Reis hoogbejaarde oom

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Esthertje

Geroyeerd Lid
Ach gos, wat zal Ome Jaap verdrietig zijn. Ook mij maakt het verdrietig. Maar ik ben zeer vereerd dat wij een heel klein beetje hebben mogen meegenieten van hun vriendschap. Dank je wel Chip. Misschien ontmoeten ze elkaar nog wel eens...... ergens anders, wie weet. Wens Ome Jaap maar veel sterkte.
 
Even bijpraten...

Beste Allemaal, Hartelijk dank voor jullie medeleven met het overlijden van Mila. Ook Klara G. hartelijk dank voor het vele tolkenwerk dat zij voor ons doet. Ook Lisa F. hartelijk dank voor het onderhouden van het contact met de familie van Mila. (Ik kom daar straks op terug). Jullie kunnen zich vast wel voorstellen hoe hard het slechte nieuws is aangekomen bij Oom Jaap en bij ons. Natuurlijk weet je dat het eens zou gebeuren. Oom Jaap is tenslotte bijna 96 en Mila was 84. Maar toch... Oom Jaap heeft serieus overwogen om naar de begrafenis te gaan. Hij kan dat echter lichamelijk niet meer aan en hij zou het gemis van Mila daar extra aan gaan voelen. Toch kan hij er een beetje bij zijn! Er is namenlijk een oplossing!! De begrafenis van Mila is aanstaande vrijdag. Lisa F. gaat namens Oom Jaap naar de begrafenis toe en zal daar namens hem een bloemstuk overhandigen!! Klasse!!!!! Heel erg bedankt voor jullie lieve spontane hulp Klara en Lisa!!

Ik hoop jullie na vrijdag te vertellen hoe alles verlopen is.

Wij putten troost uit het gedicht, dat boven de rouwkaart staat:

Gouden zon is achter de bergen verdwenen,
De schemering komt in de wei,
Jouw goede hart heeft vrede gekregen,
En nu voel je geen pijn.


Hartelijke Groeten,

(Oom Jaap, Agnes en ) Jaap
 

Esthertje

Geroyeerd Lid
Nu springen mij ook de tranen in ogen, wat een prachtig gebaar van Lisa en van Klara natuurlijk ook. Soms lees je ineens iets van mensen die je niet persoonlijk kent, maar die je aan het hart gaan, dit is weer zo'n moment. Geweldig dat er zulke mensen zijn om een ander zomaar even bij te staan.
 
Ik kom niet vaak meer op het forum, maar ben wel altijd benieuwd hoe het Oom Jaap en Mila vergaat......en dan lees ik dit.
Ik wil vanaf deze plek oom Jaap, Chip en de hele familie veel sterkte wensen. En hopelijk denkt oom Jaap nog vaak terug aan de mooie momenten met ZIJN mooie Mila.
 
Afscheid van Mila

Goeienavond Allemaal,

Hartelijk dank voor jullie medeleven, hier op het forum en per post. Klara bedankt voor de hulp bij de vertaling van de brieven zodat er snel contact kon blijven met de familie van Mila. Lisa bedankt voor haar steun en aanwezigheid bij de begrafenis. Het lijkt wellicht allemaal eenvoudig, maar het helpt Oom Jaap en ons om door deze verdrietige periode heen te komen. Oom Jaap houdt van jullie! Lisa is hartelijk ontvangen in Novy Bor en heeft een warme band gekregen met de familie daar. Oon Jaap was overduidelijk via haar en alle herinneringen aanwezig. Dank, dank, dank.

Hierbij een foto van de laatste groet van Oom Jaap een Mila.

Hartelijke Groeten,

CHip
 

Bijlagen

  • PICT1251.JPG
    PICT1251.JPG
    51,1 KB · Bekeken: 16

mulder

Geroyeerd Lid
het verhaal valt me nu pas op en ik ben er werkerlijk waar stil van geworden.

was jammer dat het niet mogelijk was voor ome jaap zijn liefde de laatste eer te bewijzen,maar de oplossing van lisa is werkelijk waar prachtig.

ik wens iedereen heel veel sterkte toe
 
Chip,

Ook ik wens jou en oom Jaap natuurlijk alle sterkte toe. Nu is het extra jammer dat onze actie richting All you need is love is mislukt en de kans op een nieuw bezoek echt is verkeken.

Wij forumers hebben veel leesplezier beleeft en leven nu, zo blijkt uit de reacties, weer erg mee met iedereen die betrokken is bij Tsjechië en Oom Jaap.

Groet,

Jan.
 
Gezondheid Oom Jaap

Beste mensen, Ik had de laatste tijd niet veel te melden. Omdat ik vind dat het hele verhaal met Oom Jaap en Mila "zuiver" moet blijven heb ik maar even "gezwegen". Het is nu tijd voor een update. Inmiddels is Oom Jaap jarig geweest en is hij 96 jaar geworden. Na het plotselinge overlijden van Mila, is Oom Jaap enorm achteruit gegaan. Hij is erg verward en zijn conditie holt achteruit. Hij kan maar geen afscheid nemen van de familie in Tsjechië. In elk gesprek komt hij er op terug. Agnes, Jonah en ik zijn een week op vakantie geweest. Ik belde hem voor een praatje even op vanaf mijn vakantie adres en toen was hij erg moe en down. Bij terugkomst werden wij gebeld door de zus van Agnes. "Het gaat niet goed met Oom Jaap". Toen wij bij hem kwamen, was het schrikken. Hij was in een week tijd enorm achteruit gegaan. Hij was te ziek om hem alleen achter te laten. Zelf wilde hij graag naar een ziekenhuis. Wij hebben gewacht op de arts. Die had al een logeerkamer in een zorgcentrum vlakbij zijn huis geregeld. Wij hebben hem daar naartoe gebracht. Hij was heel erg enthousiast over de mooie ruime kamer en zei gelijk: "Hier wil ik wel blijven wonen!! ". Maar ja, dat kan natuurlijk niet zomaar. Je zult het niet geloven, maar ondanks dat hij zo ziek is vroeg hij: "Wil je mijn computervrienden vertellen dat het niet goed met me gaat?". Bij deze dus.... Zojuist belde ik hem op. Hij heeft het erg benauwd en wij vrezen het ergste. Ik hou jullie op de hoogte. Een hartelijke groet van Oom Jaap en van ons.

Chip
 
Bovenaan