Navigatiesystemen in Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hoi iedereen,
Ik heb het vdo dayton systeem (ms5000)met de nieuwe cd van tsjechie 2006/07
en daar staat ook alles op.
werkt echt toppie:D
 
G.Suelmann schreef:
Weet iemand toevallig of er andere systemen dan TomTom zijn (bv Engin vd ANWB of Alturion, route66, enz) die de kaart van Tsjechië hebben?
TomTom navigeerd maar voor 13% op huisnummer
Zelf heb ik I-go oost europa navigeerd 93% op huisnummer
Heel europa past op 1 GB op een PDA met GPS
Het is een Roemeens product in het Nederlands erg duidelijke aanwijzigingen. Erg veel mogelijkheden. Alleen flitspalen ontbreekt.
 
debeekenees schreef:
TomTom navigeerd maar voor 13% op huisnummer.
Dat klinkt belabberd, maar je vergeet erbij te vermelden dat dat in de grotere steden is, precies daar waar je huisnummers het meeste nodig hebt.
:oeps:
De ervaring van degenen op dit forum die met TomTom in Tsjechië hebben rondgereden (waaronder ik), is dat het systeem uitstekend werkt in Tsjechië en je nagenoeg overal brengt waar je zijn moet. Zie het topic over TomTom.
 
Ik heb een navigatiesysteem van Magneti Marelli, met Navteq kaarten voor Midden Europa, editie 2005. Nou, het viel me in Tsjechië wel tegen met deze software! Praag heeft hij helemaal in detail, maar buiten Praag en wellicht nog een paar steden heeft hij alleen de hoofdwegen. Op zich heeft me dat vaak genoeg goed geholpen, maar op een paar dagen wilde ik toch een wat kortere route dan via hoofdwegen, en ging het fout.
Helemaal fout ging het rond Bechyne, in Zuid-Tsjechie. Hier ligt een voormalig legergebied, met als gevolg dat heel Bechyne en omgeving niet op de kaart staat. Ik wilde naar een plaats daar dichtbij, die 'ie wel kende, maar waar hij me helemaal voor om het 'lege' gebied heenstuurde. En iedereen in de auto maar vragen waarom ik zo raar reed.. tsja, ik wou de navigatie eens uitproberen... leuke boel, hoor.
 
Wij hebben een Garmin en hebben hetzelfde probleem. Er loopt een vertikale streep door Tsjechië net naast Praag, alles aan de westkant staat daar op straat en huisnummer niveau maar de oostkant alleen hoofdwegen.

Volgens (mijn) Jan komt hier volgend jaar verandering in, we hopen het maar.
 

Marcel

Moderator
iemand een tip voor navigatie software op een mio p350/p550 ??
dit is een pda met ingebouwde gps, draaiend op Microsoft Windows Mobile 5 software. geheugen uitbreidbaar tot 2 GB op SD/MMc-card.
met name opzoek naar goede navigatie software die tsjechie én polen op redelijk straatnivo kan weergeven.
 

Marcel

Moderator
iemand ervaringen met :
Automapa (een soort Poolse TomTom)
PocketKim (een soort Tsjechische TomTom, met kaarten van Tsjechië en Slowakije)
 
G.Suelmann schreef:
Weet iemand toevallig of er andere systemen dan TomTom zijn (bv Engin vd ANWB of Alturion, route66, enz) die de kaart van Tsjechië hebben?
Wij zijn vorige week met onze mio C510E (26 landen van europa in detail standaard meegeleverd) naar Tsjechie geweest, navigeerde ons perfect door heel Tsjechie van bospad tot snelweg. Navigeerde ons moeiteloos door buitenwijken van dorpjes en steden bij wegomleggingen, berekend na 10 meter afwijken van de geplande route een nieuwe route. Kortom een perfect europees navigatie systeem voor 275 euro
 
Bij bcc Ik had al van veel ervaringsdeskundigen gehoord dat mio in tsjechie goed beviel. Zelf heb ik gekozen voor mio c710.
Deze is nog uitgebreider met flitsinfo en pois. prijs 399 euro met wat praten nog geheugenkaart camera 23 euro losgepeuterd.
 

Marcel

Moderator
Freddy2005 schreef:
Hier bv Macek, vergelijk.nl kan je meerdere adressen vinden. Er staan zelfs nog lagere prijzen bij !

dat zijn dan vaak "aanbiedingen" zonder accesoires (o.a. oplaadsnoertjes voor lichtnet of in de auto enz enz enz) of zonder kaarten en dergelijke.
 

Marcel

Moderator
floydpielepoit schreef:
Wij zijn vorige week met onze mio C510E (26 landen van europa in detail standaard meegeleverd) naar Tsjechie geweest, navigeerde ons perfect door heel Tsjechie van bospad tot snelweg. Navigeerde ons moeiteloos door buitenwijken van dorpjes en steden bij wegomleggingen, berekend na 10 meter afwijken van de geplande route een nieuwe route. Kortom een perfect europees navigatie systeem voor 275 euro
en welke software was dit ? welke versie ?

ik heb de laatste tijd allerlei soorten en maten en versies lopen vergelijken en tot de conclusie gekomen dat ik nog een jaartje ging wachten met aanschaffen gps/navigator daar de dekking veelal te wensen overlaat in tsjechie en polen en slowakije enz enz enz.
wellicht dat deze C510E wel voor mijn wensen geschikt is.
 

Freddy2005

† In Memoriam
Marcel schreef:
dat zijn dan vaak "aanbiedingen" zonder accesoires (o.a. oplaadsnoertjes voor lichtnet of in de auto enz enz enz) of zonder kaarten en dergelijke.
Er staat toch duidelijk bij wat de "inhoud" is van het aangabodene.

Wat Tsjechie betreft, met de mio heb ik geen problemen gekend, andere forumleden die met mij op "stap" waren kunnen dit getuigen. Tot in de kleinste uithoek brengt het je.
 

Marcel

Moderator
na wederom gespeurd te hebben, denk ik dat men hier praat over Miomap-v3.
maar na verder spitten naar de C510E en C710 kom ik tot de conclusie dat het als stand-alone GPS, met zijn 4.5 uur korte batterij-duur, niet geschikt lijkt/is voor langere fiets- en wandeltochten.
 
Hallo Marcel,
De mio C510E en de C710 draaien inderdaad op mio map v3 er is een update beschikbaar van de v3.2 versie, kijk ook eens op www.mio-tech.be het is wel een site in het engels, je vind er precies wat er bij de mio geleverd wordt en wat de europese dekking is. op de volgende link vind je de actuele prijzen, en reviews van gebruikers http://www.kieskeurig.nl/product/D8B5DCF78E6A85B5C125719C00378969.htm
de batterrij duur kun je verlengen door bv bleutooth uitschakelen, en de schermverlichting te dimmen dan houd hij het zeker 8 uur uit.
Let wel dat je bij de C510 de E versie neemt E staat voor europa in detail.
Echt een aanrader als je een goed navigatie systeem zoekt en er geen 700 euro voor over hebt. De mio heeft het zelfde voor minder geld oa Bleutooth dus kun je hem ook gebruiken voor handsfree bellen, mp3 speler, flitspaal waarschuwing met een jaar lang update's.

groeten
 

Marcel

Moderator
bij de winkel betwijfelt men of de accu het dan 8 uur volhoud. ik ben een geboren optimist, dus ik neig dan meer naar jouw 8 uur dan de 5.5-6 uur die de winkel inschat.
maar ik kan de plaats van vertrek als POI (??) invoeren en opslaan, mio-tje uitzetten om een paar uur later weer aan te zetten en de POI van vertrek weer op te roepen zodat er alsnog niet verdwaald kan/gaat worden op de fiets of wandelend ?
 
Natuurlijk. Je kan je navigator altijd tussendoor uitzetten. Zodra je hem weer aanzet, geeft hij op het scherm immers je GPS-positie weer en kan je de reis/wandeling vanaf dat punt voortzetten naar je (volgende) bestemming. Bij een goed navigatiesysteem is verdwalen er hoe dan ook niet bij.
 
Bovenaan