Vietnamese markten, winkels en bazars

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Vietnamees Zelezna Ruda

Was in opdracht van de kids op zoek naar merkkleding en ben geslaagd bij de vietnamezen bij Zelezna Ruda .Kleding met "love kils slowly " Ed Hardy,s , Dolce Gabbana enz .

Ze waren wel opdringerig en vijandig maar ben na enig afdingen toch geslaagd .
 
Verklaar U nader!!..

Char.

Wij zijn wel eens vijandig bejegend. Bij een parkeerplaats aan de grens, alleen verouderd spul en belachelijk hoge prijzen vragen. Jacob bood een beetje te veel onder, en normaal gesproken draaien ze zich dan om en negeren je verder. Maar deze sloeg Jacob! Het was een vrouw, ik was echt stomverbaasd! Ze ging tegen hem tekeer en sloeg hem op de arm! Ik voelde me enigszins bedreigd en wilde onmiddellijk weg, maar ze bleef schelden. Ik heb haar toen maar voorgesteld om de politie te bellen. Toen hield ze pas op. En waarom ze zo kwaad was? Jacob bood een heel normale prijs voor een voetbalshirtje, een oud shirtje nog wel, maar een prijs die daar doorgaans voor betaald werd. Zij vroeg alleen veel en veel meer. Geen hond betaalt 25 euro voor een verouderd voetbalshirtje?

Dus vijandigheid. Ik ben het verder nooit tegengekomen, gelukkig.
 
Vanuit Tsjechie, dat binnen de EU ligt is er geen grenscontrole.:nee:
Deze is al lang opgeheven.:denk:

Alleen bij binnenkomst vanuit een niet EU land is er controle. dan geldt er, als je het bij je persoonlijke bagage hebt, dat je 3 stuks p.p.mag meenemen.

En geloof me . De kenner ( lees controleur) ziet het verschil.:shock:

De mobiele teams in Duitsland zoeken de `grote jongens/ meiden`.

:DHilde
 

Vodnik

† In Memoriam
binnen 20 km van de grenzen wordt nog zeker gecontroleerd. ook al zijn de grenzen open en is er geen permanente controle meer kan je dus zeker nog aangehouden worden. De duitse douane is behoorlijk actief en controleerd vooral op plarkeerplaatsen en tankstations. Er is vrij verkeer van goederen maar als je 20 sloffen cigaretten in je auto hebt liggen en de heren zien dat heb je toch echt en probleem.

De goede neus voor nepkleding heeft de douane zeker, maar hoofdzakelijk op de luchthaven.
 
Dan zien ze je aan voor een grote jongen.

Hadden ze iets meer dan die 20 sloffen cigaretten verwacht.:(

Cigaretten staan hoog op hun wensen lijstje. Maar dan liefst een flinke voorraad.
En natuurlijk zijn er nog andere zaken op hun wensenlijstje.

Wij zien ze ook regelmatig de Duitse wets-handhavers. Maar deze voeren niet de gangbare controles uit zoals voor de EU. Ze hebben een speciale opdracht.
 
Ik heb 1 keer ter hoogte van Nurnburg een controle gehad ,de auto moest compleet leeg , alles werd op straat gezet .:kwaad:

Men vond uiteraard niets ,de zak met vuile gedragen kleding werd vluchtig nagezien.:stout:

Achter mij stonden een groepje Polen en van hun Ford transitbus werden ook de deurpanelen verwijderd .:zwijg:
 
Nou ja zeg! :slik:

Wij hebben jaren geleden bij de grenscontrole zo'n zoektocht in de caravan en auto gehad. Toen kwam zelfs de dop van de tandpastatube!!!

Enfin, ik heb niets te verbergen. Ik neem altijd maar 2 sloffen sigaretten mee, tegenwoordig mogen we 10 liter drank per persoon en merkkleding kopen we dit jaar niet want m'n oudste dochter gaat niet meer mee.

Maar dat die controles ook in Duitsland plaatsvinden, wist ik niet.
 
En die controles op parkeerplaatsen en tankstations in de grensstreek, mogen ze dan in je auto en caravan kijken of alleen vanaf de buitenkant?

Ze mogen bijna alles. Zelfs delen demonteren die gebruikt kunnen worden als verstopplaats.

Blijft de vraag betaan: `Zouden de makers van de echte merken die werkelijk aanbieden op deze markten? :denk:
Of zou het allemaal nep of `uit een vrachtwagen gevallen zijn`? :confused:

:bloos2:
Ik wordt wel een beetje nieuwsgierig Krulletje. wat zit er in jouw auto en caravan wat ze niet mogen zien
 

char

† In Memoriam
Je mag in principe bijna alles de grens mee overnemen... behalve drugs dan.. En zwart geld, boven het bedrag van 25.000 Euro...

Maar in sommige gevallen blijkt het toch wel nuttig om een bepaald bedrag op zak te hebben,..achter, voor, of aan de grens..

Daar kun je een hoop handel mee "goedpraten"!!..

(ik heb het ook maar van horen zeggen!!..)

Char.
 
Wat ik nog weet van die tijd (+/- 2005) is dat als je neikie, neikie, adidas tegen ze zegt dat je dan op de vreemdste plekken komt.

Achter een paskamer een verborgen deur naar nepmerken, gebracht worden naar een apart gebouw, pand afgesloten en dozen onder de toonbank etc.

Leuk om mee te maken! maar lijkt me achteraf best wel eng aangezien ik toen nog een stuk jonger was.

Maico
 
Bovenaan