Rustig in Tsjechië...

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Tijdens onze vakantie van 2 weken in juni heb ik maar 1 auto gezien met NL kenteken, dat was in Decin. Erg weinig vond ik zelf.
Ik ken verschillende eigenaren die huizen verhuren, maar dit jaar geen Nederlanders of andere buitenlanders. Alleen maar Tsjechen.
 
Wij hebben een andere ervaring. Wij verhuren ons huis vier weken in het jasr in de zomere schoolvakantie maar wij zijn echt overstelpt met aanvragen. Het lijkt mij juist dat er nog steeds belangstelling is voor goedkope vakanties in Tsjechie.
 

Tabe

† In Memoriam
In tegenstelling tot 20 jaar geleden zien wij in Klatovy maar heel weinig Nederlandse kentekens. Duidelijk minder interesse van Nederlanders in een vakantie in Tsjechie.
 
Toch even iets rechtzetten: ik schreef, dat wij haast geen Nederlanders hebben gezien, ook niet in de omgeving Klatovy, maar de interesse om ons huis te huren is nog steeds onverminderd groot. Zelfs voor volgend jaar zijn er al boekingen binnen. Wellicht komt dit omdat we een bepaalde doelgroep aanspreken, mensen met huisdieren.

Het blijft apart om zo weinig Nederlanders te zien in dit mooie land!
 

Tabe

† In Memoriam
Ook vandaag het bewijs gezien van een duidelijk verminderde interesse voor Nederlanders in het land Tsjechie. Vanmiddag zijn we even op onze "oude " camping geweest in Nepomuk. Novy Rybnik. Dat was onze vakantiebestemming in de begin jaren negentig. Een camping dat soms half Nederlands was, zoveel landgenoten die hier waren destijds. En uiteraard veel van de categorie die Aad Piekaar noemt. Een slag in de rug of tokkiegedrag. Desondanks erg leuke vakanties daar gehad.
Maar vandaag, vanaf het zonnige terras van de Campingrestaurant zegge en schrijven 1 (één) Nederlands gezin gezien.
Maar het bier dáár smaakte als vanouds.
 
Kijk nu komt er toch informatie. Waarvoor dank. Op de campings behalve bij Jan is het dus rustiger of kan ik dat niet zo stellig zeggen?

Wij kunnen maar één weekje "gewoon" kamperen en dan nog een week bij Poznan vanwege het EK kanopolo, waar dochter aan meedoet. Man heeft te weinig vakantiedagen...Maar we mogen al weer blij zijn dat hij toch weer werk gevonden had. Al drie keer/jaar op rij gelukkig werk gevonden, maar daardoor steeds weinig vrije dagen.
 
Bovenaan