Eerder thuis dan gepland door longontsteking

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Wij zijn gistermiddag, een week eerder dan gepland, teruggekomen.
Er is het afgelopen weekend een record aan regenwater gevallen.
Dat was voor ons niet de reden om eerder naar huis te gaan. Mijn man is maandagmorgen met spoed naar het ziekenhuis gebracht omdat we dachten dat hij een hartaanval had. Gelukkig bleek het niet zijn hart te zijn maar heeft hij "alleen" maar een longontsteking. Ze zijn nu verder aan het onderzoeken waar de ontsteking vandaan komt en ze denken aan een legionella bacterie.
We kregen de keus in het ziekenhuis of 4 dagen opnemen en kijken of de antibiotica aanslaat of naar huis naar je eigen arts.
Mijn man wilde dan liever naar huis. We hebben de kinderen voorzichtig verteld dat de vakantie voorbij was en dat de gezondheid van papa toch belangrijker was.
We hebben maandagmiddag alles ingepakt, zijn 's avonds nog een keer lekker gaan eten en zijn dinsdagmorgen om half 6 aangereden. Ik heb de hele weg gereden want mijn man had teveel pijn. In Venlo kreeg mijn man het weer heel benauwd, net als maandagmorgen. Ik ben als een gek naar de huisarts gereden (normaal een klein uurtje rijden, nu half uur.....) we stonden om 16.00 uur bij de huisarts en die stuurde ons meteen door naar het ziekenhuis. De kinderen op laten halen door een tante bij de huisarts en wij naar het ziekenhuis. Daar mocht hij dus meteen blijven logeren. Daar ligt hij goed.
Ik ben de kinderen op gaan halen bij de familie en daarna thuis helemaal ingestort. Moe, angst, spanning, alles kwam los.
Vandaag heb ik gelukkig veel hulp gehad van een schoonzusje die alles mee opgeruimd heeft zodat ik vanmiddag weer naar het ziekenhuis toe kon. De was wordt geregeld door een ander schoonzusje. Fijn als je familie op zo'n moment voor je klaar staat.
Gelukkig hebben we de eerste paar dagen toch leuke dingen gedaan en kunnen doen ondanks dat mijn man al niet fit was.
Het is voor mij zeker geen reden om volgend jaar thuis te blijven.
Alle lof voor het personeel in het ziekenhuis in Jablonec nad Nisou! Alleen het paspoort en de blauwe Health Insurance card, die ik net voor de vakantie nog had aangevraagd, was voldoende.
Ik ben nu blij dat we de beslissing hebben genomen om naar huis te gaan. Ook al doet het zeer om niet de vakantie gehad te hebben die je graag wilt. Maar de dagen die we er waren pakken ze ons niet meer af en van die dagen hebben we genoten.
Groetjes Jol@nda
 
Hallo,Jolanda wat sneu dat jullie zo de vakantie moesten afbreken, maar in zo`n geval zou ik ook eerder naar huis gaan. Heel veel sterkte toegewenst en veel beterschap toegewenst met je man, hopelijk gaat het weer beter.Voor diegenen die slecht weer hadden getroffen volgende keer beter. Wij hadden vorig jaar ook niet geweldig weer in Tsjechie, waren bij het Lipnomeer en later bij Cheb. Toch dit jaar weer naar Tsjechie, we vinden het nog steeds een schitterend land. En we hadden 14 dagen geweldig weer. Voor ons volgend jaar weer Tsjechie.
 
Ook van mij de beste wensen en sterkte voor je man (en ook voor jullie natuurlijk), Jolanda. Wat akelig als je vakantie op zo'n manier voortijdig ten einde komt. :traan:
Naja, van harte beterschap en volgend jaar wellicht een kans op revanche in Tsjechië? ;)
 

Marcel

Moderator
hoi jolanda,

je man heeft toch niet goed begrepen hoe vakantie werkt. dan moet je plezier hebben en niet in ziekenhuizen gaan rondlummelen.
als ie weer helemaal beter is, gewoon op zijn donder geven !! is ie nu helemaal gek geworden !!!

ik hoop dat er snel uitsluitsel komt van wat het is en dan is de genezing ook niet ver weg meer.

sterkte !!
 
Dank je wel allemaal voor de lieve woorden. Ik heb Bart al verteld dat er met hem meegeleefd wordt. Hij mag vandaag al naar huis. De medicijnen slaan goed aan en de pijn is al een stuk minder. We weten nu nog steeds niet of het om legionella gaat. De uitslagen van de kweek zijn nog niet binnen. Hopelijk horen we straks voordat hij naar huis mag toch nog wel wat er aan de hand is. Ik vind het raar dat hij alleen medicijnen krijgt tegen de longontsteking en niet tegen de bacterie. Nou ja, ze zullen wel weten wat ze doen. Ik weet niets van medicijnen af.
Hij heeft zelf gelukkig al weer veel praatjes en kan ook goed tegen grappen van ons. En ja Marcel, we hebben hem al flink op zijn donder gegeven dat hij dit niet nog een keer flikt. En dat wij nu een nieuwe vakantie tegoed hebben. In de herfst of misschien een keer in de winter.
Gelukkig gaat het nu wat beter met hem, dat is toch het belangrijkste en als hij straks thuis is zal ik het niet nalaten om hem lekker te vertroetelen!
 
Ah Jolanda, wat verschrikkelijk naar voor jullie!!! Zit ik daar gisteren gezellig mijn verjaardag te vieren, ren jij je verloren op en neer naar dat ziekenhuis!!!

Gelukkig is hij alweer aan het opknappen. Weten jullie al wat het is geweest dat die longontsteking heeft veroorzaakt??

Heel veel sterkte ook voor je man, en nu TWEE weken Tsjechië eisen als genoegdoening hoor!!! :D :D
 
zoals corrie al zei 2 weken voor een betere vakantie zonder ziekenhuis bezoek lijkt me redelijk toch?maar dan wel ff het mooiere weer afwachten want zoals ik gelezen heb is het alleen maar regen daar :kwaad: en daar word je niet vrolijk van :warm: :warm: zoiets maar dan 25-30 graden ;) ;) ;) :doei:
 
Bart is inmiddels thuis. Het gaat goed met hem. Hij heeft nog wel pijn maar die is te hebben. Hij moet nu veel rusten, dat doet hij vanzelf wel want hij is al moe als hij naar de koffiepot kijkt zei hij. Hij moet nu een kuur medicijnen van 10 dagen afmaken en heeft een vervolg afspraak gekregen voor 1 september bij de longarts. Dan pas krijgen we te horen wat de longontsteking heeft veroorzaakt en of het legionella is zoals ze denken.
Hij is in ieder geval thuis en het gaat nu alleen maar elke dag beter.
 
Bovenaan