Lipnomeer e.o.

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

hoi,
tja het is voor mij allemaal zo onbekend,wij gaan met vijf pubers wat denk je zouden ze zich een beetje vermakendaar, en shoppen hoe ver moet je rijden voor leuke winkels? en de temperatuur zelfde als is ned.zegt men klopt dat ongeveer?

je hoort zoveel verschillende reaktie,s over tsjechie de een gaat gillend naar huis de ander is er helemaal weg van....

groetjes:slik: :slik:
 

dennuzzz

Donateur
tja het is voor mij allemaal zo onbekend, wij gaan met vijf pubers wat denk je zouden ze zich een beetje vermaken daar
Als ze van kanoën houden of raften, dat kan mooi in de moldau (de vltava in tsjechisch) Die komt oorspronkelijk uit het lipnomeer. Verder kun je mooi wandelen daar. Iets meer noordelijk ligt Ceske Budejovice met zijn budweiserbierfabriek, waar ze een tour kunnen maken. En ook de dames kunnen daar leuk winkelen.

en shoppen hoe ver moet je rijden voor leuke winkels?

-> Reken maar gauw op 2 uur...

en de temperatuur zelfde als is ned.zegt men klopt dat ongeveer?

-> het is een landklimaat, wat betekent (naar mijn weten...) Mooie warme zomers en koude winters met de nodige sneeuw.

je hoort zoveel verschillende reaktie,s over tsjechie de een gaat gillend naar huis de ander is er helemaal weg van....

-> Het zal je niet verbazen dat menigeen daar hier op het forum anders over denkt....;)

groetjes:slik: :slik:

enne welkom op het forum:)
 
en de temperatuur zelfde als is ned.zegt men klopt dat ongeveer?

het is een landklimaat, wat betekent (naar mijn weten...) Mooie warme zomers en koude winters met de nodige sneeuw.

Nee Dennis, dat klopt toch niet helemaal, Elles heeft het goed gehoord, ongeveer net als in Nederland maar ietsje meer een landklimaat.

Het kan er in de zomer ook best koel zijn en regenen. Hoe meer je trouwens in het (zuid)oosten van Tsjechië komt, hoe warmer het er is, vooral in de zomer.

Veel plezier Elles, ik hoop dat het jullie gaat bevallen.
 

dennuzzz

Donateur
Een tip, die eigenlijk iedereen die nieuw is krijgt benut de zoekfunctie daar kun je heel erg je voordeel mee doen. Tot slot een kleine tip, spreek de Tsjechen aan eerst in het engels en probeer dan pas in het Duits. Dan weten ze dat je nl-er bent en bereik je vaak meer dan een minder geliefde duitser. ;)

grt,
Dennis:wow:
 
ja en vertel gelijk dat je uit nederland komt dat vinden ze leuk, en ach wat vinden je pubers leuk, want er zijn pubers die alleen maar willen feesten, maar ook die cultuur willen snuiven. maar er is zowiezo genoeg te doen voor iedereen.
 
Wij gaan naar Camping Modrin met puber van 17 jaar

Spannend hoor want wij gaan dit jaar voor het eerst naar Tsjechie, maar als ik zo de forum-berichten lees is het volgens mij een mooi land. Onze zoon had ook gelezen over de kampvuurtjes en dat sprak hem ook wel aan.

Hoe zit het eigenlijk met de marktjes? Kan iemand mij daar iets over vertellen?

Groetjes Margreet
 

kuurgast

Donateur
LIPNO CARD karta hosta/gast-kaart.

229x169-1305660469-lipno-card.jpg


Nieuw is de kortingskaart die geldig is vanaf nu tot en met 31 oktober.
Het biedt kortingen op sportartikelen verhuur, catering, reizen op de kabelbaan en veerdiensten, sportactiviteiten, entreegelden naar kastelen, musea en galeries en veel meer.
Het rijke aanbod gesubsidieerde diensten zal zijn voor iedereen - gezinnen met kinderen, actieve sporters, gehandicapten en senioren.
De kaart kost 149Kč en voor kinderen tussen zes en 15 jaar 99Kč. Senioren, studenten en gehandicapten krijgen hem voor 129Kč. Sommige accommodaties geven de gasten een gratis kaart.
Korting kan oplopen tot 3500Kč.
Brochure LIPNO CARD in anglická verze/Engels te downloaden hier.
 

kuurgast

Donateur
Krob dan zal je moeten wachten tot de mensen van de website het zelf gemaakt hebben want Kuurtje is niet zo handig in dat soort dingen. :nee:
Hopelijk komt er een EN-website en anders is alles via een vertaling goed te lezen.
Of moeten we maar eens allemaal Tsjechisch gaan leren. ;)
 
Ik krijg hem perfect open:yess::wow: ga deze card absoluut halen .Woon niet zo gek ver van Lipno vandaan .

Weet nu wat ik allemaal nog meer met mijn gasten die overkomen voor de zomervakantie kan gaan doen .
 

kuurgast

Donateur
Nieuw Stezka korunami stromů/boomtop wandelpad.

lipno_sks.jpg


Deze zomer krijgt Lipno een unieke attractie de Stezka korunami stromů/boomtop wandelpad.
De opening is op 20 juli dit jaar(2012).
Deze attractie biedt een geheel nieuwe dimensie aan vrijetijdsbesteding van een unieke wandeling door de bomen, met uitzicht op het landschap van het Boheemse Woud, een uniek uitzicht over het Lipno meer en de Sumava. Het gehele parcours is toegankelijk voor rolstoelgebruikers en een ideale bestemming voor actieve bezoekers, gezinnen en senioren.
675 m lang en 2,5 meter breed pad met centraal een 40-meter hoge toren en glijbaan met een totale lengte van 52 meter.
De website stezkakorunamistromu.cz is nog niet helemaal af maar openingstijden staan op lipnoservis.cz/en.
Toegangsprijzen: 150CZK voor volwassenen ,120CZK voor kinderen en 360CZK voor gezinnen.
Bij slecht weer (storm,hagel,vorst) zal parcours door de bomen gesloten zijn.
 
Bovenaan