Trutnov en omgeving

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

:D Punk, doe maar rustig aan hoor
Ff een ander vraagje, kan je in de omgeving Trutnov wel lekker wandelen als je hoogtevrees hebt? Dus een beetje brede paden? En kan dat ook in de rest van het Reuzengebergte?:confused:
Heb daar nogal last van maar wil wel graag het een en ander zien, ik durf ook niet in zo'n eng stoeltje wat daar zo hangt te bungelen.
 

Freddy2005

† In Memoriam
Elly, het zijn de Alpen niet hoor ! Als je er verder niet tegen op ziet dan moet je de Snezka te voet omhoog lopen zoals zovele anderen dit doen. Het is natuurlijk een stuk makkelijker met een stoeltje naar boven en wandelend en genietend van het uitzicht terug naar beneden. Het uitzicht uit een stoeltjeslift is anders ook behoorlijk hoor !
Zie foto, uitzicht vanuit de lift naar Medvedin vanuit Spindleruv Mlyn.
 

Bijlagen

  • DSC02310 (Medium).JPG
    DSC02310 (Medium).JPG
    57,2 KB · Bekeken: 21
Hoe lang doe je erover de snezka lopend naar boven?? En kan je ergens onderweg iets eten of drinken? Zo'n stoeltje ben ik met geen stok in te krijgen hoor! Ik weet dat er weinig kan gebeuren maar ik durf het echt niet. Is wel jammer hoor.
 

Freddy2005

† In Memoriam
Naar bovend lopend duurt wel een paar uur denk ik. Ik heb het niet gedaan, maar op het forum zullen er wel enkelen zijn die het wel gedaan hebben. Onderweg is er niets te eten of te drinken, enkel dat wat je zelf meeneemt. Boven is er voldoende restauratiemogelijkheid. Maar doe eens een kleine lift om van de angst af te raken. De stoeltjeslift in de Praagse zoo bvb. Je weet niet wat je mist als je dit niet durft. Doen Elly.
 
watervallen gezocht

Nog 6 dagen en dan gaan we weer naar Tsjechië, een beetje een thuis komst. wat is dat toch een mooi land.
We zijn de vorige keer in Zuid Bohemen geweest, in Blatna.
Nu gaan we naar Horicky, vlakbij Trutnov.
Nu hebben we al heel veel tips van deze forum in onze Tomtom gezet maar ik lees dat er ook watervallen zijn, waar???
En weet iemand nog een leuke speeltuin in de buurt van Trutnov?
We gaan twee weken en we verheugen ons zeer. Ik ben al maanden bezig met deze vakantie omdat ik gewoon weet dat het weer heerlijk word.

 
Ja, dat wil ik ook graag weten, waar watervallen zijn, ik dacht in ieder geval bij Spindler Myluv, daar heeft Freddy een foto van in zijn prachtige zomerimpressie serie.
 

Freddy2005

† In Memoriam
Elly je brengt zelfs mij in de war. Bewuste foto staat niet in de zomerimpressies maar hier in dit topic onder bericht nr 78. Deze waterval is werkelijk de hoogste die ik tot nu toe gezien heb in Tsjechië. En als je goed kijkt zie je er bovenaan mensen lopen.
Ik heb er maar een nieuwe foto aan toegevoegd.

DSC02332_Medium_.JPG
 
Elly schreef:
Ja, dat wil ik ook graag weten, waar watervallen zijn, ik dacht in ieder geval bij Spindler Myluv, daar heeft Freddy een foto van in zijn prachtige zomerimpressie serie.

In Ardspach zijn ook 2 watervallen... een kleintje en een grote... toen ik er was kwam die grote met zo'n vaart naar beneden dat je er niet eens recht tegen over kon gaan staan om er naar te kijken... Een paar dagen later kon dat wel.....
 
Hallo,

Wij gaan volgende week voor 2 weken naar Jivka.
Dit ligt vlakbij Trutnov.

Weet iemand leuke tips over bezienswaardigheden en graag ook mooie visstekken.
Ik hou van bezienswaardigheden en mijn man van vissen.
Wat best wel belangrijk is, wij hebben twee honden.

Alvast bedankt.
 

Pelhřimov

Donateur
Hallo cascara,

Allereerst welkom op het forum. :)
Lees deze topic eens door over vissen. Misschien dat er iets tussen staat. Als je de zoekfunctie gebruikt (rechtsbovenin) kom je ongetwijfeld nog veel meer tegen.

Alvast een heel prettige vakantie

Jeanne
 
Houd je van dierentuinen?
Breng dan een bezoek aan de dierentuin van Dvur Kralove.
Je betaalt een schijntje aan toegang en dit park is net zo mooi als het noorder dierenpark Emmen. Compleet met safari!

Oh ja, honden zijn er ook welkom. Je krijgt daar bij de ingang zelfs een grappig poepzakje voor.
 
Bedankt voor de reacties,
Ik had al iets gezien van de dierentuin fijn dat ik nu weet dat de honden mee mogen.
Twee jaar geleden waren wij bij het Lipno meer en wipte even over naar Oosterrijk voor een dierentuin, de hond (wij hadden er toen nog een) mocht daar ook komen, maar die hadden wij dus in het huisje gelaten.
Wij hebben nu een pup erbij en die kan niet zo lang alleen blijven en dat willen wij ook niet.
 
Bovenaan