Rustig in Tsjechië...

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Heb er 7 jaar terug gestaan en toen hadden ze een plaag van een soort muizen . Ze dreven zelfs dood in het zwembad:tong:

Het doek van de vouwwagen was toen gedeeltelijk aangevreten en bij de receptie kregen we weinig bijval .

Zijn toen maar weg gegaan.
 
Het berichtje van Spookycat gaat over de inspecteur van de ACSI en die heeft inderdaad verteld dat Lisci Farma is gekocht door Yellow Point. Ik heb van hem niet begrepen dat de camping gesloten zou worden, maar meer dat het én camping én een sportgebeuren gaat worden, maar helemaal zeker weet ik dat niet.
Om over de rust te spreken in het Reuzengebergte wil ik toch melden dat dat niet voor het hele Reuzengebergte gaat. Wij hebben er, gelukkig, geen last van.
 
Wij zijn bijna de hele maand juni in Tsjechië geweest en door omstandigheden zo'n 3 weken in Hluk op camping Babi Hora en het was daar opmerkelijk stil, dat vonden ook de eigenaren, Laďka en Staňa.
Dus ook daar veel stiller dan normaal.
Ik weet niet hoe het bij hun in het hoogseizoen geweest is.
 
Gisteren langs camping Annin gereden , maar 3 NL en totaal ca. 8 caravans en tenten.
En een BE Camper de weg gewezen naar vojitice bij Petrovice.
Vandaag een bezoekje gebracht bij Eurocamp Besiny, een werkelijk triest gezicht
6 nl, 1 DE en 2 BE kentekens 6 caravans en3 bij de huisjes.
 
Er was een belgisch koppel van acsi op de camping in kutna hora en die vertelden dat lisci farma gesloten en fait is,een tsjech zou het opgekocht hebben om er een sportgebeuren te maken
Keesi en Cor zijn getuigen ze waren toen per toeval bij ons

We zijn twee weken geleden bij de camping lisci farma geweest, deze was inderdaad niet erg druk. Echter er was nog een camping in Vrachlabi waar we 5 jaar geleden hebben gestaan. Deze is gelegen om een klein meertje (waterplas) en ligt een stuk dichter bij het centrum van Vrachlabi. naast de rotonde als je vanaf praag komt.
Deze camping is wel opgedoekt en de ernaast gelegen trikebaan is verplaatst naast het vliegveld
 
Ik denk dat de Fransen uberhaupt geen moeite willen doen om een andere taal te praten, maar of dat bij de Tsjechen ook zo is, :denk:

Ik denk ook dat inderdaad dat de Fransen beter zijn in buitenlandse (westerse) talen dan Tsjechen.
Dat baseer ik hierop, maar kan het fout hebben;

- tijdens de sovjet unie kregen de tsjechen geen westerse talen op school ?
- de jeugd van tegenwoordig in CZ spreekt wel degelijk Engels
- Bij ouderen kan je vaak nog met Duits terecht, met name bij bejaarden (sudeten)

Fransen willen geen andere talen spreken of zijn te dom/arrogant om dit te doen (als ze het dus wel kunnen).
Dat zie je al in Wallonie/Ardennen, wed maar dat ze daar prima Nederlands kunnen.

Alleen daarom al zie je mij nooit terug in Frankrijk, over het algemeen vindt ik het nare mensen (en hier bedoel ik de mensen die je aanspreekt op vakantie; receptie hotel/kelners/winkeliers etc etc oftewel mensen die het van jouw centen moeten hebben).

Geef mij maar CZ, inderdaad wel wat terugloop in toerisme. Naar mijn mening blijven de ''liefhebbers'' nog steeds komen en zijn de kuddedieren op naar het volgende graasveld nadat ze de afgelopen jaren cz/griekenland/turkye hebben gezien.

Ja en sommige tsjechen zijn ook niet echt vrolijk, wat enkele mij verteld hebben is dit omdat ze denken dat je een Duitser bent. Maar reken mij hier niet op af, dat zeiden die Tsjechen!
 
Fransen willen geen andere talen spreken of zijn te dom/arrogant om dit te doen (als ze het dus wel kunnen).
Ik laat deze bewering maar graag voor je eigen rekening en hoef je wat mij betreft ook niet te verschuilen over wat anderen zeggen. Het is een m.i. een bekrompen mening. In juni moest ik in Franktrijk naar de garage...ik spreek geen Frans, de receptionist geen engels maar,....de werkplaatschef sprak engels en werd er onmiddelijk bij gehaald en was gedurende de week dat mijn auto in repareatie was het aanspreekpunt. Alle lof. Maar diezelfde vriendelijkheid tref ik ook in Tsjechië. Maar ik ondervind daar ook het stoïcijnze, de afstandelijkheid, waar mijn Tsjechische gastheer zich bijna voor schaamt....

Enige nuance kan geen kwaad, dacht ik....
 
....Rustig in Tsjechie......
Ben vandaag vrij en ja..met net een wandeling achter de rug zet je
je in je luie stoel,doe de tv.aan en zie je .....tuig....dat de straten van steden in Engeland onveilig maakt.Hoor je op het nieuws dat..
de jeugd naar Lloret de Mar vertrekt om..te vechten.Oorzaak...ik zou het niet weten..Gelukkig.. heb ik dit in Tsj.helemaal niet meegemaakt.Zoals ik al in eerdere berichtgeving melding maakte van het feit dat Tsjechen waarschijnlijk ingetogen en
en een grotere beschaving zijn en hebben dan de doorsnee Nederlander.Waarschijnlijk en met een zeer grenzende waarschijnlijke zekerheid zou je kunnen stellen dat het pas afgeschafte communisme daar een oorzaak van zou kunnen zijn,en dan druk ik me voorzichtig uit....Het kapitalisme
daarentegen....tja,kijk maar naar het journaal...:nee:En die rust??...weinig toeristen...Heerlijk!!
 
Corrie,met alle respect,maar daar heb ik het nu even niet over.
Waar ik het over heb is dat jongelui winkelruiten intrappen,vervolgens leegroven,mensen,die gewond zijn door 1 persoon geholpen worden,terwijl de ander(een vriend van die ene
persoon)het slachtoffer berooft van zijn of haar persoonlijke bezittingen.In de brand steken van huizen,winkels van middenstanders,gebouwen,elkaar opzoeken om te gaan vechten,
en dit alles valt onder de gemeenschappelijke noemer "avondje uit".
Waarmee ik bedoel te zeggen dat dit in bijv.Rusland onmogelijk is,
door echt hard optreden van politie.
En dan sluit ik af,waarmee ik begon:"Respect",die wij in onze
jeugd gelukkig nog hebben meegekregen.
 
Bovenaan