Vietnamese markten, winkels en bazars

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ik vind de Vietnamezenmarkt in Cheb gewoon heel leuk. Gewoon kleding , tassen, kristal e.d. En dan niet die in Waldsassen, maar die in Cheb zelf, de Dragoun Bazar. Daar hangt een sfeertje, dat moet ik ieder jaar gewoon een keer proeven. En je kunt er nog lekker eten ook! De uitspanningen zien er niet uit, maar het eten is lekker!:)
 
Wel heel erg opdringerig , moet ik zeggen.
Als je voor in de hal wat gekocht hebt, dan weten ze achterin de hal hoeveel geld je op zak hebt.
Ze proberen ook om vader, moeder, en zoon uit elkaar te halen.
Om aan allemaal hetzelfde produkt te verkopen , bv. sigaretten.(met waterschade)
En waar je ogen naar kijken? reageren ze direkt op, koop heel mooi niet duur, Amsterdam?
Maar we hebben wel wat gekocht, en niet duur , en wel goed.
Zijn we allemaal hetzelfde?
Boss winterjas met garantie van Boss voor € 28 Maat xl.
We wachten de winter wel af, de jas zal in ieder geval wel warm zijn, hoop ik.
 
Een Vietnamezenmarkt moet je leren kennen. Wij hebben daar ook 10 jaar over gedaan. Deze mensen drijven op een totaal andere manier handel dan wij gewend zijn. En dat ze graag iets verkopen willen, dat is duidelijk, ze hebben er ook reden toe. Voor een aantal van die mensen is life een struggle. Zie de Topic "Klein, dapper Vietnameesje".
Je moet leren omgaan met deze manier van verkopen, en voor sommige mensen valt dat niet te doen. Wij hebben deze mensen echter jaren geobserveerd, en zijn heel vaak op ons bek gegaan, maar uiteindelijk weten we wel wat we moeten kopen, en wat niet. We weten ook hoe we het moeten kopen, en wat we ervoor moeten betalen. En wat het leukste is, als je de mensen een heel klein beetje leert kennen kun je op een hele leuke manier met ze omgaan, en een hele leuke middag hebben op die markt. En de echte etterige, superopdringerige, aggressieve verkopers die laten wij gewoon links liggen, maar zo zijn ze niet allemaal. Al zullen ze allemaal in beginsel proberen je een oor aan te naaien.
Voor iedereen die zo'n markt wel leuk vindt, maar niet weet hoe er mee om te gaan, laat het gewoon over je heen komen, kijk, luister en geniet. Koop eerst gewoon niets, maar kijk alleen.
 
Ga vooral niet naar de markt in Cheb als het warm weer is. Er lopen dan geen klanten en als je dan als engste over de markt loopt, roept iedereen naar je of je cigaretten wilt of als je ergens naar kijkt, wordt het direct uit de verpakking gehaald. We vonden dat erg opdringerig en zijn dan ook heel snel weer opgestapt, omdat het niet mogelijk was om langer dan 15 seconden ergens naar te kijken of men stond als een zwerm om je heen om maar te verkopen. Normaal gesproken zijn wij grote fan van vietnamese markten maar dit was niet leuk
 
Daar heb ik echt geen last van hoor! Ik loop er juist graag als het rustig is, dan kun je beter handelen. Och, en dat opdringerige roepen, daar reageer je gewoon niet op. Zijn ze ook gewend hoor. Denk toch niet dat ik reageer op de aanroep "Hee, frau, kom hier!"
 
ik ga morgen naar praag toe en ik had een vraagje, weet iemand van jullie waar in praag de vietnamesenmarkt sapa is, volgens een vriend van mij is het er heel erg groot en kan je er van alles halen en meer zoals bij gewone marktjes .
bedankt alvast
 

Freddy2005

† In Memoriam
Ik denk dat je fout zit hoor:

TTTM Sapa, s.r.o.

Velkoobchodní centrum se zbožím z Asie.
Libušská 319/126
142 00 Praha-Písnice

kaartje

Hier is inderdaad een zeer groot "koopcentrum" met grote parkeerfaciliteiten ofwel zijn dit enkel de magazijnen van de"vietnamezenhandel".

Wie brengt uitsluitsel ? In mijn zoektocht kwam ik ook reeds de naam "Little Hanoi" of "klein Hanoi" tegen.
 
Ik weet het ook niet precies, en ga alleen maar af wat ik op het internet heb gevonden, zoals het kaartje. Maar het klinkt allemaal leuk genoeg om bij mijn volgend bezoek aan Praag zelf eens op zoek te gaan. De blesi trh (vlooienmarkt) heb ik tenslotte ook gevonden, en er voor 10 kronen een mooi oud "CS" bordje gekocht voor op de Tatra...
 
Het oude Praagse slachthuisterrein (Prazska trznice, excuseer spellingsfouten)... Bij de brug naar Liben. Metro C richting Ladvi, station Vlatavska. Boven aangekomen elke tram naar links (1, 3 , 5).

Het slachthuisterrein van Holesovice.
 
(Kleding)markt in Praag

Hallo!


Ik ga deze zomer naar praag en ik wil daar graag gaan winkelen op een leuke markt. Het liefst zo'n markt waar ze (fake) merkartikelen verkopen.
Weet iemand of zo'n markt in Praag bestaat?
Ik heb viavia iets gehoord over een markt in de buurt van metrostation flora?

Ik hooop dat iemand een goede tip heeft en meteen weet of deze markt op zondag geopend is.....:) !

Groetjes, Praia
 
Bij metrostation Vltavka is een hele grote markt met veel van die Vietnamezen die nepmerken verkopen. Er stoppen daar een behoorlijk aantal trams, ik zal het van de week even opzoeken in de metrokaart.
 
Asia Markt in Praag

Hallo allemaal,
Ik heb gehoord dat er in Praag nog wel markten zijn waar de nepkleding wordt verkocht.
Weet iemand hier iets van en zo ja waar zit het in Praag

Groeten van Jan
 
Vietnamese winkels/markten

wij gaan dit jaar 2 dagen van vrijdag-zondag naar de regio karlov vary, we gaan daar zowiezo naar de tesco toe. maar heeft karlov vary zelf ook nog leuke winkeltjes van vietnamezen of moeten we dan toch naar de markt toe ( die daar volgens mij ook in de buurt ziet, waar vind ik die??????) hopelijk komen er veel reacties zodat we er een leuke 2 dagen van kunnen maken.
 
Daar moet je naar Potucky richting Nejdek, Horni Blatna... maar jij moet rekenen dat jij er misschien half dag blijft hoor... www.mapy.cz

En ook bij duitse grens richting Kraslice is grote markt...

73naapy-top2sirka.jpg


btw. tesco is erg duur...
 
Bovenaan