Navigatiesystemen in Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Navigatie van Becker ervaringen

Hoi ik heb een vraagje wij hebben een radio/navi van Becker met kaarten van navteq wie heeft ervaring met deze software qua dekking in tsjechie.

Alvast bedankt.

Groetjes gerard
 

Vodnik

† In Memoriam
Ik heb een Navigon transonic die ook met navteq kaarten werkt, doet het prima (van welk jaar zijn je kaarten?!)

Ik heb wel de indruk dat de kaarten van teleatlas gedetaileerder zijn, maar voor normale navigatie voldoen de navteq kaarten bij mij voldoende.
 

pepo

† In Memoriam
Na lang wachten, lezen, vergelijken heb ik enkele dagen geleden eindelijk mijn eigen Navigator gekocht:
Garmin 660 FM, voor 300 eu bij M*d*a Ma*kt in Alkmaar.
Doorslaggevend voor mijn beslissing waren de tests op diverse europese sites, de prijs en ook de mogelijkheid om een echte topografische kaart van Tsjechie (CZk 2000) toe te voegen. Ook het akku-vermogen, het scherm van 11 cm en het gevicht/dikte van dat hebbendingentje heeft een rol gespeeld.

Mijn vraag is:

zijn er mensen, die dit apparaat reeds in bezit hebben en ervaringen er mee hebben, voornamelijk in Tsjechie en misschien ook in de omringende landen .. Ook technisch gerichte info is natuurlijk welkom.
InTsjechie ben ik er nog niet geweest met dat ding.
 
becker navigatie

wie o wie kan mij helpen aan Tsjechië kaart voor de becker traffic pro
misschien iemand die een vriend of iets zelf in Tsjechië heeft. die dat heeft?
de becker heeft nu wel veel open gaten en dat had ik niet verwacht.
ik kom er wel hoor heb een hele grote kaart van tsjechie maar is altijd fijn als je nog iets hebt waar je de punten in kan vast leggen (gps)

kachel
 
Kachel volgens mij kunnen in de becker traffic pro alleen maar kaarten van Navteq en de kaarten geven volgens mij alleen maar dekking op hoofd en verbindingswegen(behalve de grotere steden zoals Praag).
Maar welke versie kaarten heb je dan?(staat op de cd's).

Groetjes gerard
 
Ik heb gister bij Halfords een Garmin nuvi 250 gekocht voor 179 euro, ( nu in de aanbieding) deze bezit goed kaarten van CZ en veel meer in het oostblok, en Praha op huisnummer nivo. Ik ben tevreden. Succes. Na Shledanou Wilco
 
Mio 168

Toch maar reageren op dit onderwerp.
Ik heb vorig jaar een mio 168 aangeschaft voor € 100 compleet met autolader 230 V lader Raamsteun ed.
Dit is dus een pda met een beeldscherm van 3,5 inch.
Daar heb ik tom tom opgezet die op internet vrij is te downloaden .
Het werkt perfect in Nederland en Duitsland en Oostenrijk.
Inclusief flitspalen.
In mei ga ik het testen in Tsjechié.
Van een collega gehoord dat de kaart NIET de straatnaam aangeeft , maar wel de wegen toont op het scherm.
Het voordeeel is dat je met een pda op zal ook andere documenten bij je hebt.
Ik heb er Excel , Word, agenda, Foto`s , adresboek , en muziek opstaan.
Kortom een mini pc.
Ik heb er positieve ervaringen mee.
 
Hallo
@newbee de kaarten zijn van 2006 becker traffic assist pro
opde cd staat versie 1.0

@baan
ik heb ook een mio 168 dat is echt een goed apparaat
dat komt omdat het eigenlijk een handpalm pc is ik heb er igo 2006 op staan die geeft overal in tsjechie op straatniveau weer ook met huisnummer ook de straatnamen geeft hij door
en op een mio met igo kun je ook van te voren route's bekijken van plaatsen waar je op dat moment niet bent.
mijn probleem met mio is dat de connector heel snel beschadigd zodat hij niet meer oplaad, dit kost dan weer minimaal €75.00 om een nieuwe er in te zetten.
Let op met flitspalen op je navigatie in veel landen is dit verboden.
 
het beste wat je kunt doen is in de winkel kleine dorpen in tsjechie uitzoeken om in te voeren voor de route.
het voordeel van een pda met navigatie is dat je routes van te voren kan plannen zonder dat je gps aan hebt staan.
 
En op de PDA heb je Word staan, hier kun je alle gegevens die je thuis van de pc hebt gehaald opzetten, bijvoorbeeld gegevens van kastelen camping, adressen etc.

ook gegevens in Excel kun je op de kaart plaatsen .

Maar ook foto`s kun je er op zetten.

zorg bij aankoop dat je minimaal 2 GB kaart in de PDA hebt zitten.

Je hebt al bijna 1 Gb voor Tom-Tom nodig.

Je komt op de kleinste weggetjes zonder te verdwalen, heerlijk zo`n ding.
 
Omdat de techniek en kwaliteit van navigatiesystemen aan snelle veranderingen onderhevig is, doe ik dit topic op slot en open een nieuw topic. Hierin kan ieder zijn/haar recente ervaringen met het praktijkgebruik van navigatiesystemen en de bijbehorende kaarten in Tsjechië kwijt.
 
Bovenaan