Lipnomeer e.o.

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Macek

Geroyeerd Lid
nina schreef:
Wie weet een leuk/mooi dorp in de buurt van marina lipno?
Koop een goede autoatlas, van 1:200 000 en rijdt dan bij gelegenheid is wat rond, wat de een geweldig vindt, vindt de ander weer niks. In dat gebied zijn dorpen zat en ga dan is eten in een Hostinec, dan ben je pas echt in Tsjechië geweest. Na zdravi!!!
 
nina schreef:
Wie weet een leuk/mooi dorp in de buurt van marina lipno?
cesky crumlov is heel mooi, en loop dan ook eens over de brug en ga dan naar links richting grafiet muinen, daar gaat byna niemand heen.of over de dam naar rechts, aan het eind een prima restourant met een byzondere schouw.

mijn ervaring op het park is: slechte service en weinig info, en op dat een nederlands park, misschien 1 iemand die nederlands spreekt.
 
heel het land is leuk, en ook nog erg afwisselend, klimaat iets beter dan in nederland, en een vriendelijke bevolking, net als bij ons vroeger.ga ook eens naar een dierentuin, zeer prijsvriendelijk en
neem eens de trein, allemaal tjoeke-tjoeke en de conducteur verkoopt het kaartje en stapt soms ook van de trein om een overwegboom omlaag en omhoog te draaien, met de hand.leuk toch????
veel genoegen daar toegewenst door andries.
 
Eerste vakantie naar Tsjechie

Hallo,
In augustus 2006 gaan wij,mijn echtgenoot,ikzelf en 5 kinderen van respectievelijk 17j 16j 14j 9j 8j een baby van 20 maand en de hond voor het eerst naar Tsjechie op vakantie naar Marina Lipno.
Wij willen deze trip maken met de wagen en Tsjechie binnenrijden
via de grensovergang bij Schirnding.
Graag info en tips om deze vakantie zo aangenaam mogelijk te maken, rekening houdend met onze peuter ( buggy ) en de hond.
Alvast bedankt voor alle reacties. Snoopy
 
Tja.... Tips om de vakantie zo aangenaam mogelijk te maken.... Gewoon genieten !! doe wat je altijd doet...
De kinderen verschillen nogal van leeftijd... op het park zelf is een zwembad en tegenover het park zijn wat winkeltjes en restaurantjes. Vlakbij is er een rodelbaan wat misschien wel leuk is voor de oudere kinderen.
Verder is er in de omgeving veel te doen en te zien. Cesky Krumlov is een stadje dat je zeker moet gaan zien. De hele oude stadskern en het kasteel staan op de erfgoedlijst van de UNESCO. Er is genoeg te zien voor jong en oud.
Verder is slot Hluboka zeer de moeite waard om te bezoeken. Helaas kan je de rondleiding niet met de hond volgen, maar er ligt ook een groot park omheen waar je heerlijk kunt wandelen. Vlak voor Hluboka (als je van C. Budejovice) afkomt ligt er een kleine dierentuin. Daar mag je met hond en peuter naarbinnen. De prijzen zijn er erg laag (dacht iets van € 1,50 voor volwassenen en de helft voor kinderen). Je zal er geen hele dag zoet zijn, maar een middagje kun je er toch wel slijten.

Verder is er voor de oudere kinderen genoeg te doen in en rond het lipnomeer (kanoën, Waterfietsen, enz). Er gaan elk jaar genoeg Nederlanders, Belgen en Duitsers op vakantie naar de omgeving van het Lipnomeer...

Mijn tips zijn verder nog om bij een out-door/campeer winkel een goede rugdrager te kopen voor de peuter, zodat je de buggy niet altijd hoeft mee te nemen (Tsjechië is af en toe best heuvelachtig en dan is een buggy zwaarder dan een rugdrager).

Maar mijn grootste tip is toch wel om iets van het land te gaan bekijken en niet alleen op en rond het park te blijven hangen..... !

Kijk voor meer informatie eens op http://zuidbohemen.pagina.nl en in de fotogalerij op dit forum !
 
Bedankt Arno voor de tip i.v.m. die rugdrager ga zeker inlichtingen
nemen daaromtrent. Het is zeker niet de bedoeling van ganze dagen op het park te blijven. Wij wandelen zeer graag en gaan daar gretig
gebruik van maken.

Groetjes Snoopy
 
Ervaringen/tips omg. Lipnomeer?

Hallo
Vorig jaar zijn we in het reuze gebergte geweest. het was daar in julie en augustus erg koud en nat. Toch houdt het ons niet tegen om dit jaar weer naar Tjechie te gaan maar nu naar de meren in het zuiden en wel de eerste drie weken van juni. Mijn vragen zijn: Is het in die tijd erg druk en toeristisch? en hoe is de gemiddelde temperatuur? Wie weet er een rustige maar levendige camping in de buurt van het meer? Er hoeven niet allerlei voorzieningen te zijn maar er moet wel wat campingleven te zien zijn.
Groetjes en voor de mensen die antwoord geven : Bij voorbaat dank
 
Tsja hoe is het weer in Nederland in juni ?? Het verschilt nogal... We zijn afgelopen jaar zowel in juni als in juli een paar weken in Tsjechië geweest... In juni was het 2 weken lang 25-30 graden met veel zon... In juli hebben we meer regen dan zon gezien, toen is het een aantal dagen zéér warm geweest 30+, maar ook een aantal dagen zeer koud voor de tijd van het jaar 15-20 graden.... Dus het is een beetje afwachten wat het weer betreft...
In Tsjechië is het wel zo dat de maanden juli en augustus de natste zijn.

Of het er toeristisch is ?? Het Lipnomeer is volgens mij het hele jaar door wel toeristisch en druk, maar er zijn in het zuiden nog genoeg andere meren te vinden die een stuk minder druk en toeristisch zijn... wat betreft de camping, daar heb ik geen verstand van.....
Zoek eens op "campings Lipnomeer" in het forum "Kamperen" ik denk dat je daar heel veel informatie vandaan kan halen.
 
marie-jose schreef:
Vorig jaar zijn we in het reuze gebergte geweest. het was daar in juli en augustus erg koud en nat.
Hoi Marie-Jose,
Wij zaten afgelopen jaar in augustus in horice na sumave (vlak bij het lipno meer) en van de twee weken dat we er zaten was het ook zeker 1 week nat en koud, een paar dagen warm en een paar dagen droog en niet echt warm.
Dus dat zegt niet echt iets over noord of zuid.
We zijn ook wel es in het Reuzegebergte (Harrachov) geweest en daar was het toen 14 dagen lang warmer dan 30 graden!!!!
Dus vorig jaar was gewoon pech denk ik (in Nederland was het ook slecht in die periode volgens mij)
Langs het meer zitten overal campings, vooral aan de kant van Marino Lipno en Frymburk.
Ik denk dat je op google ook wel wat vind als je Frymburk intoetst.
Succes,

groetjes Aletta:D
 
Lipno n Vltavou (Lipno meer)

Hallo iedereen,

Deze zomer gaan wij voor 10 dagen naar Lipno Nad Vltavou (appartementen Lake Lipno Resort)
Wie heeft hier ervaring mee?
Zijn er restaurantjes in de buurt die aan te raden zijn? We houden wel van een lekker glaasje wijn :)

En wat moeten we zeker gaan zien in de omgeving?
Zijn er leuke wandelingen te doen?

Laat jullie ervaringen maar komen

Alvast bedankt

Patrick & Ria
 
ga naar cesky krumlov en cesky budejovice, in laatste veel winkels, de eeerste is erg toeristisch en vind je ook wel winkels. verder kan je naar zlata koruna, naar de berg klet, naar de ruine bij zlate koruna. en verder is er nog veel meer te doen. roddelbaan,zwembad
 
Deze zomer gaan wij voor 10 dagen naar Lipno Nad Vltavou (appartementen Lake Lipno Resort)
Wie heeft hier ervaring mee?
hoi Quodo,
Als je even kijkt in de reacties in de volgende thread:
http://www.tsjechie.net/board/f27/stiekeme-meelezer-maakt-zich-bekend-13866.html
Daar staat heel veel informatie over dat gebied. Ik ga namelijk zelf ook naar Marina Lipno van Landal en check daar toevallig ook 4 augustus in. Alleen ga ik ervoor eerst nog 4 dagen Praag en 1 dag stukje boven Praag vertoeven.
Ik hoop dat je wel snel kunt lezen want als je alle informatie wilt lezen die er op dit forum (incl. de link") te vinden is, ben je nog wel een tijd zoet :)
Succes!
 
Beste Andre,
Dont worry,
Barretje zit onderin het zwembad.
In Frymburk zit ook iets leuks op de markt.
Echt uitgaansleven is er niet ,maar bier drinken kan overal en Landal heeft ook een mooi terras aan het water.
Het restaurant daar is sinds kort keigoed,vooral de gambas.
Fijne vakantie !
 
dan kom ik je wel tegen ik ga ook 4 augustus
ik ga vrijdag,s s,nachts om 3 uur rijden
lekker rustig dan op de weg
dan ben ik er wel om 1 uur in de middag
m,n colega heeft er 10 uur over gedaan incl paar keer stoppen en eten
ik rij via arnhem oberhausen kassel
dat is hiet anderhalf uur vandaan de grens
 
Bovenaan