Lipnomeer e.o.

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

lipno

ook wij vertrekken naar omgeving lipno.iets verder trebon.
wij gaan de 28 juli weg voor 3 weken ik kan niet wachten,wij gan voor het 6de jaar maar voor het eerst naar het zuiden, alleen verwacht ik hier wel veel nederlanders tegen te komen
anniwil:cheers: :cheers:
 
ja dat is wel waar, maar de meeste zitten toch langs het lipnomeer en niet bij trebon in de buurt, trouwens trebon is erg mooi je kan er goed fietsen( huren bij de sigarenwinkel op het plein) en je kan er ook goed wandelen maar denk wel een muggenspray. waar ga je precies heen??
 
ik weet niet of het dit jaar weer erg is, maar vorig jaar waren er echt veelste veel bij het water, vooral in de omgeving van trebon maar vast ook bij lipnomeer( wij waren er niet geweest omdat het toch iets te ver was)
 
Noekie14, aangezien jij al eerder in de buurt van het Lipnomeer bent geweest en er veel vanaf weet merk ik.
Weet jij goede, leuke en gezellige restaurants in de buurt van Marina Lipno?
Weet jij toevallig ook waar (een) leuke supermarkt(en) (behalve die op het park zelf waarschijnlijk) te vinden is/zijn.
Alvast bedankt voor de moeite. :)
 
een supermarkt vind je in cesky budejovice onderandere de tesco en globus. en in cesky krumlov heb je ook nog de terno en nog een paar. en een goed restaurant vind je tussen cesky krumlov en cesky budejovice of langs de weg tussen cesky budejovice en pisek( bij het dorpje pistin)
 
Hallo, daar ben ik dan eindelijk weer eens een keer.
Vorige vakantie naar Italie geweest, maar nu fijn weer naar Tsjechie!!!!(Italie was ook leuk hoor, maar toch...!).
We gaan dit jaar naar Slupecna, aan het Lipnomeer.
Eens kijken wat daar allemaal te beleven valt.
Aan alle enthousiaste (en sommige minder-~) verhalen krijg ik er nog meer zin in dan ik al had!!!
Weet iemand op de skilift in Lipno n.Vltavou in de zomer ook in bedrijf is? (vinden mijn kinderen leuk).
Zucht...wat duurt het nog lang....
Na schledanou !
 
1 week Lipnomeer

De laatste week van Mei hebben we een huisje gehuurd in Planicka, vlak bij het Lipnomeer.

Uiteraard is Krumlov al uitgebreid bekend bij ons, en wel wat meer dingen in de omgeving.

Toch zijn er altijd nog tips welkom.
Wie heeft er een leuk idee? Wat moet je gedaan hebben, of gezien hebben?

Alvast bedankt.

Noëlle
 
Nou Noelle leuk hoor dat jullie in mei weer 'n weekje gaan.
De meeste dingen aan en bij het Lipnomeer zullen je wel bekend zijn.
Er is 'n hele mooie wandeling naar Vyssibrod, alleen ben ik effe kwijt vanaf waar die begon.
Ten zuiden van het Lipno meer heb je het swarzenberger kanaal.
Heel interresant, maar vooral ook heel veel rust, vlak bij het lipnomeer.
 
Dank je Jolanda.

We zijn al veel in de buurt geweest ja, maar nog nooit heel veel (in) en om het meer geweest :)

We hebben in November vorig jaar een route gereden die om het meer zou lopen. alleen moest je toep met een pondje oversteken en die gingen niet in November helaas, dus konden we het hele eind (over een niet al te best paadje) weer terug tuffen met de auto.

Verder zijn we dus nog niet echt heel erg bekend daar.

Wat het lopen betrefd, door mijn slechte kniëen kan ik geen uren achtereen lopen, dus echt lange wandelingen vallen af.
Maar tips voor kortere wandelingen 1 a 2 uur zijn altijd welkom.
(we hebben nl een hondje bij ons die dol is op wandelen)
 
Noëlle, ik heb je vraag samengevoegd met het bestaande topic over het Lipnomeer e.o. Verder kan je ongetwijfeld nog heel veel meer info vinden in deze rubriek door in de zoekfuntie "Lipnomeer" in te typen.
Succes! :)
 
neem eens de trein, allemaal tjoeke-tjoeke en de conducteur verkoopt het kaartje en stapt soms ook van de trein om een overwegboom omlaag en omhoog te draaien, met de hand.
Is dat nog steeds zo dat de conducteur de kaartjes verkoopt?
We willen inderdaad altijd nog eens met de trein in Tsjechië en hebben ons al eens afgevraagd waar je de kaartjes koopt als je op zo'n piepstationnetje opstapt :slik:
 
Nou dan valt denk ik de wandeling bij Vyssibrod af, zoals ik het me herinner was die best pittig.Maar je kan natuurlijk ook met de auto naar Vyssi brod rijden, want het klooster op zich is al de moeite waard en ook kun je dan vandaaruit wandelen.Ook heel mooi langs de Vlatva.
Je kan met de auto inderdaad maar op twee plaatsen het lipnomeer over.
Bij Lipno Nad Vlatvou.
Ten zuiden van Lipno n vlatvou kan je al heel mooi wandelen.
Meteen als je het water over bent begint er 'n blauwe route.
Wijzelf waren eigenlijk heel erg verbaasd over de rust die er heerst.
Er is hier natuurlijk best veel geschreven over het Lipnomeer en de drukte die daar altijd heerst.
Daarom zijn wij er vorig jaar zelf maar eens gaan kijken.
En ja, om het meer was het vreselijk druk, echt niets voor ons, maar nog geen 5 minuten verder hebben we heerlijk zonder dat we ook maar iemand gezien hebben zitten picknicken in de zon.

Als jullie meer naar het westen toe zitten, Horni Plana op in, dan kun je heel makkelijk via Zelnava richting Nova Pec het meer over.
Vandaaruit kun je heel makkelijk wandelen bij het Schwarzenbergerkanaal.Het staat vrij snel aangegeven, en daar is de wandelpad geasfalteerd, dus iets beter voor de knietjes.
 
Informeer wel even van te voren wanneer die treintjes rijden sommige rijden alleen in het weekend.Maar ook wij nemen regelmatig de trein vooral als we naar grotere plaatsen gaan, alleen al de ervaring in de trein is al de moeite waard, dan hoef je niet eens echt 'n eindbestemming te hebben.
 
Bedankt voor de info.
Ik denk dat het eind mei wel mee zal vallen met de drukte daar, maar dat was waarom ik liever niet zo dicht bij het lipno meer een huisje/appartementje wilde.

Maarja mijn schoonzusje is een luxepaard en had leuke huisjes gezien daar en wil daar graag heen.

Aangezien zij bijna nooit op vakantie gaan en wij ons toch wel redden want we hebben een auto maakt het me voor een keertje niet uit.

En voor hun hondje is het ook een leuk paradijs daar denk ik :lmfao:
 
A

ardaliki

Guest
Hallo Vasek, je link naar Frymbork werkt niet. Wij gaan dit jaar naar Horney Plana, ligt daar ook ergens in de buurt geloof ik. Ben vorig jaar voor het eerst in tsjechie geweest (3 dgen praag) was me erg goed bevallen, dus nu maar 14 dagen met vrouw en de kinderen.
 

dennuzzz

Donateur
Hoi Ellesje,

Het is voor mij alweer ff geleden, maar wat wil je er van weten?
Bij mijn weten is er een supermarkt, een postkantoor wat restaurantjes huizen en een pontje.

Een mooie uitvalsbasis naar de diverse plaatsen in de omgeving als cesky krumlov, rozmberk, vyssi brod, trebon. Een overdekt zwembad dat is volgens mij bij het park Marina Lipno.

groetjes,
Dennis:clown: :wow:
 
Bovenaan