Een "Blob"?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

wachtwoord69 schreef:
ik vindt het verhaal van hem geloofwaardig en denk dat het ook goed mogelijk is dat de mos aan de tak bklift zitten,vervolgens allemaal drap daaromheen met schimmel enz enz de kans is zeer groot maar we blijven zoeken

Nee, dat kan echt niet!!
Dat wordt nooit doorzichtig als het gaat rotten, hij heeft alleen wat mogelijkheden aangedragen denk ik en weet denk ik weinig van de natuur.
 
Ik ben nu al uren bezig om het internet af te zoeken. Het is toch idioot dat er niets te vinden is. Het moet toch ergens te vinden zijn, want het bestaat. Voor ons is het gewoon een Blub of een Blob, maar er moet toch een wetenschappelijke verklaring zijn. :confused:Nog even dit, bij het fotograferen zaten ze vast in een boom, maar ze lagen ook gewoon op de bodem van het meer.
Ik moet het nu toch echt weten en blijf dus zoeken.
 
Wellicht moet het antwoord gezocht worden op Tsjechische sites. Iets voor de Tsjechisch-sprekende leden om uit te zoeken misschien?

Kunnen het misschien bepaalde vruchten van bomen of struiken zijn die in het water vallen en vervolgens helemaal opzwellen en verkleuren/verslijmen door het vocht?
 
Denk je dat ze alleen in Tsjechië voorkomen? Zou natuurlijk kunnen. Gek hè. Blijf toch nog even doorgaan. Kan het gewoon niet uitstaan dat we er niet achter komen. En het ziet er zo bijzonder uit, moet toch ergens bekend zijn.:ja:
 
mijn broer heeft ze in hongarije ook gezien,ik heb inmiddels ook alle afbeeldingen van kikkerdril,salamander toestand,paddestoelen,visziekten enz enz nagezocht op internet maar vindt ook helemaal niks wat ook maar een beetje er op lijkt

misschien kun je nog bedenken wat voor bomen er in de omgeving stonden,graaf eens diep in je geheugen wat misschien van de kant kan vallen en bijvoorbeeld gaat rotten in het water(ik noem maar wat)
het begint bijna een opsessie te worden dat je maar wilt weten wat het is
 
Mayca, ik heb het, net al heel veel anderen op dit forum, nog nooit gezien maar ben ook ontzettend benieuwd wat het is.
En ik hou het, heel eigenwijs, toch op eieren van "iets"!!

Ik zoek ook verder!!!!
 
wachtwoord69 schreef:
hoe noem je eitjes van een vis ??
een meerval schijnt wel eitjes met een slijmerige toestand te hebben,die komen toch ook voor in tsjechie
Meervallen kwamen zeker voor in het meer en heel veel karpers. Dit heb ik me laten vertellen, want we zijn geen vissers.
 
czechr schreef:
Nou, ik kom zelf uit Tsjechie, maar ik heb zo iets nog noooit gezien.:confused:
Echt, ik vind het niet meer te geloven. Toen ik topic opende, dacht ik eigenlijk snel opheldering te krijgen. Morgen ben ik vrij, op en vergadering na, en dan ga ik zoeken tot ik een ons weeg. :?:
 
ik heb er vanacht van gedroomd,ik heb alles bekeken noem maar op het is toch zeer vreemd dat er niks te vinden is.
een meerval schijnt wel van die grote hompen slijm te maken maar of dat dit nou is,ik kan er niks over vinden want nergens staat een afbeelding bij
we zoeken nog maar even verder
 
wachtwoord69 schreef:
heb een site gevonden met van alles en nog wat maar waar ligt die camping waar jullie zaten
Wij zaten op camping Sever in Chlum U Trebone, vlak bij Trebon in Zuid Bohemen. Het meer waar we aan zaten heet Hejtman.

Ik ben gisterenavond ook nog lang bezig geweest om het internet af te zoeken, maar niets gevonden, maar er moet iets zijn.
 
Bovenaan