Landal Marina Lipno

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Op 30 juli vertrek ik samen met mijn vriendin naar Tsjechie. In de hotels die we hebben geboekt in Teplice en Praag hebben we wireless internettoegang.
Onze grootste vraag is of deze mogelijkheid er ook is op of in de buurt van Marina Lipno. Ik heb Landal gemaild met deze vraag en kreeg dit antwoord:

Hartelijk dank voor uw bezoek op onze website.
Naar aanleiding van uw e-mail delen wij u mede dat er een informatiecentrum op 100 meter van de receptie is, waar u kunt internetten. De kosten hiervoor zijn 1 CZK per minuut.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.


Probleem is hier meestal dat je geen usb sticks of externe hd's mag aansluiten zodat je foto's kunt uploaden naar je fotoboek. Vandaar de voorkeur voor hotspots.
Dus mijn vraag is. Wie is er onlangs nog in het Park geweest en weet hoe het is gesteld met de internetmogelijkheden in en rondom het park.
Voor de zekerheid. Het is niet voor werk dat ik internet nodig heb. Het is puur voor het bijhouden van een weblog en uploaden van foto's. Op die manier kunnen familie en vrienden zien hoe het ons vergaat in Tsjechie.
 
Ben van de zomer in Slupecna geweest (ligt op de heuvel boven Lipno). Erg Nederlandse appartementen kolonie incl. fricandellen speciaal.....je moet er van houden. Zag er mooi uit, maar ik hoef er niet te zitten. Heb nog wel een adres van de eigenaar van het huisje (8 personen) in Slupecna. De skilift en -gebied in Lipno stelt niet veel voor btw.....
waarom wil je er niet zitten dan?
ik ga er 4 aug heen, heb je nog tips?
als het me bevalt ga ik volgend jaar weer.
 
Omdat het een Nederlandse kolonie is, past totaal niet in de omgeving.
Er is een rijtje winkels en inderdaad een internetcafé waar iedereen van het park komt. Volslagen on-Tsjechisch en ontzettend duur.
Pal bij het gebeuren is een kleine zeer schuin aflopende camping met een aardig restaurant.
 
Ik vind het juist een voordeel dat het een "Nederlandse kolonie" is. Natuurlijk zul je in de nabijheid van het park niet de tsjechiese cultuur proeven. Als je daarvoor kiest huur je wel een huisje bij mensen in hun achtertuin lijkt me.
Ik kies persoonlijk voor Landal vanwege de Nederlandse tv zenders en de luxe (dit is een discutabel punt natuurlijk). Voor de cultuur ben ik bereid om de nodige km's te maken.
Gelukkig denkt niet iedereen zoals mij anders zaten alle "Nederlandse kolonies" veel te snel vol :)
En wie weet, als Tsjechie ons bevalt zitten we de volgende keer misschien wel ergens anders.
Mijn grootste droom is dan om jouw nick (een camper dus) te hebben. Dan heb je volgens mij de grootste vrijheid die je jezelf maar kan wensen.
 

Tabe

† In Memoriam
Kun je ook wel in Nederland blijven, lijkt mij. Ik weet het : het is discutabel. Ieder zijn meug. Maar Landall is wel het laaste waar ik vakantie zie willen houden.

Wil je echt iets weten en ondervinden van de Tsjechische kultuur dan moet je zeker niet DAAR zijn .
Maar , ondanks alles, veel plezier in Tsjechie. Probeer je toch even los te rukken van de Nederlandse cultuur, TV-zenders enz, en geniet van dit mooie land..
 
In Nederland heb ik toch minder een vakantiegevoel dan in Tsjechie denk ik zelf.
Zelfs in een Landal park :)
De keuze voor het landal park is vooral zekerheid. Een "goed" bed, goede sanitaire voorzieningen. Dat het reuze toeristisch is ..tja...leven is hard :)
Ik ben echt van mening dat ik genoeg cultuur kan snuiven in Tsjechie want ik zit dus niet 2 weken op het park voor het geval je dat denkt :)
Het is echt een slaapplek.
 

Esthertje

Geroyeerd Lid
Christiaan, je hoeft je voor deze keuze toch helemaal niet te verdedigen :confused: Iedereen heeft zijn eigen wensen en zijn eigen verwachtingen van een vakantie. Veel plezier!
 
Je hebt 100% gelijk en bedankt :)
Ik zag het niet echt als verdedigen (al lijkt het daar wel op nu ik het nalees) maar eerder als nieuwsgierigheid/interesse over de beweegredenen om naar een park als Landal te gaan. :)
 

Tabe

† In Memoriam
Cristiaan/Esther.
Het was geenzins mijn bedoeling om Christiaan in de verdediging te drukken. En als ik mijn bijdrage aan dit topic nog eens doorlees dan merk ik, dat ik het ook wel iets anders had kunnen formuleren.

Jouw motieven om een vakantie in het Landalpark te kiezen zijn heel legitiem. Goede faceliteiten, een goed bed, internet etc. Kortom, een goed park voor diegenen die zoiets zoeken en/of gewend zijn.

Waar ik een beetje bang voor was/ben is het feit dat je voor de "Nederlandse kolonie" daar naar toe gaat. Dus niet echt voor Tsjechie. En dan kun je m.i beter thuisblijven. Vanuit het park kun je uiteraard mooie uitstapjes maken. Ik hoop dan dat het land je niet tegenvalt/-staat. Want het niet overal zo mooi, schoon en goed ge-organiseerd als in Landal.

:offtopic: En ik denk dat je de topsnelheid van jouw" voiture" niet uit moet testen op de Tsjechische binnenwegen (andere topic).
 
Hoi Tabe,

Ik snap precies wat je bedoeld.
Als ik inderdaad voor de “Nederlandse kolonie” was gegaan zou mezelf de lange reis besparen en een park in Nederland uitkiezen.

Dat de levenstandaard in Tsjechië anders is dan bij ons ben ik mij heel erg van bewust. Het zal inderdaad niet zo goed geregeld zijn als in Landal.
Maar het landschap en de natuur gaan wat ik hoop heel veel goed maken. Ook bergen zijn niet zoveel aanwezig in Dordrecht. Dus wij gaan onze ogen zeker uitkijken.
Over 5 weken zit mijn vakantie er alweer op dus dan kunnen jullie alle bevindingen op het forum terug vinden :)

**off-topic**
In tsjechie ga ik me braaf aan de snelheid houden. Ik heb teveel nare dingen gelezen op het forum. :)
Toch bedankt voor de tip Tabe!
**Einde off-topic**
 
wij hebben de afgelopen jaren beide gedaan (in iemand zijn achtertuin "gezeten"en op landall lipno ) en we vinden beide optie 's heel leuk , in de komende jaren ga ik zeker ook nog eens terug naar landall lipno .
 
Besmet met het tsjechie virus door onze enthousiaste verhalen, maar wat onzeker over hoe dat nou toch is in Tsjechie zijn mijn zus en zwager naar landal Lipno geweest begin juni.
Met enthousiaste verhalen zijn ze terug gekomen en ze hebben wat kilometers gemaakt , per fiets, per auto en per benenwagen.
Zelfs zo dat we van hen het advies kregen,toch niet alleen de aandacht op het noorden te vestigen bij het zoeken naar een huis.
Landal heeft ze over de streep getrokken. Tsjechie heeft er weer fans bij.


Hilde
 
het weer in lipno

Lees dit topic maar eens door, André. Ook als je "Landal" intiept in de zoekfunctie, valt er een hoop te lezen. ;)
ik heb even een vraag
op deze site staat ook het weer voor de komende 2 weken in lipno
klopt dit???volgens mij niet helemaal
m,n kameraad zit er nu en het was gister 30 graden daarzo
en op deze site gaf hij 23 graden aan
 
Het blijft een weersverwachting he.
Het is natuurlijk geen zekerheid.
Hier in Nederland voorspellen ze ook wel eens een zonnige dag en dan blijkt het de hele dag bewolkt te zijn. :)
 
Omdat er hier op het forum zoveel verschillende meningen zijn over Landal Marino Lipno, zijn wij even zelf 'n kijkje wezen nemen, we waren toch in de buurt.;)

Het park, nou daar is niets mis mee, ook al hebben we niet echt veel kunnen bekijken.
Er is alles aanwezig, maar waar het mij eigenlijk om gaat is dit.
Het ligt in 'n prachtige omgeving en behoorlijk centraal wat betrefd heel veel bezienswaardigheden.
Iedereen kiest natuurlijk hetgeen hij/zij zelf wil, de een gaat liever naar 'n camping, wij niet, wij kiezen voor 'n huisje, het liefst in 'n klein dorp, maar als je kiest voor luxe en comfort dan is Landal zeker 'n goede keus.
In 10 minuten ben je uit de drukte, je kan heerlijk wandelen in Sumava, maar ook al meteen ten zuiden van het Lipno meer.
Denk aan Cesky Krumlov, Ceske Budejovice, Vyssi Brod, Rozmberk, of zelf de Novoradsky Hory, allemaal bezienswaardigheden die in de omgeving te zien zijn.
Ik denk dat het vooral als je kinderen bij hebt 'n hele goede keus, ondanks dat wij er niet voor zouden kiezen, denk ik dat het voor anderen 'n hele goede keus kan zijn.
Mag ik dit eigenlijk wel hier zo plaatsen?Het lijkt wel reclame.:lmfao:
Nou ja, ik wilde gewoon ook even mjn mening geven.
De luxe van het park en daarbuiten alles wat Tsjechie ons te bieden heeft.
 

Tabe

† In Memoriam
We praten natuurlijk over een "kwaliteitsslag" die men in Tsjechie gaat maken. Veel toeristen stellen - terecht - hoge eisen aan de accomodatie. Veel Nederlanders kiezen nu al voor een door Nederlanders geleide camping, pension, of hotel. Landal speelt daar op in. Vele Landals zullen volgen, ook Tsjechische. Men ontkomt daar niet aan. En daar hangt uiteraard een prijskaartje aan.
 

Macek

Geroyeerd Lid
Maar wat is er waar van de geruchten dat aldaar een "Nederlandse kolonie" zich heeft gevormdt met afsluitingen met slagbomen en al. Of is dit een onzin verhaal.
 
kolonie's

De Nederlandse kolonie, da's nou precies zoals de lokale Tsjechen Lipno zien...maar slagbomen? Ik heb ze niet gezien. Wel is een Nederlandse ontwikkelaar een nieuwe 'Hollandse' kolonie aan het stichten midden in Sumava NP. 90 appartementen....op een plek midden in het park waar nooit gebouwd zou mogen worden . Maar daar zijn Nederlandse projectontikkelaars helaas erg goed in (omkopen en pressie uitoefenen:( ) . Misschien komen hier die slagbomen? Het zou me niet verbazen...

Op zich is er aan Lipno Marino ed niet echt iets verkeerd. Wel jammer dat de macht van 'groen' Landall zover strekt dat zij prachtig natuurgebied omtoveren in skihellingen. En dat in een tijd waarin de sneeuwlijn omhoogschuift, en downhillskien dus weinig toekomst heeft in dat gebied.

Nu maar hopen dat er geen echte slagbomen komen..
en dat projectontwikkelaars (ook landall dus) eens echt beginnen aan duurzaam ondernemen.
 
Bovenaan