Sneeuw: winterseizoen 2006-2007

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Freddy2005

† In Memoriam
Vannacht heeft het toch een beetje gesneeuwd in Pec pod Snezkou, zelfs tot in Trutnov waar het plein opnieuw volledig wit is. Dus alle hoop is nog niet weg.
 
nee, maar wat denk je

Ik denk dat het vanaf zondag 's nachts zo'n 10 graden gaat vriezen in Lipno. Overdag rustig weer met weinig bewolking en temperaturen rond het vriespunt. Uit de wind en in het zonnetje kan de gevoelstemperatuur dan oplopen tot ongeveer 20 graden.

Vanaf zaterdagochtend verwacht ik eerst wat regen gevolgt door hevige sneeuwval. Na zaterdag zal de sneeuw hoofdzakelijk 's nachts vallen.

Houd er dan wel rekening mee dat de combinatie hevige sneeuwval en verkeersdrukte kan leiden tot gevaarlijke situaties op de weg. Neem wat langer de tijd om de bestemming te bereiken en houdt de sneeuwkettingen bij de hand.




Disclaimer:
Meestal komen mijn weersvoorspellingen niet uit. Voor de juistheid en volledigheid van deze voorspelling kan niet worden ingestaan. De verstrekte informatie is uitsluitend indicatief en aan wijziging onderhevig.
 
In Harrachov 10 cm verse sneeuw gevallen, alles ziet weer wit.
Hebben de mensen die er deze week zitten toch nog een beetje geluk.
 
Sneeuwval en vorst

Beste Pekar,

Als ik op de divers weersverwachtingen kijk zie ik nergens de hevige vorst.
Ga zelf as zaterdag naar Spindleruv M , maar denk er aan mijn zwembroek en zonnebril maar me te nemen.
Vanwaar deze wijsheid??
 
Lees de kleine lettertjes Laars en neem het hele verhaal van hem met
een korreltje zout of lap t aan je laars :)
 
Beste Pekar,

Vanwaar deze wijsheid??

Tsja, hoe zal ik het zeggen, het is een gave.

Ik ga in mijn speciale stoel zitten en draai die in de richting van het gebied waarvan ik het weer wil voorspellen. Dan sluit ik mijn ogen en laat mijn geest de exacte hemelsbrede afstand uittreden. Vanaf die plek maakt mijn geest contact met de weergoden en dan ineens komt het bij me binnen.

De moeilijkheid is echter mijn stoel in de juiste positie te krijgen. Een paar graden afwijking op een afstand van pakweg 700 kilometer en ik zit een heel eind uit de buurt. Ook wordt mijn uittredingsbaan weleens verstoort door kosmische stralingen. Daarnaast is mij niet altijd duidelijk op welke zaterdag of zondag de weersveranderingen plaats gaan vinden. Vandaar dat mijn voorspellingen ook geen garantie bieden.
 
Beste Pekar,

Als ik op de divers weersverwachtingen kijk zie ik nergens de hevige vorst.
Ga zelf as zaterdag naar Spindleruv M , maar denk er aan mijn zwembroek en zonnebril maar me te nemen.
Vanwaar deze wijsheid??

:deuk: :deuk: :deuk:
Ik zie pekar al rondjes hollen om stoel en wichelroede in de juiste richting te krijgen

Maar Pekar leuke voorspelling of wordt deze nog bijgesteld??????

Ik heb ook even in mijn glazenbol gekeken maar inderdaad ut ken vriezen ut ken dooien.
:deuk: :deuk:
 
de kleine letters

Shit, ben ik weer in de kleine letters getrapt.:oeps:
Maar ja , doen we niet allemaal aan wishfull thinking.:sneeuw:

Pekar, keep on dreaming :D :D :D
 

Maria

Geroyeerd Lid
Ik zag net dat de stoeltjeslift naar de Lysa Hora gesloten is (Horny Domky draait nog).
Balen voor de mensen die er nu zitten! De sneeuw op Studenov ziet er zo op de webcam ook niet meer fantastisch uit...
 
Het zal in Tsjechië nu ook wel gebeurd zijn met de winter. Jammer, hopelijk volgend jaar weer een echte winter!
 
Wij waren afgelopen week in Benecko, bij Vrachlabi, sneeuw niet zo best maar toch genoeg vertier, helaas heb ik beide kniebanden gescheurd doordat iemand niet kon remmen dus ik was na een dag al klaar en gegipst maar de familie kon nog redelijk skien.
Deze week zit familie van ons in Dolni Dvur, er is sneeuw gevallen en niet bijzonder te skien, maar het gaat nog steeds.:oeps: dus.................houdt moed!
 
Het is nu eenmaal niet anders, op naar de zomer!
En ook dan is het reuzengebergte schitterend.
Maar ook ik hoop volgend jaar toch op een stevige winter, als die weer net zo zacht mocht worden als dit jaar vrees ik toch dat het een tendens begint te worden. Dan moeten we toch maar eens naar een ander wintersportgebied gaan kijken, maar wel met pijn in het hart....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan