Babybox voor ongewenste baby's

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Dit zal gelden voor de meeste vrouwen, maar het gaat mij om die vrouwen die daar wat anders in zijn

En wat voor moeders zouden dat worden?
Al dan niet afhankelijk van alcohol en drugs.

Is dan een goede adoptiemoeder geen prachtig alternatief.
In mijn naaste omgeving groeit een jongen op in een pleeggezin. Tot ca 5 jaar heeft hij gezorgd voor zijn verslaafde moeder en is psychisch daardoor zwaar beschadigd. Mogelijk blijvend.

Ook heb ik films gezien van afkikkende baby`s en de strijd van hun moeders om clean te worden. Maar lang niet altijd met succes.
Niets om vrolijk van te worden.

Als er dan ,al is het er maar een, een tweede kans krijgt. Dan vind ik dat een succes.

Hilde
 

Freddy2005

† In Memoriam
Belgische meisjes doen niet aan veilige seks

Meer dan de helft (53%) van de Belgische meisjes gebruikt bij het eerste seksuele contact geen anticonceptiemiddel. Alleen Rusland en Tsjechië doen het in Europa nog slechter.

Dat blijkt uit een studie van farmagigant Bayer. Daarvoor werden in heel Europa meer dan 12.000 vrouwen tussen 16 en 50 jaar ondervraagd over anticonceptie.

De pil blijft het meest populaire voorbehoedsmiddel: liefst 34 procent van de Europese vrouwen slikt ze elke dag. En bij Belgische vrouwen is die populariteit nog groter. 91 procent van de Belgische vrouwen zegt ooit de pil te hebben genomen, 43 procent neemt ze nu nog altijd.

Belgische vrouwen kiezen ook meer dan hun Europese seksegenoten voor de hormoonspiraal. Ze zijn echter niet dol op vrijen met een condoom. Opvallend is dat zes procent van de mannelijke partners gesteriliseerd is en dat 14 procent van de vrouwen zegt ooit de morning-afterpil te hebben gebruikt. Bijna een op de drie vrouwen gebruikt geen of een onbetrouwbaar voorbehoedsmiddel.

Vrouwen kiezen vooral wegens de betrouwbaarheid voor de pil.

Negen procent van de Belgische meisjes van 13 of 14 jaar heeft al de eerste seksuele ervaring achter de rug. Verontrustend daarbij is het feit dat 53 procent van die meisjes zegt bij de ontmaagding geen enkel voorbehoedsmiddel te hebben gebruikt. Alleen Rusland (63%) en Tsjechië (55%) doen het nog slechter.

gva.be
 
Als je je kinderen opsluit dan pas heb je echt controle over hun, zo niet weet je als ouders echt niet wat je kinderen allemaal doen, goed voorlichten en hun vertrouwen geven, zodat ze weten dat ze met vragen kunnen komen, mochten ze dat nodig hebben, is volgens mij het beste wat je kan doen.Of heb ik het als niet ouder zijnde weer eens verkeerd.:confused:
 
Dat ben ik als ouder met je eens.
En je kan natuurlijk oorzaak en gevolg laten zien (als je dit doet dan kan er dat gebeuren)
Er zit bijvoorbeeld niet ver van ons een opvang voor drugs en drankverslaafden.
Als we zo'n type zien dan zeggen wij tegen de kinderen dat kan er gebeuren als je drugs of drank gaat gebruiken.
Meer kan je niet doen, 100% controle bestaat niet.
 

Freddy2005

† In Memoriam
Baby achtergelaten in vondelingenschuif in Borgerhout

Ongeveer 2 jaar na het starten van dit topic heeft het bestaan van een babybox opnieuw zijn "nut" bewezen:


In de vondelingenschuif van de Antwerpse vzw Moeders voor Moeders in Borgerhout is zaterdag een vondelingetje aangetroffen. Het kind was toen vijf tot zes dagen oud.

Het jongetje kreeg de naam Thomas Nicolaas De Kleine. OCMW-voorzitster Monica De Coninck, die aangesteld is als voogd, ging het kindje maandagnamiddag bezoeken.

De baby werd zaterdag om 11.45 uur in de vondelingenschuif gelegd. Het is de eerste keer dat gebruik gemaakt wordt van de schuif, die eind september 2000 in gebruik werd genomen. Via een alarmsysteem werden medewerkers van Moeders voor Moeders verwittigd, zodat het kleintje na vijf minuten al uit de vondelingenschuif werd gehaald. Het kindje verkeerde in goede gezondheid, had geen honger, was gewassen en droeg mooie kleertjes. De baby bracht het weekend door bij vrijwilligers van de vzw. Enkele medewerkster van Moeders voor Moeders beslisten het kindje Thomas Nicolaas te noemen. OCMW-voorzitster Monica De Coninck, die volgens de gangbare procedures is aangesteld als voogd, koos de familienaam: De Kleine. "Zo noemen we alle vondelingetjes die in Antwerpen worden gevonden", aldus De Coninck.

Maandag werd Thomas overgebracht naar het Antwerpse kinderhome Good Engels. Daar kreeg hij maandag om 15 uur een bezoekje van zijn voogd Monica De Coninck. "Thomas wordt nu vier weken tot maximum zes weken opgevangen in dit opvangtehuis. Ondertussen wordt een pleeggezin gezocht. Als de echte ouders niet opduiken of het kindje niet terugwillen, kan dat pleeggezin de jongen adopteren", legt De Coninck uit.

Het is wel de eerste keer dat er een baby'tje in de vondelingenschuif wordt gelegd, maar de medewerksters van Moeders voor Moeders vinden dat de schuif met dit geval zijn nut bewezen heeft. Zij vragen nogmaals dat het telefoonnummer van de vzw opgenomen zou worden in de lijst van noodnummers. "We hebben moeite om de vondelingenschuif bekend en bespreekbaar te maken", luidt het. "Als we door zo'n vondelingenschuif kunnen voorkomen dat er kinderen sterven, moet daarover gepraat worden", zei Monica De Coninck maandag.


gva.be
 
Gelukkig is er een kindje gered. Dapper van diegene die het in de vondelingenschuif (naar woord) heeft gelegd, die heeft het kind toch een toekomst gegeven. Inderdaad ontroerend.
 

char

† In Memoriam
Freddy, wat een mooi verhaal.
En wat een geheugen heb jij, voor "oude verhalen"!!!
Char.

Reactie aangepast door Char. 20 november 1953.
Reden: Even terug in de tijd,
 
Ja, hier kan je zien wie de kinderen "baart" en wie ze "krijgt"!!

Nou Corrie, ik heb geen kinderen gebaard en zelfs niet gekregen, maar ben het wel eens met diegene die ze wel gebaard hebben.:)
Er word vaak zo snel geoordeeld terwijl men de achtergrond niet kent.
Ik denk dat deze moeder elke minuut van de dag aan haar kind zal denken, en ik hoop dat ze weet dat dit de beste oplossing was, anders zal zij het heel haar leven met zich mee dragen, als ze dat al niet doet.
 
Met dat "baren"en "krijgen" bedoelde ik ook meer het verschil tussen mannen en vrouwen Joland, je hoeft echt niet "echt" gebaard te hebben om te begrijpen dat een kind afstaan niet iets is wat je "zomaar" even doet!!
(En ook de meeste mannen begrijpen dat wel!!)
 
Bovenaan