Vietnamese markten, winkels en bazars

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Voor sigaretten is dat heel verschillend. Voor 2 euro per pakje heb je wel marlboro's. Maar dan wel echt nep, moet je vreselijk om je kleding denken, ze vallen uit elkaar als je ze aansteekt. En dan vraag ik me ook nog af wat er nog méér inzit dan het gebruikelijke gif... Ik kan het je in elk geval niet aanraden.
Een goede en voordelige sigaret in de supermarkt is Petra. 66 kroon per pakje.
Kleding is heel verschillend. Als je erg je best doet heb je voor een paar euro merkshirts, maar ook nep. Vaak synthetisch en na 1 x wassen lelijk.
Je zult er wel om moeten vragen, de nep-merkkleding ligt niet meer open en bloot. Zeker, als je veel tegelijk koopt krijg je veel korting.
 
De prijzen staan ook niet vast. Ze schatten je in en noemen een prijs. Altijd hoog en na het afdingen blijkt dat je meestal nog te veel hebt betaald. En onthoud: het is allemaal namaak! En kwalitatief vaak slecht spul.
 
kan altijd kijken of het wat is daar:D,2 euro per pakje lijkt me wel veel als je veel koopt slof kost hier misschien 25 euro.Lijkt me in iedergeval een stuk goedkoper als de zwarte markt in beverwijk
 
Uitgestorven zooitje in Kraslice.

Veel dichtgetimmerde kramen.

Ze lopen op de laalste beentjes.

Idem dito in Bozi Dar.

In Sokolov runnen nu ook blanken een nering.

Daar is het lekker warm en beginnen ze niet gelijk tegen je te krijsen.

Een uitgaansdagje gaat verloren, lekker kijken en niets kopen.

Toch wel eens leuke dingen gekocht.

Maar ja, als zelfs het beste restaurant van Tsjechie zijn deuren heeft moeten sluiten, wat is dan nog de toekomst van die markten?

Geen dus.

Groet van een uitgemarkte Kukel.
 
Jammer he? Ik mis het ook zo.
Maar ze hebben zichzelf ook een beetje de markt uitgejaagd. Ze werden steeds agressiever in de verkoop, en dan ga je (als je drie kinderen aan je broekspijpen hebt hangen) automatisch liever naar de winkels (ook Vietnamees) waar ze je redelijk met rust laten en de prijzen normaal zijn.
Ik denk dat de een van de grootste die nog operationeel zijn, die in Waldsassen is. Is daar onlangs nog iemand geweest?
 

Freddy2005

† In Memoriam
Spanning in de buurt van Little Hanoi

Er is naar verluidt een groeiende spanning tussen de bewoners van de Praagse Libuše wijk en de Vietnamese minderheid die is geconcentreerd is rond de Sapa markt-plaats, die bekend staat als Little Hanoi.
De economische crisis maakt vele Vietnamesen werkloos en honderden van hen zouden, naar verluidt, rondhangen op de Sapa markt-plaats.
Mensen die wonen in de onmiddellijke omgeving van de markt zeggen dat ze problemen krijgen met Vietnamese drugsverslaafden.
Volgens het persagentschap CTK overweegt de lokale bevolking het opzetten van bewakingspatrouilles in het gebied. De burgemeester waarschuwde, in een brief eind maart, reeds het ministerie van Binnenlandse Zaken.

idnes.cz

JB2cb9b1_sapa_sula.jpg
 
Jammer he? Ik mis het ook zo.
Maar ze hebben zichzelf ook een beetje de markt uitgejaagd. Ze werden steeds agressiever in de verkoop, en dan ga je (als je drie kinderen aan je broekspijpen hebt hangen) automatisch liever naar de winkels (ook Vietnamees) waar ze je redelijk met rust laten en de prijzen normaal zijn.
Ik denk dat de een van de grootste die nog operationeel zijn, die in Waldsassen is. Is daar onlangs nog iemand geweest?

Ja daar ben ik ook benieuwd naar. Laatste keer dat ik daar geweest ben was in juli 2008. Toen nog wel veel kleding maar niet zoveel merk als de jaren ervoor. En een hele andere sfeer vond ik toen ook. Tegenover de superspar in Cheb vond ik ook altijd een geweldig leuke markt. Het zou het jammer zijn als er dalijk geen markten meer zijn in Tsjechie. We hebben toch veel lol gehad met die vietnameesjes. :deuk: En het hoorde bij onze vakantie
 
Ja hoor, bij Waldsassen is er nog steeds een markt, en ook in Cheb bij de spar, de markt bij Waldsassen is groter dan in Cheb, wij zijn er in mei nog geweest.

Ja dat klopt dat waldsassen groter is. Je had ook nog een asian bazaartje bij de Tesco is die er ook nog ? Want die zal je dan vast ook wel gezien hebben. Ik ga dit jaar helaas niet naar Tsjechie maar mijn ouders wel weer en ik was benieuwd hoe het er nu is.
 
Ja dat klopt dat waldsassen groter is. Je had ook nog een asian bazaartje bij de Tesco is die er ook nog ? Want die zal je dan vast ook wel gezien hebben. Ik ga dit jaar helaas niet naar Tsjechie maar mijn ouders wel weer en ik was benieuwd hoe het er nu is.
In het centrum van Cheb heb je nog een kleine markt maar niet bij de Tesco, tenminste niet toen wij er waren, begin mei.
 
Mijn vraag is zijn er ook Vietnamese markten in de omgeving Cesky Krumlov en Harrachov

Vele jaren geleden zijn we voor het laatst in de omgeving van beide plaatsen geweest
onderweg kwam je overal vietnamese markten tegen mijn ouders vonden dat heel leuk
Dit jaar gaan we samen met hun terug en ik denk dat het voor hun de laatste keer zal zijn ivb met hun leeftijd en gezondheid ik zou graag nog eens met hun over de markten willen

groeten wiss
 
Bovenaan