Landal Marina Lipno

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Dat is natuurlijk iets wat ook mee telt.
Het mag niet ten koste gaan van de natuur, en daar zit al vaak het probleem, want bijna overal waar gebouwd word lijdt de natuur hier onder.
Nanja weet je ook waar in het Sumava NP.
Wij zijn daar dit jaar geweest, en een van de dingen die me daar juist op vielen was dat er op bepaalde plaatsen best veel gebouwd mag worden maar daarbuiten dus niet.
Zeg maar dat alle drukte dus centraal op 'n enkele plek ligt.
Daarom kon je daar ook binnen 5 minuten weer uit de drukte zijn, iets wat mij zo goed beviel.
Ik hoop dat het in ieder geval niet gaat gebeuren dat ze daarbuiten ook nog gaan bouwen want dan is het hek van de dam ben ik bang.:(
 
Nederlands park

Hoi Jolande,

Er wordt bijvoorbeeld een groot Nederlands huisjes-park gebouwd bij Borova Lada. Zegmaar tussen Kvilda en Lipno in. In dit park proberen ze wel aan te sluiten bij de omgeving, maar ik heb mn twijfels. Bovendien hoor ik van ecologen van het park dat zij het er totaal niet mee eens zijn dat er gebouwd wordt. Waarom er dan toch gebouwd kan worden?.............

Een andere grote uitbreiding betreft een oud militair terrein in de buurt van Lipno. Zeer grote biodiversiteit, het NP zou dit graag bij Sumava betrekken. Juist hier zullen onder druk van (met name Nederlandse) investeerders skibanen aangelegd worden. En dat terwijl ons klimaat verandert en sneeuwgrenzen omhoog schuiven. Op zoń lage berg dan een nieuwe skibaan aanleggen. Tja..

Ook wil Lipno Marina uitbreiden aan de overkant van het meer. Daarmee oa. de populatie elanden (ja echt) klem zetten.

Dit is wat ik tijdens mijn korte verblijf heb opgevangen. Maar misschien wordt er wel meer gebouwd.

Groetjes
nanja
 
Op zoek naar een appartement Lipnomeer

Ik ben op zoek naar een appartement aan het Lipnomeer van Landal
Deze woningen zullen toch ook prive worden verhuur?
Iedereen een gelukkig nieuwjaar toegewenst:cheers:
 
Geen idee maar ik vermoed een soort Internetcafé op het park.:denk:

Ben er zelf niet geweest dus ff wachten op antwoord van een ervaringsdeskundige:)
 

Freddy2005

† In Memoriam
Dit staat in de parkinfo (Tsjechische deel):

In het kader van de optimale service aan de gasten is er goed nieuws voor degenen die niet kunnen zonder verbinding te maken met de wereld van informatie - in het park Landal Marina Lipno is er voor u een IT-punt, waar u gratis toegang heeft tot het internet. Er zijn u hier 4 computers en draadloze WiFi verbinding voorhanden.
 
Bovenaan