Marlenka

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ik zal dit jaar weer uitkijken naar de dozen marlenka. Vorig jaar heb ik ze nergens kunnen vinden.
Wil toch wel wat mee naar huis nemen. Je kunt het nl heel goed invriezen. Heb ik ook gedaan toen ik het via Irena kocht.
Het is prima lang te bewaren in de vriezer, even ontdooien en klaar.

Om het nog net even lekkerder te maken stop je een stukje ongeveer 20 sec in de magnetron...Jummie...
 
Dat lijkt me een heel goed plan. Er staan ergens op het forum recepten, alleen jammer dat Beneden-Leeuwen zo'n eind weg is voor ons!
Misschien tegen die tijd opsturen naar Zoetermeer dan....

Heb de interesse bij de banketbakkers al, voor de honingtaart.
Dus kom maar op met dat recept!!
Ik zal eens even gaan neuzen op het forum, heb ook al brood, broodjes cake en gebak site gevonden na een tip van een medeforummer (of ster) , ziet er erg lekker uit allemaal!!

:top:essie
 
Ik zou je niet precies kunnen zeggen wat het verschil is, maar ik vind persoonlijk Marlenka lekkerder. Het is iets smeuiger heb ik het idee.

Denk dat het in de basis wel erg op elkaar lijkt.
Maar heb nooit 2 stukken naast elkaar gezien en geproefd, dus vind het lastig om de verschillen te benoemen.
 
kijk dat bedoel ik dus.
we hebben het over marlenka toch?
Wij hebben naar ons idee ook marlenka en medovnik geproeft en vonden wat ons de medovnik lijkt minder lekker
De marlenka was van het bekende merk.
Kachel
 
Ik vind beide persoonlijk aan de droge kant, zeker als de uiterste houdbaarheidsdatum in zicht komt. Er gaat niets boven vers van de bakker, dus Esther, ik ben benieuwd. Wij bestellen zelf wel eens een paar dagen voor vertrek een honingtaart bij de plaatselijke bakker in Tsjechië. Op de dag van vertrek halen wij de taart s'ochtends vroeg op en bewaren het zo koel mogelijk onderweg. Bij thuiskomst gaat de helft in de diepvries en de andere helft ...:lekker:
 
Een verse taart meenemen vanuit Tsjechië is altijd wat omslachtig. De hele reis wordt het als een kind vertroeteld, heeft hij het niet te warm, ligt het nog lekker op z'n plaats etc etc, kortom, we zijn er zuinig op.
Maar je mag wel komen koffie drinken voordat ik in Gorssel ben. :troost: :eten: ;)
 
Ik vind beide persoonlijk aan de droge kant, zeker als de uiterste houdbaarheidsdatum in zicht komt.
Als je nou ooit nog eens een niet verse en wat oudere taart hebt moet je toch eens proberen om vlak voor het opdienen een stukje taart 10 sec. in de magnetron te doen, ik kan je verzekeren, je eet je vingers erbij op!!
 
Als wij een verjaardag in het vooruitzicht hebben nemen wij van onze banketbakker in Rumburk een taart mee naar Nederland. Treinen met chokolade omhuld, auto's, leeuwen en andere beesten voor de jongens en taarten in zoete pasteltinten voor de meisjes. Een goed plekje geven tussen de bagage en de verjaardag kan niet meer stuk. O ja, en nog spotgoedkoop ook!
 
Zo zagen wij eens een keer een chocolade egel....
Wat zag die er lekker uit, maar zo groot.
Wat moet je nu met z'n 2en met zo'n hele taart. Maar in April zijn we met 4....

Dus....wie weet er een goed bakkertje in Praag of ergens op de terugweg? Dan kunnen we een lekkere taart meenemen.
 
Bovenaan