Eerder thuis dan gepland door longontsteking

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Bart is helaas nog niet thuis. Hij heeft zelfs de onderzoeken nog niet gehad. Ze blijven zeggen dat hij die vandaag nog krijgt. Ik weet het niet meer. Wachten duurt erg lang........
Ik moet jullie allemaal bedanken. Bart vind het erg fijn dat jullie zo met hem meeleven!
 

spookycat

† In Memoriam
triest

ach meisje dat is geen goed nieuws
ik kan alleen maar zegge ,hou de moed erin en blijf positief denken
je moet maar denken hij is in goede handen en ze zullen er alles aandoen om hem te helpen
maar ik weet het,onzekerheid en machteloosheid dat vreed aan je he
groetjes en het allerbeste
 
Jolanda, is idd niet leuk, om zo in spanning te zitten, heel veel sterkte meid en we duimen voor jullie dat alles goed mag gaan, probeer moed te houden hoor!!
grz en veel sterkte toegewenst.
 
Bart heeft vanmorgen de ct-scan gehad en vanmiddag de uitslag. Hij heeft longembolie. Er zitten een grote en een kleine bloedprop in zijn hoofdslagader van zijn hart naar zijn longen. Hij krijgt vanaf vanavond bloedverdunnende medicijnen en hij kreeg al 2 dagen trombose spuiten. De longontsteking is misschien veroorzaakt doordat er een slechte doorbloeding was. Dat is echter niet meer te achterhalen. De bloedproppen kunnen verergert zijn door de reis naar en van Tsjechië door het vele en lang stilzitten. Maar ook dat is niet zeker. Zeker is dat hij nu medicijnen krijgt, dat hij tot na het weekend in het ziekenhuis moet blijven, veel rust moet houden, geen inspanningen mag doen. De arts zei tegen mij dat hij door het oog van de naald is gekropen en dat hij al die weken eigenlijk op een tijdbom heeft geleefd. Vandaag zijn bij mij de tranen pas gekomen. Alle spanning valt van me af terwijl we nu weten dat het toch heel ernstig is. Nu moet Bart het nog beseffen want hij is zo laconiek. Ik mankeer niks, voel me goed, breng mijn laptop vanavond maar mee, wanneer mag ik weer gaan werken. GGGGRRRRR..........
Maar goed, hij is daar in goede handen en ze houden hem in de gaten.
Groetjes Jolanda
 

Esthertje

Geroyeerd Lid
Nou meis, bij mij kwamen ook even de tranen, wat een k*bericht, maar ze gaan er nu wat aan doen! Dat is belangrijk, mijn vader heeft ook een aantal jaren geleden een longembolie gehad en loopt al vele jaren weer rond te springen als een jonge hinde (nou ja hij is nu 69) maar ja je weet wat ik bedoel. Ze weten nu in ieder geval wat het is en kunnen hem gericht gaan behandelen. Meid, schoudertjes eronder, kin omhoog en doe wat je kan. Heel veel sterkte gewenst.
 
Hou hem onder de duim. Ik ken meer van die mensen, die meteen weer aan de slag willen (uit zeer eigen ervaring!) en dat is voor herstel niet de beste oplossing.
Sterkte.
Wanneer gaan ze er iets aan doen en wat?
 
Jolanda, gelukkig weten jullie nu wat het is, ook al is het geen leuk bericht. Maar nu kunnen ze hem wel gaan behandelen. Ik wens jullie heel veel sterkte, ik duim voor jullie. Wat kan de wereld er ineens anders uitzien hè.
 

spookycat

† In Memoriam
geen goed nieuws he jolanda ,maar nu weet je wat het is en kunnen ze hem helpen
dat ze hem maar ff daar houden,is niet leuk weet ik,maar dan moet hij zich koest houden
heel veel sterkte
 
Keesi schreef:
Hou hem onder de duim. Ik ken meer van die mensen, die meteen weer aan de slag willen (uit zeer eigen ervaring!) en dat is voor herstel niet de beste oplossing.
Sterkte.
Wanneer gaan ze er iets aan doen en wat?

Bart is een harde werker. Zijn werk komt op de eerste plaats. Hij is hydrauliekmonteur. Hij zou eigenlijk gisteren weer beginnen. Ik zag dat nog niet zo zitten omdat hij erg zwaar werk heeft en hij thuis dus echt helemaal niets anders deed dan de hele dag op de bank liggen. Dat is dus echt Bart niet.
Hij heeft gister en eergister al trombosespuiten gehad. Vanaf vanmiddag zijn ze begonnen met bloedverdunnende medicijnen. Ik begreep dat de rust en zijn lichaam zelf ervoor moeten zorgen dat de bloedstolsels oplossen icm de medicijnen. Het gevaar is ingedamd maar nog niet geweken.
 
Nou Jolan, tis dan toch een beetje hetgeen ik ook schetste. Laat m voorzichtig doen, als zo'n bloedprop losschiet dan ....

Gelukkig heeft ie bloedverdunners en is de kans 0 of nihil dat dit kan gebeuren. Maar hij moet wel ff stap op de plaats nemen.

Zeg maar tegen m dat ie anders met mij te maken krijgt en dat wil ie niet :kwaad: en voor jou en kids een :kus:
 
Getver Jolanda, wat een verhaal. Ik moet zeggen dat er wat dejavu achtige gevoelens bij me naar boven komen inmiddels. In mei is namelijk mijn vader ook onwel geworden op de rit naar huis vanuit Tsjechie. Hij voelde zich niet lekker en viel in Duitsland bij een benzinepomp op de grond. Opgenomen in een ziekenhuis in Duitsland 400 km hievandaan. Bleek ook een (meervoudige) longembolie te zijn. Ook waarschijnlijk debet aan de lange autoritten die we er op na hielden, vanwege ons (toekomstige) huis. We zijn ons lam geschrokken. Toen besloten we al om niet meer zoveel achter elkaar te rijden zonder (uitgebreid) te stoppen.Omdat hij in Duitsland lag had ik behoefte aan meer informatie die m'n moeder me kon geven. Toen heb ik het hele internet afgespeurd naar info over longemboliën. Misschien ook een tip voor jou. Hoe meer ik las (ook ervaringsverhalen) hoe meer ik gerustgesteld werd. Het is een ernstige aandoening, maar als het eenmaal ontdekt is, en wordt behandeld dan kan je er volgens mij wel honderd mee worden. In ieder geval heel veel sterkte gewenst de komende tijd! (En bind 'm maar aan het bed vast als het nodig is hoor!)
 
Jolanda is niet mooi wat jou mannetje heeft maar gelukkig is het goed te behandelen, jullie weten nu gelukkig wat er aan de hand is.Je mannetje moet maar rustig aan doen wat best moeilijk is, maar gezondheid gaat boven al!.Heel veel sterkte toegewenst, en een voorspoedig genezingsproces toegewenst. Kop op meid.
grz van ons.
 
Gossie Jolanda, dat is schrikken zeg!! Ik weet niet veel meer te zeggen dan heel veel sterkte voor jullie allemaal!! Al het andere is hier al heel vaak gezegd maar ook ik wil dat allemaal heel graag tegen je zeggen.

Jank af en toe maar even lekker uit, dat helpt!!! :troost:
 
jeetje jolanda dat is schrikken maar gelukkig dat ze het nu weten ,en uit ervaring met mijn mannetje ,zorg dat hij zich rustig houd geef hem desnoods een( narcose klap) zodat hij moet rusten . raar maar waar hoor ik bedoelde die klap niet letterlijk hoor haha maar ik wens jullie wel veel sterkte moby
 

Marcel

Moderator
die klap is nu juist niet goed mobydicky. ;)
gewoon leren zich gedeist te houden, ff doorbijten, maar hij kan het vast leren. wellicht leert hij dan ook meteen dat er meer in het leven is dan werken, werken en werken. je eigen gezondheid én je familie én vrienden zijn stukken belangrijker dan werk.
en dan krijg je een stukken leuker leven volgens mij.
 
Bovenaan