Sneeuw: winterseizoen 2006-2007

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nu nog wel! Maar of dat over een jaar of 10 nog het geval is???!?! Goede tip voor alle wintersporters; verkoop z.s.m. al je hele ski uitrusting want nu kun je er nog een redelijk bedrag voor krijgen. Je ski's kun je natuurlijk ook nog altijd laten ombouwen tot waterskies. :D
 
Ik dacht toch dat er in Scandinavie, Canada en de VS toch heel wat sneeuw is gevallen dit jaar. Dus skieen kan nog best wel, je moet er wel iets verder voor reizen. Als je echt wilt skieen kan dat altijd nog (indoor is misschien ook een oplossing voor dichterbij).

Persoonlijk mag het van mij 12 maanden zomer zijn.
 
Ik ben er vorige week nog geweest.. en toen was het nog wel te doen, alleen een klein stuk blauwe piste die gewoon bar slecht was, maar boven op de Lysa Hora was het gewoon mooie sneeuw. Maar gelukkig ben ik niet een week later geweest. Ik lach me kapot nu ik dit lees.. :D
 
Ooooh wat vals, dat zouden wij nou nooit doen, gniffel gniffel

Nee mn vriendje eDwin zit er nu en dat vind ik echt zielig voor hem.
 
Maar ook ik hoop volgend jaar toch op een stevige winter, als die weer net zo zacht mocht worden als dit jaar vrees ik toch dat het een tendens begint te worden.

Een tendens lijkt me wel heel snel na 2 matige winters. Vorig jaar lagen er nog meters sneeuw, iets wat al tijden niet meer was meegemaakt. En ook de jaren daarvoor was er voldoende (veel) sneeuw... Zachte winters kunnen er nou eenmaal inzitten, net als hele strenge. Ook in de Alpenlanden ligt momenteel erg weinig sneeuw. 2 weken geleden was ik nog bij de Hintertuxer Gletsjer in Oostenrijk en daar was het op onze laatste dag op 2600 meter 5 graden boven nul. Het ijs van de gletsjer was al voor een groot deel te zien, terwijl dat normaal ook niet zo is. Dit jaar is het gewoon in heel Europa (misschien op Scandinavië de laatste weken na) slecht gesteld met de sneeuw. Volgend jaar kan dat best weer anders zijn!
 
Ik ben er vorige week nog geweest.. en toen was het nog wel te doen, alleen een klein stuk blauwe piste die gewoon bar slecht was, maar boven op de Lysa Hora was het gewoon mooie sneeuw. Maar gelukkig ben ik niet een week later geweest. Ik lach me kapot nu ik dit lees.. :D

Wij waren er ook verleden week en hebben er heerlijk kunnen skieen.
Voor de mensen die er nu zijn vind ik het erg sneu.Ik kan hier niet om lachen.
 

Maria

Geroyeerd Lid
Ik vind ´t ook niet leuk voor de mensen die er nu zitten! Hoewel ik zag dat de lift op de Lysa Hora weer open is. Hopelijk kunnen ze toch nog wat skieën.
 
Wij gaan op 10 maart voor 2 weken naar harrachov, maar ik denk dat we beter de ski's thuis kunnen laten en de mountainbike's kunnen meenemen. Of er is nog wel te skieen in harrachov ??
 

Maria

Geroyeerd Lid
waarschijnlijk krijg je morgenavond een hoop reacties van terugkomers van deze week. er wordt wel sneeuw voorspeld trouwens aankomende dagen maar ja, 10 maart duurt dan weer even...
 
We hebben gister en vandaag niet kunnen skieen op Studenov vanwege de vele regen die er is gevallen. Veel sneeuw is daar al weg en het is al erg groen. Op de Lysa Hora kun je nog wel skieen, als je het geen probleem vindt om binnen afzienbare tijd, dweilnat te zijn. Vanmiddag in Harrachov werd er volop geskied.Vanavond gingen we de bergen in om bij Resek te eten en het sneeuwde behoorlijk. De weg was wit, maar weer in Rokytnice aangekomen was er geen sneeuw meer te zien. Onze vakantie zit er bijna weer op, morgen gaan we naar huis. Ondanks alles hebben we een geweldige week gehad en hebben we toch 4 dagen kunnen skieen. We hebben volop genoten en zijn lekker uitgerust. Prima toch? Groetjes Margriet
 
Ooooh wat vals, dat zouden wij nou nooit doen, gniffel gniffel

Nee mn vriendje eDwin zit er nu en dat vind ik echt zielig voor hem.

Nou we hebben super sneeuw gehad, zelfs in Stupna was alles wit.
We hebben alle dagen prima gesnowboard in Spinderluv Mlyn. Temperatuur was 1 graad op de lage pistes, en -1 tot -3 op de hogere, heerlijke verse krakende sneeuw !

Ga nu even snel de auto uitpakken !

foto's volgen
 
Welkom terug, nix gebroken hoop ik. En jaja, zelfs in Stupna sneeuw! Nou il wil inderdaad foto's als bewijs zien. En wel foto's van dit jaar en niet vorige jaar. :D
 

Esthertje

Geroyeerd Lid
Sas, alles is weer wit hier hoor, het is net weer met bakken uit de lucht gekomen! :D (voor de 2e keer deze week) Kom je sleeën ? :deuk:
 

Esthertje

Geroyeerd Lid
Hé.... ik heb eens even teruggezocht, maar dat huisje van snowboardfan, dat is toch ook het huisje waar Stekeltje (ja die:?: ) pas naartoe was om te gaan kopen in 1 weekend.... Je blijft je verbazen hier.
 
Sas, alles is weer wit hier hoor, het is net weer met bakken uit de lucht gekomen! :D (voor de 2e keer deze week) Kom je sleeën ? :deuk:

Nee nou hoeft het niet meer. MIJN sneeuwvakantie zit er allangggggggggg op. Met jou sleeen, ik kom over klein jaartje misschien wel op dit voorstel terug. Nu zou je trouwens elke keer weer naar huis moeten om te meeuuuuhhhh, om je te laten melken. :D
 
Wij gaan op 10 maart voor 2 weken naar harrachov, maar ik denk dat we beter de ski's thuis kunnen laten en de mountainbike's kunnen meenemen. Of er is nog wel te skieen in harrachov ??

Wij zijn gisteren net terug gekomen uit Tjechie... Karlov studanka was redelijk tot goed. Harrachov zijn we niet geweest. praded is het goed skieen.
Een regenjas en paraplu is misschien nog beter om mee tenemen.
 

Freddy2005

† In Memoriam
Lawinegevaar in reuzengebergte

De reuzengebergte reddingsdienst heeft een algemeen lawinegevaar uitgeroepen voor alle plaatsen in de skigebieden. De verse sneeuwval gedurende de nachten en de hoge temperaturen overdag geven momenteel een zeer groot lawinegevaar.

radio.cz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan