Babybox voor ongewenste baby's

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ik ben het er mee eens dat het een uitkomst is voor schrijnende gevallen.
Er zijn vrouwen die al tot een abortus besluiten om de reden dat ze willen blijven werken of omdat ze een baby duur vinden of madat ze niet meer weg kunnen zoals ze dat vroeger deden.
Waarom zou dat met een babybox anders gaan?
 
Cor, kom eens met cijfers, want die bewering over het gemak waarmee vele vrouwen tot een abortus zouden besluiten, ken ik maar al te goed van de tegenstanders, maar onderbouwen doen ze dat verhaal nooit. Jij kan dat kennelijk wel, dus ik ben benieuwd. En dan hebben we het over de Tsjechische situatie hè, niet de Nederlandse. :D
 
Er zijn vrouwen die al tot een abortus besluiten om de reden dat ze willen blijven werken of omdat ze een baby duur vinden of madat ze niet meer weg kunnen zoals ze dat vroeger deden.
Ik mis de reden, die gedwongen een abortus provocatus ondergaan om aan het ideaal van hun al dan niet getrouwde vriend te blijven voldoen.

Waar is de vader/partner het maatje van deze wanhopige vrouwen c.q. meisjes in dit drama?

Hoeveel mensen in hun omgeving weten van hun zwangerschap?
 
De mannen horen op hetzelfde niveau te staan als de vrouwen.
Het enige wat ik bedoel is dat er per jaar in Nederland 33000 abortussen worden uitgevoerd.
Dit is ca 8 promille van alle zwangerschappen.
Waar het allemaal om draait bij die abortussen is de moeder, maar volgens mij kan het beter om het kind draaien.
Er zijn gevallen waarbij zelfs abortussen worden uitgevoerd omdat de baby een hazelip heeft.
Nederland heeft een van de laagste abortuscijfers van Europa dus in Tsjechie zal het minimaal evenveel zijn.
Waar ik bang voor ben is dat de babybox hetzelfde effect zal hebben, dat niet alleen vrouwen in uiterste nood maar ook vrouwen die vinden dat de mogelijkheid geboden wordt er gebruik van gaan maken.
 

Maria

Geroyeerd Lid
ook vrouwen die vinden dat de mogelijkheid geboden wordt er gebruik van gaan maken.
Die bestaan niet, zó makkelijk werkt het niet (emotioneel gezien).
Overigens is het bestaan van een kind (foetus) zowel de zaak van vrouw áls man. Omdat uiteindelijk de vrouw er meestal alleen voor blijkt te staan (waar is de man gebleven???) mag zij de beslissing nemen. En als dat betekent dat zij in een uitzichtloze situatie de baby laat komen en in een babybox doet, dan mag dat van mij. Zoals ik al eerder zei zie ik dit niet als een tekortkoming, maar juist als een respectabel gebeuren. Het kind krijgt een (tweede) kans.
 
Hoe noem je het dan als een vrouw een abortus laat uitvoeren omdat de baby een hazelip heeft?
Zou die vrouw dan ook als abortus niet meer mogelijjk is de baby met hetzelfde gemak gaan wegdoen? In de babybox bv
 

Maria

Geroyeerd Lid
Volgens mij is punt 1 een hazelip niet te zien op een echo, en
punt 2 ook niet te detecteren via andere onderzoeken. Abortus om deze reden is dus niet mogelijk.
Punt 3 heb ik ook nog nooit gehoord van iemand die dit om deze zogenaamde reden gedaan heeft. Jij wel?
 
Het is wel mogelijk om dat te zien, Punkenstein vroeg om cijfers, toen ben ik op internet gaan kijken, daar ben ik maar mee opgehouden want daar wordt je alleen maar triest van.

In China was zelfs een peutertje in zo'n babybox gestopt.
 
Het enige wat ik bedoel is dat er per jaar in Nederland 33000 abortussen worden uitgevoerd.
Dit is ca 8 promille van alle zwangerschappen.

Mijn rekenvaardigheid kan mij in de steek laten, maar als 33.000 8 promille is van het totaal aantal zwangerschappen, is het totaal aantal zwangerschappen meer dan 4 miljoen? Of maak ik nu een fout?
 
Het aantal behandelingen van in Nederland wonende vrouwen per jaar wordt gedeeld door het totaal aantal aanwezige vrouwen in de leeftijdsgroep van 15-44 jaar om het abortuscijfer te verkrijgen in 2003 werd bij 8,5 van elke 1000 vrouwen van 15-44 abortus gepleegd.
Volgens de landelijke abortus registratie.
Dit is dus iets anders dan ik zonet beweerde maar toch evenveel
 
Voordat iemand mij verkeerd begrijpt ik ben er vlak voor dat de mensen die erg in de problemen zitten geholpen worden,
voor de meeste vrouwen die gebruik maken van de babybox zal het beter voor de baby zijn dat hij daar neergelegd wordt.

Ten eerste zou het niet nodig moeten zijn, de omgeving zou niet moeten toestaan dat mensen zo wanhopig kunnen worden

Ten tweede ben ik bang dat hij ook gebruikt kan gaan worden door mensen waarvoor hij niet bedoelt is.

jan nijdam schreef:
Waarschijnlijk bij 8,5 van elke 1000 zwangere vrouwen.
er staat echt van het totaal aantal vrouwen in die leeftijdsgroep
 
volgens mij ga je er van uit hoe jij je moet voelen om een baby in de box te doen, jij kan je dat bijna niet voorstellen dus die andere vrouwen zullen zich dan ook wel zo wanhopig voelen.
Dit zal gelden voor de meeste vrouwen, maar het gaat mij om die vrouwen die daar wat anders in zijn
 
Het is toch overal wat. In China worden de meisjes in weeshuizen/kindertehuizen gestopt, in landen waar abortus verboden is zijn jonge meisjes al heel vroeg gewild/ongewild zwanger. Prostituees die bevallen van verslaafde baby's. En in Nederland zitten meiden in de wachtkamer van "de" kliniek rustig te vertellen dat ze er al voor de 4e keer zijn. Laat men dan maar blij zijn met zo'n babybox. Komen die kinderen tenminste nog goed trecht.
 
Bovenaan