Landal Marina Lipno

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo,

Sorry dat ik pas in maart reageer. Wij hebben sinds kort een appartement op Marina lipno. Het is ons prima bevallen. Het is niet voor echte kraks van zwarte pisten. Ik ben al zo'n 25x naar Oostenrijk geweest. Tsjechie is anders. Prima voor kinderen, lekker skien is mogelijk en sinds kort ben ik aan het snowboarden. Met dit laatste kan ik mij zeker nog 5 jaar prima vemaken. Het is anders, maar zeker niet minder leuk. Als je meer wilt weten dan hoor ik het wel.

Gr
 
Marina Lipno

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en wil gelijk wat vragen.:bloos2:

Ik ben al een tijdje "mee aan het lezen" maar ik zie dat steeds meer mensen zeggen dat de pistes in Tsjechië zo druk worden, dat het niet leuk meer is. Is dit werkelijk zo????:(

Aangezien wij voor de eerste keer naar Tsjechië willen naar het park Marina Lipno, waarschijnlijk op 20-01-07. Is dit dan wel te doen voor 3 niet al te ervaren skiërs 1 wandelaar en een jongetje van 4, dat dan les zou moeten krijgen???

Of hebben jullie nog andere adressen voor ons??

Ik hoor het graag

Groetjes

Moni:)
 
Youp schreef:
De Tjechen zijn inderdaad alles behalve vriendelijk het eten is er goedkoop, vooral als je een dorpje verderop gaat.
Hier wilde ik graag een toelichting op geven. Want met deze opmerking ben ik het echt niet eens, ik heb totaal andere ervaringen. Ik denk namelijk dat er een reden kan zijn voor deze onvriendelijkheid.

Marino Lipno wordt hier door de lokale mensen gezien als een ontzettend Nederlandse enclave. Het enige positieve eraan vinden sommigen de werkgelegenheid die dit park biedt. Je moet begrijpen dat de bezoekers van Marino weinig bij de Tsjechen zelf kopen. Zij kopen Nederlandse producten en weinig bij de lokale Tsjechen. De Tsjechen profiteren er dus niet bijzonder veel van, het geld wordt weggesluist naar het buitenland. Zij vinden ook dat je door dit park zeer weinig van de Tsjechische cultuur meemaakt, en geef hen eens ongelijk!

Kortom, ik kan iets van die onvriendelijke reactie begrijpen maar er is een reden voor. Laat zien dat je geinteresseert ben in de Tjsechen zelf (3 woordjes Tsjechisch is echt genoeg!) en hun houding zal omslaan. Echt.

Nanja
 
Hoi
wij vertrekken vrijdag naar Lipno Landal. Wie heeft tips voor ons cullinair, cultureel, sport, ...
We hebben een kindje van 7 bij zijn er ook leuke dingen voor hem?
En wat kunnen we doen als het regent?

Groetjes
 
Wie kent landal Marina Lipno?

We zitten erover te denken om hier een weekje heen te gaan, maar als ik zoek bij bijv. routenet over het aantal kilometers komen er verschillende LIPNO'S te voorschijn. Ik weet niet welke ik moet hebben. Ook wil ik graag weten bij welke grote plaatsen dit ligt (ik vind het ook niet op een landkaart van Tsjechie...) en ook nog de vraag of dit misschien in een besneeuwd gebied ligt (als het gaat sneeuwen...)
Ik hoop dat iemand wat antwoorden of ervaringen met die park heeft!
bedankt, Groet Mies
 

Pelhřimov

Donateur
Hallo Mies, lees o.a. deze topic eens door. Via de zoekfunctie (rechtsbovenin) kun je ook heel veel vinden over Lipno en omgeving.

alvast een prettige vakantie gewenst

Jeanne

(PS. voor de routeplanner: het is Lipno nad Vltavou en als je op www.mapy.cz dit intikt dan kan je het zo vinden)
 
Geen sneeuw in Lipno: wat zijn de alternatieven?

Hoi

Gaan 17/2 voor het eerst naar marina Lipno.
Zoals het er nu uit ziet weing/geen sneeuw.

wat kun je in de omgeving met de Kids doen???

gr hans
 
Welkom op dit forum, en hoe vooruitstrevend ik ook mag zijn, mijn mening over kinderen is - hopenlijk - verfrissend ouderwets:

Voor kinderen (als mijn vertaling uit het Engels goed is) is er altijd wat te doen: ze kunnen bijvoorbeeld de wereld ontdekken.

De wereld die er schijnt te zijn buiten Disneyland en de Nintendo.

Uit het niets ontstaat het iets!

Gewoon niets doen met die kinderen dus, laat ze het zelf doen.

Er is echt heel veel daar. Tenminste: te ontdekken.

Verdere tips kan ik u helaas niet geven, ik ken de omgeving niet. En mijn Domenicus-gids kent heel veel, kan hem helaas even niet vinden. In de meeste bibliotheken hebben ze hem echter wel degelijk.

Maar ik kan u verzekeren: er is daar zoveel meer zonder sneeuw. Skieën was ooit slechts noodzaak omdat je niet lopen kon.
 
Beste Dieter,

Op de vroege maandagmorgen heb je bij mij een heerlijke grijns op het gezicht getoverd.
 

Maria

Geroyeerd Lid
Volgens mij heeft dit park een recreatieprogramma in de vakanties, dus je hoeft er volgens mij niet eens zelf heel veel moeite voor te doen.:)
Verder zou ik zeggen gebruik de zoekfunctie eens (rechtsboven) want er is heel veel geschreven over dit park en over de omgeving. Googelen kan denk ik ook geen kwaad. Ook is er in andere topics (w.o. kamperen) geschreven over dingen te doen met kinderen.
Eigenlijk denk ik dat er voldoende sneeuw ligt om te skieën, en sleeën zal sowieso wel gaan.
Succes en fijne vakantie!
 
er is genoeg te doen, zwemen of varen op het meer, roddelbaan, wandelen naar steden toe, zoek maar op het forum.
 
is het duur in het park zelf?? of moet je naar de nabijgelegen plaatjes gaan wat kost bijv; een glaasje bier in het park
en buiten het park
hoeveel is trouwens 100 kronen???? in euro,s
 
De actuele koers van de Kroon t.o.v. de Euro kan je op de voorpagina van dit forum uitrekenen. ;)

Momenteel zijn 100 Kronen iets meer dan 3,50 Euro waard.
 
Bovenaan