Eerder thuis dan gepland door longontsteking

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo,

Las net jouw verhaal. gelukkig gaat nu alles de goede kant op.
Blijven hopen op het beste.
Een vraagje, je had het over een kaart die je net voor de vakantie aangevraagd had. wat is dat.?

Vera
 
Daar heb ik nog nooit van gehoord tewijl ik jaren bij een tussenpersoon gewerkt heb en ook met ziektekostenverzekeringen te maken heb gehad.
Ga maandag meteen bellen. Niet dat ik bang ben dat er wat gebeurd maar mijn man is hartpatient en je weet maar nooit. Ik kan trouwens ook een been breken.
Bedankt:danku:
 
cascara schreef:
..... je had het over een kaart die je net voor de vakantie aangevraagd had. wat is dat?
Dat is de European Health Insurance Card. Er is ergens hier op het forum al eerder over vertelt. Weet zo niet welke topic. Maar de kaart is aan te vragen op de website: www.ehic.nl
In het ziekenhuis vroegen ze eigenlijk alleen maar naar Bart zijn paspoort en door alle angst enz had ik niet aan die kaart gedacht. Ik zag toevallig zo'n kaart liggen en zei dat wij die ook hadden. We hebben alleen de medicijnen moeten betalen.
 
Jolanda, heel veel sterkte de komende dagen. Wachten duurt altijd lang. Je hebt dan genoeg tijd om je van alles in het hoofd te halen. Ik hoop zo voor jullie dat alles goed komt. Nogmaals sterkte!
 
Hallo jol@nda.
lees net je verhaal.
onze vakantie was ook niet echt een succes maar we zeiden wel tegen elkaar we hebben nog geluk voor het zelfde geld stonden we langs de snelweg.dat zie je maar al te vaak.
we zijn gezond en heel en daar gaat het om.
als je zoals jullie om gezondheids redenen terug moet is dat tien keer erger.
ik hoop dat de uitslag gunstig is en dat jullie snel weer kunnen genieten.gr.anna
 
Op de eerste plaats allemaal heel hartelijk bedankt voor alle lieve woorden en pm's voor ons. Bart heeft gisteren de ct-scan gehad. Er was genoeg filmmateriaal dus hij kon naar huis. Gistermiddag om 15.00 uur belde de longarts op dat hij Bart zo snel mogelijk op de eerste hulp wilde zien. Ze dachten dat ze een bloedprop hadden gezien in zijn hoofdslagader van zijn long naar zijn hart. Dus wij naar het ziekenhuis en daar aangekomen kreeg hij te horen dat er op het filmpje dat 's morgens gemaakt was die grijze vlek wel eens een bloedprop kon zijn. Maar omdat dat dus niet duidelijk te zien was omdat die ct-scan gericht was op zijn longen en niet op zijn vaten willen ze een ander soort ct-scan doen die wel gericht is op de vaten. Maar omdat hij dus gisteren al een keer die contrastvloeistof had gehad willen ze die onderzoeken vandaag gaan doen. Hij werd dus naar de afdeling gebracht met de mededeling dat hij op en neer naar de wc mag lopen en verder niets want als het een bloedprop is en die gaat aan de wandel.......
Vandaag dus dat onderzoek gericht op de bloedvaten en eventueel ook nog een bronchoscopie als het onderzoek voor de vaten niet genoeg oplevert. (dat is met een slang via de mond naar binnen naar de long toe). Ik heb hem net nog gesproken en het gaat goed met hem. Hij wist nog niet hoe laat de onderzoeken plaats gaan vinden. Hij voelt zich helemaal niet ziek. En heeft ook praatjes voor 10. Hopelijk heeft hij gelijk en is hij vanavond gewoon weer thuis.
 
Ha Jolanda,
Goed dat die longarts zo allert is, beter het zekere voor het onzekere.
Ik hoop ook voor jullie dat Bart vanavond weer gewoon thuis is en wens jullie veel sukses vandaag.
Albert
 

spookycat

† In Memoriam
inderdaad moge hij vanavond thuis zijn en de uitslag van de onderzoeken meevallen,we hopen het echt voor jullie
nog heel veel sterkte,we duimen voor jullie en de moed erin houden he;)
 

Marcel

Moderator
het wordt eens tijd dat Jol@nda eens wat vrolijkere berichten gaat schrijven zeg.
maar we zijn hier op het forum om ook elkaar aan te horen en te steunen.
sterkte met alles :bloem:
 
jol@nda schreef:
Hij voelt zich helemaal niet ziek. En heeft ook praatjes voor 10. /QUOTE]

Dat is het nou het gevaarlijke met zo'n bloedprop, je voelt je voor de rest prima, maar het is levensgevaarlijk.

Ik had 7 jaar geleden ook zoiets en moest gestrekt, daarna bloedverdunners en nu is alles goed. Alleen als ik voor langere tijd plat moet (bijv. operatie ofzo) dan moet ik meteen weer prikken met bloedverdunner hebben).

Ik hoop dat het ook zoiets makkelijk op te lossen is. Heel veel sterkte en hou ons op de hoogte. Groetjes aan t mannetje.
 
Bovenaan