Trutnov en omgeving

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Freddy2005

† In Memoriam
Re: Bezienswaardigheden omgeving Trutnov

Adrspach is vanuit Trutnov moeilijk te bereiken gedurende de wintermaanden. Ik ben er in maart geweest, toen de weg nog besneeuwd en beijzeld was. Bepaalde afgepijlde weggetjes waren echter voor alle verkeer gesloten zodat ik een stuk moest omrijden op een al even slechte weg. Felsenstad is echter ook gesloten gedurende de wintermaanden wat de verplaatsing dus ook niet interessant maakt. Voor zomerse warme dagen zeker een aanrader daar men er ook een boottochtje kan maken tussen de rotsformaties.
 
Re: Bezienswaardigheden omgeving Trutnov

Hoezo gesloten. Wij zijn er nog geweest tussen Kerst en Oud en nieuw, je kan gewoon naar binnenlopen en dan prachtig tussen alle rotsformaties doorlopen. Zeer zeker de moeite waard als er sneeuw ligt, gewoon sprookjesachtig.
 
Re: Bezienswaardigheden omgeving Trutnov

Hoi Airhead,

Wij zijn afgelopen jaar 3 weken op camping Dolce Vita geweest bij Trutnov. En met ozne kinderen van 6 en 8 prima vermaakt. De meeste bezienswaardigheden zijn al genoemd maar eentje mis er ik er waar wij geweest zijn. Mooi, maar wel ene beetje kil binnen, is de rondleiding in een van de bunkers die in de omgeving van trutnov zijn. Ik kan het plaatsje niet goed meer herinneren maar is richting de poolsegrens. Ook net over de grens in Polen zijn aardige bezienswaardigheden te vinden. O.a. de stad Jelina Gora is de moeite waard.
 
Re: Bezienswaardigheden omgeving Trutnov

hallo
wij gaan dit jaar ook weer naar trutnov
de stachelberg is zeker de moeite waard hele mooie bunkers uit de oorlog een aanrader voor de kinderen
en dan de dierentuin in dvur kralove,rodelbaan in spindleruv mlyn,snezka 1602M met kabelbaan,waterval in harrachov
 
Re: Bezienswaardigheden omgeving Trutnov

Hoi Maarten,
Ja ik bedoelde inderdaad de Stachelberg
yeah.gif
 

Freddy2005

† In Memoriam
Jaarmarkt Trutnov

Zo te zien op de webcam zijn de voorbereidingen begonnen voor de jaarmarkt. Voor de liefhebbers ter plaatse, het programma:

TRUTNOVSKÝ JARMARK
Datum: 4. září 2005 9.30-18.00

Místo: Krakonošovo náměstí
Organizátor: Město Trutnov a Dům kultury Trutnov


Den plný programu, řemesel, prodeje rukodělných výrobků i občerstvení. To vše nabídne první zářijová neděle, kdy se tradičně koná Trutnovský jarmark.

Program na dvou pódiích:

9.30 Zahájení

9.40 Divadlo Trakař - Dva potulní rytíři

10.00 Hořeňák - taneční vystoupení folklorního souboru

11.00 Divadlo Studna - Kocour v botách

11.50 Divadlo Trakař - Písně starých kozlů

12.30 Víťa Vávra a malá módní přehlídka

13.00 Nový Paka - koncert

14.00 Divadlo Studna - O Bajajovi

14.30 Magic show Radima Šocha

15.00 ABBA STARS revival - koncert

16.00 Karate show Romana Voláka

16.15 Josef Alois Náhlovský, Josef Mladý

17.00 Walda revival - koncert
Program moderuje Tomáš Matuška

Volledig bericht hier. Aan de foto van een vorige editie te zien is het toch de moeite eens langs te lopen.

JAR03.JPG
 

Pelhřimov

Donateur
Re: Jaarmarkt Trutnov

Weet iemand toevallig wat het woord pout' betekent?
Want dat zal volgende week (meen ik) voor het eerst in Pelhrimov gehouden worden.
Ik begreep uit de omschrijving die onze Tsjechische vriend gaf dat het een soort braderie of jaarmarkt moet zijn, maar volgens het woordenboek betekent het 'kermis' of 'bedevaart'. Maar tussen kermis en bedevaart zit zo'n groot verschil....
confused.gif


Jeanne
 

Esthertje

Geroyeerd Lid
Re: Jaarmarkt Trutnov

Het was een fantastische dag vandaag. Het zonnetje scheen ! Er waren heel veel optredens van allerlei aard, lekkere hapjes en ik geloof lekker bier ! (ik was de bob)De jongens liggen namelijk al te knorren (De Pivonist heeft ze weereens onder de tafel gedronken) haha. Er waren allerlei kraampjes met keramiek, glas, kaarsen, houten speelgoed, kleding, noem maar op. En wat ik altijd zo heerlijk vind aan feestjes hier in Tsjechië, geen agressiviteit, hoeveel alcohol erook vloeit. Iedereen heeft het gezellig. Het was behoorlijk druk. Freddy volgend jaar erbij hé en we hebben naar je gezwaaid op de webcam.
 

Freddy2005

† In Memoriam
Re: Jaarmarkt Trutnov

Hey, ik was ook de ganse dag onder de indruk van het vele volk op het plein. Wat mij vanavond opviel dat eens officieel gedaan, het ganse plein in geen tijd opgeruimd is en iedereen is verdwenen. Het zag er inderdaad geweldig uit en als ik je zo hoor over de mannen, dan was het opnieuw een hoogdag.
 
Activiteiten omg. Jivka (bij Trutnov)?

Ik ga met 11 jongeren (15 tm 18 jaar) van de scouting vereniging naar het plaatsje Jivka bij Trutnov
Heeft iemand tips over activiteiten in die omgeving of een site waar ik eens moet kijken.
Dank je
 
hey maarten...lang geleden...
Ja de raad van Maarten is héél goed. Die rotswandelingen gaan de gasten zeker bevallen maar toch opletten! Niet van het pad afwijken of je kan plots de dieperik in tuimelen! ...wij zijn gewoon in België, en ik veronderstel in Nederland ook, van aan elk nog maar een klein beetje gevaarlijk plaatsje, borden en hekjes met waarschuwingen aan te treffen. DAAR IS DAT NIET ZO! en er zijn ginds gevaarlijke spleten tussen de rotsen die je slecht ziet omdat ze overgroeid zijn met planten... en dan heb ik het nog niet over verloren lopen... in zo een doolhofgebied waar je nooit in rechte lijn van punt A naar B geraakt tenzij je klimmateriaal bij hebt.
En als de gasten van een uitdaging houden...de Sneska te voet beklimmen he. Dikke drie uur naar boven en drie uur naar beneden...maar de moeite waard!
 
Bovenaan