echt goed draait , maar ze zullen het overwegen omdat Radzinevicius terrugkeert van zijn leenperiode bij cesky budejovice

overigens heeft Slavia bekent gemaakt dat ze graag weer gebruik willen maken van de voormalige publiekslieveling Patrik Berger, vooral ook omdat zijn contract binnekort afloopt en dat wel gunstig voor slavia is. trouwens had Sparta er ook wel oren naar en is gaan informeren naar Berger.

Mede door zijn debuut in het tsjechisch nationale elftal zijn er ook een aantal clubs geinteresseerd in Miroslav Kadlec van Sparta die waarschijnlijk weggaat in de winterstop(Hsv, Spartak moskou,Birmingham en Leverkusen zouden interesse hebben).

overigens is er ook onbekende interesse voor Marek Matejovsky(verbaasd me ook niks als hij naar een goeie club in het buitenland gaat want daar heeft hij echt de ambitie voor),en is er voor Michal Danek nog onbekende interesse uit Engeland , die opegroepen werd voor de laatste 2 kwalificatie wedstrijden voor tsjechie


verder is er nog interesse voor Cerny van cesky budejovice, die aan een sterk seizoen bezig is met paar mooie goals en vaak uit geroepen als man of the match heeft hij het wel verdiend om de aandacht te krijgen van zowel Sparta als Slavia.

bron idnes (meningen mijnes :P)
 

Freddy2005

† In Memoriam
Arsenal klopt Chelsea dankzij blunder Cech

Een zeldzame blunder van Petr Cech leverde Arsenal een zeldzame thuiszege op Chelsea op. William Gallas tekende voor de enige treffer in het pittige duel: 1-0.

In blessuretijd van de eerste helft tastte Cech mis bij een hoekschop van Cesc Fabregas, waarna William Gallas de bal in het verlaten doel kopte: 1-0.

vi.nl
 

Freddy2005

† In Memoriam
Anderlecht wil Tsjechische Ajax-plaag inlijven

Anderlecht stelt pogingen in het werk Stanislav Vlcek vast te leggen. Voor de Tsjechische spits ligt in Brussel een contract voor 2,5 jaar klaar.

'Ik kom normaal deze week naar België om te onderhandelen en testen af te leggen', tekende Het Nieuwsblad op uit de mond van Vlcek. 'Slavia Praag heeft mij gezegd dat ik mag vertrekken als ik dat zelf wil. Ik wil graag naar Anderlecht komen. De manager wist me al te overtuigen en wist al zoveel over mij dat ik er van overtuigd ben dat de trainer mij ook graag wil.'

Vlcek is bij Slavia bezig aan zijn vierde seizoen. De achtvoudig international scoorde 38 keer in 97 competitiewedstrijden voor de club. Dit seizoen was de 31-jarige spits in de voorronde van de Champions League in grote mate verantwoordelijk voor de eliminatie van Ajax. In Praag, waar Slavia de Amsterdammers met 2-1 versloeg, nam Vlcek beide Tsjechische goals voor zijn rekening.


vi.nl
 

Freddy2005

† In Memoriam
Vlcek: "Niet de redder van Anderlecht"

Het gonst van de transfergeruchten in Anderlecht. Stanislav Vlcek onderhandelt vandaag met de kampioen. Anderlecht zou ook zijn oog laten vallen hebben op Thomas Chatelle.


Stanislav Vlcek is woensdagavond aangekomen in België. De Tsjechische spits onderhandelt vandaag over een contract en wil de kampioen snel weer aan doelpunten helpen.

"Maar noem mij nog niet de redder van Anderlecht", zegt de aanvaller van Slavia Praag.

"Ik kan alleen maar mijn statistieken voorleggen. Tot nu toe maakte ik elk seizoen een tiental doelpunten."

"Dit seizoen heb ik al tien keer in Tsjechië en vier keer in Europa gescoord. Dat is niet slecht", zegt Vlcek in Het Nieuwsblad.

Volgens de officiële website van Slavia Praag heeft Vlcek echter nog "maar" zeven keer gescoord in dertien competitieduels.

Vlcek komt van Slavia Praag, dat in de Champions League speelde. "Maar je moet Anderlecht niet beoordelen op dit seizoen. Anderlecht is groter dan Slavia."

sporza.be
 
Bovenaan