Marlenka

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

jummie

Irena,

Heb vandaag de 2 dozen marlenka ontvangen. Nog bedankt voor de snelle afhandeling!!!

We hadden visite, en de reacties waren erg positief.

Zelf hadden we het ook nog niet eerder geproeft, en we vinden het heerlijk.

:top:
 

Freddy2005

† In Memoriam
Op de website van Marlenka staat de bedrijfsgeschiedenis. daar kan je het volgende lezen:

In het jaar 1704 opende de Armeniër Georgius Deodatus Damascenus het eerste Boheemse koffiehuis "De gouden slang", in het Tsjechisch "U Zlatého hada", in Praag. Driehonderd jaar later, in 2003, richtte de Armeniër Gevorg Avetisyan, samen met zijn zus, in Frýdek Místek een Tsjechische firma op die de Marlenkahoningtaarten produceerd. Deze originele, naar een oud Armeens familierecept gebakken taarten worden sindsdien in koffiehuizen, café's, restaurants, natuurwinkels en winkelketens aangeboden en worden in vele Tsjechische families als lekkere zoetigheid geliefd.


Maar ook Medovnik is van "Russische" herkomst.
 
Hallo Noelle,

Bedankt voor je positieve reactie!
Wat fijn dat jij en je visite de Marlenka heerlijk vonden.
De taart is ook ontzettend heerlijk.

En Barbie: wanneer ben je voor het laatst in Tsjechie geweest dat je de overheerlijke Marlenka taart gemist hebt?
 
Wij hebben donderdag jl. voor het eerst Marlenka geproefd. Er stond in het restaurant een kaartje op tafel dat ze daar Marlenka konden serveren voor 34 ckr per taartstuk. Mijn man had de chocolade versie en ik de lichtgekleurde honingversie. We hebben allebei de helft van elk stuk gegeten om beide versies te kunnen beoordelen.
Mijn voorkeur gaat naar de honingversie, maar de chocoladeversie bracht het er ook niet slecht af.
Het is gewoon een overheerlijke zoete lekkernij. Lekker bij koffie of thee.

Fijn, dat liefhebbers het nu ook in Nederland kunnen kopen. Ik hou het tot een Tsjechische lekkernij die ik dan ook alleen in Tsjechië zal bestellen. Het moet een specialiteit blijven voor mij. :lekker:
 
Eerlijk gezegd bestellen de meeste particulieren en bedrijven de honingtaart.
De honingvariant kan men tevens warm serveren (ca 10 sec in de magnetron), de honing smelt en de taart smaakt dan nog lekkerder.
Ik vind beide varianten erg lekker.
 
er kwamen hele leuke mensen langs, iedereen heeft een stukje Marlenka geproefd en iedereen was razend enthousiast. :)
Brielle is natuurlijk een hele leuke plaats.
Sjonge jonge, ik kom een tijdje niet op het forum en ik mis meteen van alles. Maar bedankt voor het compliment, Irena. Maar als je nog eens naar Brielle komt, wil je dat dan niet doen, als ik net in Tsjechië zit ;)?
 
Hallo allemaal,

Na enige tijd geen internet te hebben gehad, zijn we er weer. :zwaai:

Ik vroeg me af of de website van www.julinka.nl een ander adres had gekregen. Ik wil graag taarten bestellen. Wie weet welke site het nu is??

groetjes, een Medovy Dort - fan :lekker::lekker::lekker:
 
dit jaar ook maar eens marlenka gegeten en het is heeeeerlijk

Jammer genoeg is de site van irena uit de lucht zodat je het niet meer kunt bestellen??
volgende keer dus maar meenemen uit cz
 
ik ben toen ook naar brielle gegaan speciaal voor de marlenka.
leek me leuk om op mijn verjaardag aan de familie te laten proeven
die hadden pech want de houdbaarheidsdatum was reeds de volgende dag verlopen.
beetje jammer.
eet het nu alleen ng maar in tsjechiè.:denk:
 
Bovenaan