Navigatiesystemen in Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Weet iemand toevallig of er andere systemen dan TomTom zijn (bv Engin vd ANWB of Alturion, route66, enz) die de kaart van Tsjechië hebben?
 

G

Berichten van gasten...
Re: GPS-navigatie in Tsjechië (anders dan TomTom)

Wij hebben enige tijd geleden een Blaupunkt navigatiesysteem gekocht omdat dit systeem het enige is (op dit moment) dat een perfecte Tsjechische CD heeft. Zelfs in de kleinste plaatsjes weet het navigatiesysteem de weg, echt ideaal. Als je hier meer informatie over wilt laat het ons weten.
 
Re: GPS-navigatie in Tsjechië (anders dan TomTom)

Hallo Maurits,
Wij staan voor de aanschaf van een nieuwe auto + navigatiesysteem. Kun je me wat meer vertellen over die Blaupunkt navigatie van jullie? Welke landen zitten er in het systeem? Is hij gebruiksvriendelijk en is de displaygoed afleesbaar?
bedankt alvast,

Rob
 
Re: GPS-navigatie in Tsjechië (anders dan TomTom)

Reken maar dat het nu snel gaat kwa ontwikkeingen.... Laatst was ik voor mn werk bij een radio / navigatie producent die voor vele merken de apparatuur maakt. Zij hadden zojuist de verificatie tests gedaan voor Tsjechie. dus iemand heeft een aantal wegen gereden in CZ om te checken of de navo klopt.

Echter: niet elk merk beslist nu om de kaart van CZ te voeren. Kwestie van de te verwachten verkoop volumes. Op dit moment is navi nog niet echt in zwang in CZ, te duur gewoon. Maar... over een jaar kan dat al weer heel anders zijn, want dergelijke zaken veranderen drastisch
 
Navigatiesysteem Mitsubishi PH4500 Navtech

Ik ben op zoek naar software navigatie systeem t.b.v. Tsjechie.
Tegen redelijke vergoeding.
 
Re: Navigatiesysteem Mitsubishi PH4500 Navtech

.... als ik van de week weer eens op de zaak ben zalik eens kijken / vragen.
In het algemeenr weet ik dat de navi's van Mitsubishi meestal alleen voor "west" europa zijn... kortom nog steeds de markten met de meeste verkoopkansen. Dit is echter snel aan het veranderen, dus wie weet.
 
Re: Navigatiesysteem Mitsubishi PH4500 Navtech

Als je dat wilt doen graag ben al wel vaak in tsjechie geweest maar wil graag kleine dorpjes bezoeken.

Van Den. noorw. oostenrijk italie duitsl. spanje zwitzerl. benelux heb ik.

4 juni vertrek ik rondreis tsjechie dus ik heb nog wel even tijd alvast bedankt voor reageren .
 
Re: Navigatiesysteem Mitsubishi PH4500 Navtech

Jammer geen software voor navigatie systeem mitsubishi kunnen vinden aleen hoofdwegen.
Dan maar op kaart kijken ik ben niet bang om te verdwalen en rijden we een stuk om maakt ook niet uit je weet nooit wat je dan tegenkomt wat de moeite waard is om te bezichtigen.We vertrekken zaterdag om zeven uur dus de pivos kunnen koud gezet worden.
cheer.gif
yeah.gif
dance.gif
cheer.gif
yeah.gif
dance.gif
cheer.gif
yeah.gif
dance.gif
 
Re: Navigatiesysteem Mitsubishi PH4500 Navtech

'verdwalen',mss kom je ook leuke plaatsjes tegen op die manier
yeah.gif
 
Re: GPS-navigatie in Tsjechië (anders dan TomTom)

Garmin heeft kaartmateriaal (metroguide, City Select en City navigator) voor Tsjechië, maar alleen Praag en het deel langs de duitse grens is vrij aardig gedekt op dit moment. Werkt overigens alleen op Garmin handheld/transportable GPS ontvangers, zie bijvoorbeeld www.gps.nl voor voorbeelden.

Hoe dat materiaal is? Geen idee nog, maar over drie weken weet ik het.
laugh.gif
 
gps-navigatie-in-tsjechie-anders-tomtom

Ahojky!!

Ik heb een garmin C330 navigator, en heb em al een paar keer gebruikt om in Tsjechie te rijden. Hij rijdt me van deur tot deur! De prijs is dan ook wel navenant...750 eurotjes...
Een heel goed toestelletje!! (mag wel hé...)
 
Van deur tot deur in Tsjechie dat geldt alleen voor het meest westelijke deel. Er loopt een duidelijke lijn langs Praag. Oostelijk van Praag is de detailering aanmerkelijk minder. Of beschk je al over versie 8 van de city select software. Ik beschik over een garmin Ique.
 
garmin

Ja, gelijk heb je wel hoor. Over Praag heb je wel minder detailweergave, maar daar moest ik gelukkig niet zijn. Ik zat meer in het noordelijke gedeelte. Garmin strretpilot c330 met alle kaarten van europa erin voorgeprogrammeerd
 
Wij hebben een "Garmin" (een ander merk navigatie systeem dus) die we (ook) in de auto gebruiken. Hier hebben we zeer gedetailleerde kaarten voor tot net na Praag (op huisnummer niveau), na Praag gaat hij over op alleen grotere wegen.
Ik weet dat het bij Tomtom anders is.
 
Iemand toevallig ook ervaring met de europa cd van VDO Dayton ?

M'n schoonvader heeft zo'n ding in de auto, maar in engeland kreeg hij 'm niet eens aan de praat....

Dus kan ik vandezomer zorgeloos achter hem aan karren, of zal ik Marion maar weer in de autoatlas stoppen ???
 
Software voor navigatiesystemen wordt er niet makkelijker door nu tom tom zo suksesvol is zelf heb ik mitsubitsi hp4500 software gekocht van alle landen die er waren griekenland tot scandinavie noorwegen polen
maar tsjechie kan ik niet aankomen navtech is fabrikant hiervan en
bart zou nog navraag doen maar ik denk dat het niet lukt
 

Freddy2005

† In Memoriam
Ik heb zojuist mijn nieuwe Mio 268+ in Tsjechie uitgeprobeerd en deze bracht mij zonder omwegen tot op de meeting in Dolni Lanov. Verder ben ik tot in de kleinste lokaties geraakt zonder problemen.

 
Zelfs in Javornik wist Freddy te geraken...:D
De verrassingsact van de meeting komt als hij in Tsjechie is haast overal even langs en zelfs zonder een navigatiesysteem weet ik zeker dat Freddy alles zal vinden.:deuk:
Leuk dat je even een bakkie bent wezen doen in Vysneny Dum en veel sukses met je werk in Portugal de komende tijd.
Groetjes Albert
 
Bovenaan