Lipnomeer e.o.

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Re: Iemand ervaring met omgeving Lipno?

Hallo, wij zijn 2 keer naar het Lipnomeer geweest. 1 keer in het najaar en 1 keer met oud en nieuw. Wij zaten in een appartement van Landal en dit was ondanks de vele duitsers en nederlanders ook erg in trek bij de Tsjechen zelf. Die waren er ook veel.
Voor de rest qua campings weet ik t niet. Volgens mij is het wel een van de plekken waar je veel nederlanders enz. tegenkomt.
Maar het is wel een hele mooie omgeving, met veel bergen, bossen en heel veel water. Ontzettend mooi.
Alvast veel plezier.

Groetjes,
Saskia
 
Re: Iemand ervaring met omgeving Lipno?

Hoi Peter,
Wij gaan binnenkort voor de 3e keer naar het Lipno-meer " Landal Marina Lipno ". Het feit dat wij er voor de 3e keer gaan, geeft eigenlijk al aan dat het goed toeven is aan het Lipnomeer. Het is wel al erg toeristisch en veel NL gangers maar dat vinden wij niet erg. De Autocampings zijn erg basic weinig vertier.
Veel plezier aan het lipnomeer

Groeten Rob
 
Bezienswaardigheden omg. Lipnomeer

Wat moeten we absoluut gaan bekijken wanneer we deze zomer naar het Lipno meer gaan?
smiley20.gif
 
Re: Bezienswaardigheden omg. Lipnomeer

Jeanette, kijk eens via de zoekfunctie. Op Lipno staan er een aantal reacties. Daarnaast de mooiere plaatsten in de omgeving: Cesky Krumlov (Prachtig, UNESCO!), Ceske Budejovice (plein, brouwerij), Hluboka nad Vltavou (kasteel, dorpje, dierentuintje), Pisek (beetje verder weg, mooie brug a la Karelsbrug). Natuur: rondtocht door Sumava (bergen/bossen die vroeger niet toegankelijk waren ivm leger). Ik weet niet of over de grens in Duitsland nog iets boeiends is.
 
Re: Bezienswaardigheden omg. Lipnomeer

Waar kun je met de pont Vasek? bij het Lipno meer of bij Pisek? Wij gaan vrijdag een paar dagen naar Praag en willen daarna richting Lipno, zijn nog op zoek naar leuk pension of hotelletje daar.
 
Re: Bezienswaardigheden omg. Lipnomeer

hallo,
ook wij gaan dit jaar naar het lipnomeer (1ste keer ) het plaatsje frymburk is dit een gezellig plekkie ? we hebben geboekt bij tribreizen iemand hier ervaringen mee ??
 
Re: Bezienswaardigheden omg. Lipnomeer

Pont is in Dolni Vltavice. Maar ik denk dat die nu nog niet vaart. Zou ik op moeten zoeken. In Frymburk is trouwens ook een geloof ik.
 

Bijlagen

  • 49710-frymburk.gif
    49710-frymburk.gif
    150,2 KB · Bekeken: 63
Re: Bezienswaardigheden omg. Lipnomeer

er is een pont bij Horni Plana en bij Frymburk, die varen min. ieder uur, tenminste als het ijs nu weg is. Afgelopen winter liepen wij over het meer naar de overkant. Ons huis in Zlabek, staat waar het camping teken onder Horni Plana staat.
Frymburk is leuk stadje! Groeten, Fenna Janssen
 

baloe

Guest
Wetenswaardigheden Lipnomeer?

Hoi allemaal, wij gaan 23 juli voor het eerste naar Tsjechië, naar Landal Greenparks aan het Lipno Meer. Heb al veel op de site gelezen. Maar tips en to do/or not to do zijn absoluut welkom. Na 14 dagen vertrekken we nog 2 dagen naar Praag.
Groetjes, Marjolein
aangenaam.gif
 
Re: Wetenswaardigheden Lipnomeer?

Hangt ervan af waar je voorkeur naar uitgaat. Kanoen, kastelen bezoeken, uitstapje naar Oostenrijk, theateruitvoering in Krumlov, wandelen, fietsen, zwemmen. Er is te veel om op te noemen.
 
Re: Wetenswaardigheden Lipnomeer?

Cesky Krumlov is niet al te ver van het lipno meer. dit stadje is zeker weten een bezoeje (of meer) waard. het staat op de lijst van UNESCO en is al heel oud. naast de kasteel tuin zijn van 1-7 tot 15-8 riddertoernooien te zien met een goedkope entreeprijs, en zeer de moeite waard om te bekijken. verder is Cesky Budejovice een zeer mooie stad om eens doorheen te wandelen. voor de rest zou ik zegge: ga lekker op onderzoek uit!!dr is genoeg te zien en beleven in de omgeveing van het lipno meer!!
gr sunny
 

baloe

Guest
Re: Wetenswaardigheden Lipnomeer?

Bedankt voor deze tips, die steden gaan we zeker bezoeken.
Kijken hoe het gaat, man is minder valide (loopt op krukken)
Heb 1 dochter die nog meegaat op vacantie, is 13 jaar, weten jullie leuke dingen die ik met haar kan ondernemen. Trouwens leuke restaurantjes zijn ook zeer welkom.

Groetjes, Marjolein
bye.gif
smiley20.gif
 
Re: Wetenswaardigheden Lipnomeer?

Goede keuze, het Lipnogebied. In het plaatsje Lipno is van alles te huur op het gebied van watersport + fietsen.
Ook bij Cerna v Posumavi (richting Noorden-richting Horni Plana) zijn surfplanken, zeilboten, vissersboten etc te huur.
Ceske Krumlov is prachtig, maar ook Ceske Budejovice is als grotere winkelplaats aan te raden.

Do's: wij krijgen altijd veel positieve reacties op ons Tsjechisch voor absolute beginners, zoals (fonetisch geschreven):
dobry den - goedendag
djekoejie - bedankt
jak se mati- hoe gaat het met u?
vyborne - uitstekend
na schledanou - tot ziens
litoeji, nemloevim csesky, jsem holandanka- het spijt mij, ik spreek geen tsjechisch, ik ben Nederlandse

Zie voor meer info over de omgeving desgewenst onze website. Veel plezier.
 
Volgens mij is Frymburk wel wat.
Ik ben ooit (paar jaar geleden al) met mijn vrienden wezen camperen bij Lipno. De naam van de camping weet ik niet meer maar ik kan me wel herinneren dat wij daar als de enige Tsjechen zaten. Er was 90% Nederlanders en de rest was Duits.
 
Bovenaan