Een "Blob"?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Heb ook al uren zitten zoeken en alleen deze foto gevonden.Foto is genomen op een strand in Bretange(Frankrijk).Dit zijn zee- algen.
 

Bijlagen

  • 060524_IMG_0827.jpg
    060524_IMG_0827.jpg
    79,8 KB · Bekeken: 4
Idur, zou dit hetzelfde zijn? Lijkt er wel op hè! Denk je dat het mysterie opgelost is? :confused:. Wat goed dat jij een foto hebt gevonden, want ik ben echt bijna de hele dag bezig geweest en wel heel veel tekst, maar nooit een foto.
 
Het gekke is, als ik zee alg intyp op google, vind ik gezondheids site's en dat het gebruikt wordt als lichaamspakkingen en dat deze algen volzitten aan vitamine en mineralen. Heel gezond dus, maar ik zie me nou niet echt zo'n ding eten:deuk::?:.

Maar de foto lijkt er verdacht veel op.
 
Nee, want die hebben zout water nodig. En volgens mij zijn zoetwateralgen die plantjes die bijvoorbeeld aquaria groen maten als ze in de zon staan. Hele kleine plantjes dus en geen bollen!!!
Maar misschien zijn daar nog meer soorten van, dat weet ik niet.
Ik ga het nog aan iemand vragen die heel erg veel van de natuur afweet, alleen zie ik die niet zo vaak. Maar zo gauw ik wat weet laat ik jou (en de rest) weten.
 
Corrie schreef:
Rudi, weet je ook of dit ook bollen zijn? Daar ben ik wel benieuwd naar.
Corrie daar kan ik geen antwoord op geven:confused: .Heb geprobeerd meer informatie te verkrijgen over deze foto maar dat is mij niet gelukt.De enige informatie was waar hij genomen was.Je kan uit deze foto niets opmaken.Is dit een groot stuk alg of juist een macro-opname ik weet het niet.Het enige dat mij opviel was de gelijkaardige structuur.Ik heb intussen honderden foto's gezien van algen(zout-en zoet water)maar geen enkele die in de buurt komt van de foto van Maysa.Mijn inziens zijn deze"blobs" algen maar na uren speuren in rubrieken over algen en niets te vinden ben ik toch aan het twijfelen gegaan:confused: .Maar ik geef het nog niet op !;)
 
mayca schreef:
want ik ben echt bijna de hele dag bezig geweest en wel heel veel tekst, maar nooit een foto.
Maysa je moet bij Google naar afbeeldingen gaan en daar je zoekobject(in mijn geval was dat algen)intypen en dan krijg je vele foto's al dan niet relevant met je onderwerp.;)
 
idur schreef:
Maysa je moet bij Google naar afbeeldingen gaan en daar je zoekobject(in mijn geval was dat algen)intypen en dan krijg je vele foto's al dan niet relevant met je onderwerp.;)

Ja, dat heb ik ook nog gedaan en zag de meest vreemde dingen voorbij komen. Maar helaas niets wat er op lijkt. Word er gek van:fool:
 
Bovenaan