Accenture

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

char

† In Memoriam
Alyssa!!.. Je brengt twee soorten nieuws!!.... Mag ik jou met beiden feliciteren!!..

En nu hoop ik wel dat je een goede baan in Nederland vindt!!..

Char.
 
Heel erg bedankt Char!
Ik blijf voorlopig werken waar ik nu aan het werk ben. Ik wilde een nieuwe uitdaging maar dat gaat nu niet meer door.

P.s: Heb een email verstuurd naar Accenture dat het niet doorgaat, heb geen reactie van ze gekregen met veel succes verder of iets in die richting.

Verder heeft Sander mij vorige week een sms gestuurd en zijn hulp aangeboden met verhuizing, heb gereplyed dat Tsjechie niet doorgaat, ook vanuit zijn kant geen reactie daarop gekregen. Zo zie je dan maar wat voor bedrijf Accenture Praag is...
 
Okee, nu mijn reactie. Werk inmiddels een half jaar voor Accenture in Chodov en heb het werkelijk naar mijn zin. Was wel even wennen, 5 dagen op kantoor, voor klein salaris, maar dat weet je nu eenmaal als je in Praag gaat werken. De sfeer is leuk, het werk kan je zo afwisselend maken als je zelf wilt en wat voor mij een openbaring was (ik kom uit het welzijnswerk met flexibele tijden), is dat ik de weekenden sowieso vrij ben en ook iedere avond. Qua salaris kon ik in het begin echt niet rondkomen, maar alles went. Voor Tsjechische maatstaven is het niet slecht. Wat ook leuk is aan Accenture is dat ze openstaan voor je ideeen. Dingen zijn niet vastgeroest.

Ik woon in Senohraby, net buiten Praag, ben 's avonds tussen de Tsjechen en overdag met Nederlanders en verder werk ik in een internationaal gezelschap. Voor mij is deze combinatie perfect.

Enne...Sander is een prima teamleider en collega en zeker een van ons (forumleden).Vind de negativiteit verre van terecht.
 
Beste Lezers,

Mijn naam is Floor en ik ben 9 maanden geleden naar Praag gevlogen om daar te gaan werken.

En ik moet eerlijk zijn geen spijt heb alleen wel spijt van het feit dat ik voor accenture ben gaan werken. Ja je kan makkelijk iets anders vinden maar Accenture heeft een hele mooie boete in het contract zitten ga je binnen 12 maanden weg dan mag je even de kosten die zijn hebben gemaakt ( Ticket, Extra Salaris ) terug betalen en nartuurlijk niet verwachten dat je ze als ref. kan gebruiken.

Ben nu zelf 2 maanden ziek thuis door een infectie en dan kom je echt achter Accenture (Praag) het heeft niks met Accenture te maken maar gewoon met de Praag tak van Accenture. Je wordt niet gezien als mens maar als een gebruiksvoorwerp 2 maanden thuis geen telefoontje email wat voor vorm van contact. Het enige wat ze vragen is heb je een ziek briefje.

Ditis een van mijn reden om weg tegaan hier hoe mooi ik het ook vind hier. Woon in het centrum naast de rivier en het kasteel heb alles binnen handbereik.

Dus als je info wil hebben over accenture salarissen of heb je gewoon vragen mail, skype, msn, icq me maar

groeten,

Floor :apie:

wil jij aub wat info geven over de salarissen van accenture? want onlangs heb ik ook een aanbod gekregen van accenture als accountpayable administrator te werken...
 

kuurgast

Donateur
Toro ik denk dat je van Floor geen antwoord zult krijgen want dat schreef ze in 2007 en ze is begin 2009 voor het laatst op het forum geweest. :?: Misschien zijn er anderen die jou wel een antwoord kunnen geven die daar werken en lees alles hier eerst helemaal door.
 
Accenture is een goede werkgever en biedt veel voor zijn medewerkers. Ik heb zelf 2 jaar in Praag gewerkt voor het lokale salaris en het is een fantastische tijd geweest en ben nog steeds in contact met mensen daar.

Dat iedereen zich zo druk maakt over het salaris begrijp ik niet, het is daar zoveel goedkoper en je ontdekt een hele andere kant van Europa. Die levenservaring in combinatie met Accenture toevoegen aan je CV lijkt mij onbetaalbaar en de focus zou uberhaupt niet op het salaris moeten liggen.

De negatieve berichtgeving die ik hier tegen kom vind ik erg frustrerend maar iedereen is natuurlijk entitled tot zijn eigen mening. Dus think for yourselves en overweeg voor jezelf of dit is wat je wil! Ik zie dit oprecht als een unieke kans voor starters op de arbeidsmarkt en heb veel geleerd daar en heb zelf een Master degree....
 
Ik zie een aantal interessante vacatures bij Accenture Praag (onder meer financial analyst). Kan iemand binnen Accenture wat meer uitleg geven over die functie? Wat is het standaardsalaris voor die positie and welke andere benefits biedt Accenture?

Kan iemand mij ook zeggen wat de "costs of employee improvement" zijn, waar eerder dit forum sprake van was (terugbetaling van CZK 80 000 wanneer je eerste 18 maanden bedrijf verlaat)? Is dit standaard in elk contract?

Dank voor de reactie!
 
Dat lijken me vragen die je eventueel kan richten aan de Recruiter?

Ik kan alleen uit eerdere ervaring spreken maar ik neem aan dat het salaris tussen de 28 en 30 000 CZK zal liggen voor deze rol waar de vouchers nog als benefits bovenop komen. De functie zelf is waarschijnlijk bij de interne financiele afdeling.

Wat betreft de 18 maanden termijn, dit is puur om de kosten van Accenture te dekken voor het aannemen van nieuwe werknemers en je wordt inderdaad gevraagd dit terug te betalen als je besluit vroegtijdig te vertrekken, dit is echter bij verre na geen 80 000 CZK. Deze regeling is afhankelijk of je locaal of internationaal recruit wordt dus of je al in Praag woont of niet.

Ik hoop dat dit je verder helpt. Groet,
 

char

† In Memoriam
Wat betreft de 18 maanden termijn, dit is puur om de kosten van Accenture te dekken voor het aannemen van nieuwe werknemers en je wordt inderdaad gevraagd dit terug te betalen als je besluit vroegtijdig te vertrekken, dit is echter bij verre na geen 80 000 CZK. Deze regeling is afhankelijk of je locaal of internationaal recruit wordt dus of je al in Praag woont of niet.

Ik moet wel lachen om jou!!...

Hoeveel is het dan werkelijk??..

1- 2- of 3- netto maandsalarisen?...Of misschien toch 4?...

Char.
 
Wanneer je verhuist naar Praag om voor Accenture te werken wordt een enkele reis voor je betaald (vlucht in economy class / trein / bus etc). Daarnaast krijgt je 1 extra maandsalaris.
Als je Accenture binnen 18 maanden verlaat wordt je geacht om deze beide bedragen terug te betalen. Dit wordt vooraf bekend gemaakt en hier teken je ook voor, dus een verrassing is het niet. Toch?
Gezien het gemiddelde salaris ergens rond de 25000 - 30000 Kc per maand ligt en een vliegticket max 5000 Kc kost lijkt het me niet mogelijk dat je 80 000 Kc terug moet betalen.
 

char

† In Memoriam
Daarnaast krijgt je 1 extra maandsalaris.
Als je Accenture binnen 18 maanden verlaat wordt je geacht om deze beide bedragen terug te betalen. Dit wordt vooraf bekend gemaakt en hier teken je ook voor, dus een verrassing is het niet. Toch?

Duidelijk!!.. Maar even een vraagje... Dat extra maandsalaris??.. is dat een bonus voor het feit dat je er komt werken??..
Dan kun je dat beter pas na 18 maanden uitkeren!!..ipv het als bedrijf te gebruiken als (re)pressiemiddel...

Daar maak je geen vrienden mee!!..


Oh!!.. en dat zou ik nog bijna vergeten!!.. Wat moet je als uitzendkracht terug betalen wanneer je er bij een klant van jullie er uitgekieperd wordt??..En er vervolgens geen werk meer voor jou is?...

Char.
 
Dat extra maandsalaris krijg je om te gebruiken bijvoorbeeld voor je verhuizing. De reis wordt betaald, maar vaak heb je nog wel kosten voor het kopen van meubels oid. Daar kun je dan dat extra salaris voor gebruiken. Mocht je een compleet gemeubileerde flat huren en verder bijna geen kosten hebben dan kun je dat geld dus mooi in je zak steken.
Andere bedrijven regelen het door jou de kassabonnetjes in te laten leveren en die dan te vergoeden tot een bepaald bedrag. Daar krijg je dus alleen vergoed wat je ook daadwerkelijk uitgeeft.

Oh!!.. en dat zou ik nog bijna vergeten!!.. Wat moet je als uitzendkracht terug betalen wanneer je er bij een klant van jullie er uitgekieperd wordt??..En er vervolgens geen werk meer voor jou is?...
Dit stukje begrijp ik niet helemaal, bedoel je als een werknemer van een klant van Accenture zijn baan verliest? Of als een werknemer van Accenture zelf zijn baan verliest?
 

char

† In Memoriam
Goed---- Sorry voor de wat late reactie!!.. Maar dat komt mede omdat ik het ontzettend druk heb met mijn eigen werk..

Mijn antwoord is:...Leg beide situaties maar eens zodanig uit, zodat zelfs ik het kan begrijpen..

Ik begrijp dat dat een enorm geworstel met woorden voor jou gaat worden....Maar geneer je niet!!.. Ik ben gek op vrouwenworstelen!!..:D

Char.
 
Hahaha, die Char, je zal het niet geloven, maar ik ga werkelijk nog iedere dag met veel plezier naar Accenture. De sfeer is enorm goed en dat is veel waard voor mij, maar ook is er veel humor aanwezig op alle levels. Natuurlijk geen topsalaris, maar aardige benefits maken dat ik in mijn eentje van mijn Accenturesalaris kan leven en leuke dingen kan doen.
 
Hi allemaal, ik zal me eerst even voorstellen voor ik het Accenture topic uit het stof trek. Ik ben Rutger, 23 jaar oud en student Bedrijfskunde in Groningen. Ik heb een studiereis georganiseerd naar Praag in de maand mei, waarbij we ook Accenture bezocht hebben (in het Dancing House). Zodoende via via aan een stageplek gekomen en eind augustus mag ik voor 3 maanden naar Praag komen om binnen BPO en specifiek de Unilever deal, onderzoek te doen naar Cross Cultural Communication. Ik vroeg me af of er nog meer forumleden/bezoekers bij Accenture BPO werken of hier ervaring mee hebben en hierover wat met mij willen delen. Er is (nog) niets specifieks wat ik weten wil, ik kijk erg uit naar mijn tijd in Praag en vroeg me af hoe jullie het daar ervaren?

Groeten úut Grûnn
 
Accenture Praag: wel of niet doen?

Hoi!

In mijn zoektocht naar informatie over Accenture kwam ik dit forum tegen met veel info over Accenture. Ik ben inmiddels aangenomen en kan al vrij snel starten, maar na alle berichtgeving (zowel positief als negatief) ben ik toch een beetje gaan twijfelen over Accenture als werkgever.

Ik vroeg me af hoe de ervaringen nu zijn van mensen die er onlangs gestart zijn, gezien de ook al erg oude berichten. Ik zou graag in contact komen met mensen die nu voor Accenture Praag (HR functie) werken voor zowel info over Accenture als meer praktische zaken zoals loon en huisvesting.

Groetjes
 
Bovenaan