Navigatiesystemen in Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Marcel

Moderator
gisteren de stoute schoenen aangetrokken en de spaarpot van de kids geleegd en naar de winkel getogen voor een Mio C710.
dit is de C510E, maar met 2 GB ipv 512 KB en vele extra accesoires. (externe TMC-antenne, netvoeding, draag/beschermtas, oortelefoon, fietshouder)
Mio Map v3 kan in iedergeval ons dorpje vinden in tsjechie, is niet moeilijk, want dat bestaat uit 1 straat en is nog doodlopend ook !! :lmfao:
 
Niet zo slim Marcel ik heb die c710 met plastik gekocht.
kan de spaarpotten vol laten volgende maand afrekenen en is een jaartje verzekerd.:deuk: :D
 
Nog weinig ervaring ermee ,heb er wel mee zitten oefenen thuis en kan straks vertellen welke het beste is heb n.l. vaste navi in mitsubitsie,
waarvan ik geen software tsjechie-polen kan krijgen.Bovendien herkend
hij ook vele nieuwe wegen niet.Ik moet nog wel een damesstem
programeren anders kan ik de naam truus niet gebruiken
 
I-Go 2006 Software

floydpielepoit schreef:
De mio C510E en de C710 draaien inderdaad op mio map v3 er is een update beschikbaar van de v3.2 versie, kijk ook eens op www.mio-tech.be het is wel een site in het engels, je vind er precies wat er bij de mio geleverd wordt en wat de europese dekking is. op de volgende link vind je de actuele prijzen, en reviews van gebruikers http://www.kieskeurig.nl/product/D8B5DCF78E6A85B5C125719C00378969.htm
de batterrij duur kun je verlengen door bv bleutooth uitschakelen, en de schermverlichting te dimmen dan houd hij het zeker 8 uur uit.
Let wel dat je bij de C510 de E versie neemt E staat voor europa in detail.
Echt een aanrader als je een goed navigatie systeem zoekt en er geen 700 euro voor over hebt. De mio heeft het zelfde voor minder geld oa Bleutooth dus kun je hem ook gebruiken voor handsfree bellen, mp3 speler, flitspaal waarschuwing met een jaar lang update's.
Mio maakt gebruik van I Go 2006.
I Go 2006 maakt gebruik van kaarten van Tele Atlas, en voor de Oost Europese landen hebben ze geloof ik een Hongaars bedrijf.
Is echt een zeer uitgebreid programma. Heb de flitspalen erop en alle meest recente trajectcontroles.
Van de zomer naar Kroatie geweest en Bosnie; Kroatie bijna alles op huisnummer niveau. Bosnie alleen de grote plaatsen, verder alleen MR (major roads).
Servie ben ik ook geweest, had ik er nog niet opgezet, is wel al te verkrijgen.
Tsjechie staat er ook op, ben alleen nog nooit in Tsjechie geweest :tomaat: , misschien dat ik er volgend jaar heenga, kan ik het gelijk uitproberen.

Hier de handleiding van I-Go:
http://www.i-go.com/en/products/iGO_2006_SD/download/index.php

Het programma wordt geloof ik niet los verkocht in NL, geloof wel via Hongarije en Israel via internet; ook in allerlei talen in te stellen.
Misschien dat je een demoversie ;) op het internet vindt.

Ene Michael verkoopt het wel, maar daar zit Tsjechie weer niet bij, dus daar heb je niet veel aan:
http://home.planet.nl/~dugul000/Navigatie.htm

Hier nog een voorbeeld met screenshots:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1136301


Succes ! :D
 
Arno schreef:
Iemand toevallig ook ervaring met de europa cd van VDO Dayton ?

M'n schoonvader heeft zo'n ding in de auto, maar in engeland kreeg hij 'm niet eens aan de praat....

Dus kan ik vandezomer zorgeloos achter hem aan karren, of zal ik Marion maar weer in de autoatlas stoppen ???
Heb zelf een vdo dayton en laatst een cd aangeschaft van CZ moet zeggen dat het niet al te best is probeerde pisek en Ceske Budejovice, maar helaas kon die niet vinden. Dus kijk uit de kaarten van Cz vinden het nog niet nodig om goed op de kaart te zetten.
 
Wij hebben veel plezier van onze Medion pocket-pc MDPNA100. Inmiddels wordt op www.medionshop.nl kennelijk een opvolger aangeboden voor een lagere prijs: MD41800 voor € 249. Deze PNA is voorzien van Navigon 5.1 met een Benelux-kaart. Wij kregen een CD met andere kaarten erbij, te installeren op een bijgekochte SD-kaart.

Voordeel van een PNA / pocket pc is - naast de prijs - dat je er via USB veel meer op kwijt kunt dan op een 'echte' routeplanner: agenda, afspraken, documenten, et cetera.

Schrijf gerust als je meer info wilt,

Jan
 
navigatie ViaMichelin

Deze week hebben wij een navigatiesysteem ViaMichelin in een aanbieding bij MediaMarkt gekocht, waarin standaard heel Europa zit en dus ook Tsjechië! De gedetailleerdheid viel ons zeer mee: tot het niveau van lokale wegen kun je zoeken!
De prijs is ook nog zeer vriendelijk: € 319!
Verkeersberichten worden meteen opgepikt en leiden tot alternatieve routeinformatie!
Een backup dvd zit er bij en hij heeft een bluetoothaansluiting, zodat je handsfree mobiel kunt bellen.
 

Marcel

Moderator
de MediaMarkt ... ojee ... meestal zijn de "aanbiedingen" daar oude modellen die eruit moeten ... maar ik neem aan dat je eerst eea gecheckt hebt qua prijzen op internet ?
en de dekking van Tsjechie ? 100% ?
 
Jawel mannetje met het vingertje
ik heb het zeker eea gechekt op het internet , maar Mediamarkt zit mooi
50 pietermannen onder de prijs van het internet
:D :D :D

groetjes Loek
 

Marcel

Moderator
dan hebben jullie goede zaken gedaan. :top:
en een opgestoken duim is mijn vingertje ... :D (die van mijn avatar is al een tijdje weg ...)

maar dan blijft wel de nieuwsgierige vraag over : wat is de dekking ? :confused:
welk type eigenlijk ? :oeps:
 
dekking

Hij dekt als een jonge hengst Marcel! Type: X 950
We hebben een aantal kleine weggetjes geprobeerd en zijn zeer tevreden.
Alle doorgaande wegen (290, 280, 282, etc.) staan volledig aangegeven.
We waren verbaasd dat we ons huis niet ingetekend zagen, want 10 m afstand kun je zien!
 
navigatiesysteem

Ik heb de zoekfunctie al geprobeerd, maar ik zie alleen oude berichten hierover. Ik ben op zoek naar een goed (en natuurlijk niet het allerduurste) navigatiesysteem waar natuurlijk Tsjechie ook op staat. Ik heb al wat navraag gedaan maar ze doen soms of je vraagt of Timboektoe erop staat! Wie heeft een goede tip?
Yohe
 
ja die bedoelde ik wel maar ik weet niet of het een goede is nu. Mijn vader heeft hem 3 maanden geleden in belgie gekocht en die was verrassend compleet. (mijn vader heeft een adresje in Belgie :D ) Veel kaarten oomk Tsjechie, en zelfs een TMC box die verkeersinformatie direct verwerkt tot aanpassing van de Route en een sprekende module die de plaatsnamen en straten "spreekt". De prijs was slechts 229,00 euries
 
MIO c710

Yohe schreef:
Ik ben op zoek naar een goed (en natuurlijk niet het allerduurste) navigatiesysteem waar natuurlijk Tsjechie ook op staat.
Hai Yohe,
Ik was ook op zoek naar een navigatie met alle mogelijkheden, TMC, Bluetooth, noem maar op. Mijn keuze is gevallen dus op de MIO c710. Het grote voordeel is dat Tsjechie al erin zit en je hoeft dus niets meer te doen, en hij is kompact. Hieronder de link:

http://www.pdawijzer.nl/catalog/view/89/mio-c710

suc6 Jeroen
 
Hallo allemaal,
weer bedankt voor de tips! Het wordt in ieder geval geen PDA, Jeroen. Ik heb er nl. een gehad met Tom-Tom erop(voor € 450,-!) en die was na 1 jaar en een paar maanden stuk. HP gaf, ondanks een intensieve briefwisseling, geen garantie meer. Kosten reparatie zou € 240,- zijn, niet in verhouding dus. Dat is nu alweer 1,5 jaar geleden maar ik vond een navigatiesysteem toch wel zo handig dat ik er weer 1 wil. Rijdt toch wel wat relaxter! Ik ga alles op een rijtje zetten en de aanbiedingen in de gaten houden.
Groetjes,
Yohe
 
Bovenaan