Vissen in Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Bedankt voor dit adres.
We hebben een plaats gevonden redelijk dicht bij Pocatcy daar kunnen we wel eens gaan kijken in de vacantie.
Maar als er meer adressen zijn dan zie ik dat graag

het is niet makkelijk om wat te vinden. En je bent de taal niet machtig dus dat is ook moeilijk te vinden. Maar er zijn speelgoedwinkels die wel wat verkopen zoals aas en haakjes maar we zoeken verdere karperspullen.
Neem een foto of een plaatje mee wat je wil gaan vissen.
Ze begrijpen je heus wel .
En een foto of folder wat je wilt hebben/kopen.
En een zakjappanner om de koers te vergelijken.
Omrekenen kan best lonen .
zeker met een vliegenhengel die in Tsjechie is gemaakt.
En dat zijn hele goeie .
Import artikelen zijn net zo duur is mijn ervaring.
Maar met garantie een stuk moeilijker/mooier als de viswinkel in je eigen woonplaats.

veel succes
 

Freddy2005

† In Memoriam
Op deze site staat een lijst met de visclubs in Zuid Bohemen De plaatsen zijn aan te klikken en geven de adressen en eventuele websites. Op de websites kunnen viswaters gevonden worden maar het is wael wat uitzoekwerk en de sites zijn merendeels alleen in het Tsjechisch.

Op de site van West Bohemen Plzen staan ook wat gegevens en een achttalige namenlijst van de diverse vissen.
 
..... Op zoek naar water in de buurt. Mijn man houdt van vissen. Dus zoeken wij altijd het water op.
Op de kaart zagen wij een meer Vodi n. Pilsecnice. ..... Wij hebben het water gevonden. Helaas, daar mocht niet gevist worden, zelfs de honden konden niet in het water. Logisch, het was een stuwmeer voor drinkwater ..... Wij zoeken nog steeds een huisje aan het water om van daaruit te vissen, maar ook die info konden wij niet krijgen. Er stond op de kaart hoe duur het was en voor meer info moest je naar de receptie. Bij de receptie hing een bordje voor info moest je bij het restaurant wezen. Tja, zo kom je ergens. Het was het dorpje Vikletice.
Wij gingen maar terug naar het huisje. .....
Ik lees dat jullie op zoek waren naar visplekjes. Hadden jullie de papieren dan al in orde voordat je op vakantie ging? Weet namelijk (zit zelf altijd op de Ottava te vissen) dat je, als je de juiste papieren niet hebt, geboeid afgevoerd wordt naar het buro. Daar zijn ze in de Bohemen niet kinderachtig mee. Vergunning voor een week kost alleen al ongeveer 1500 kronen. Om die te kunnen kopen moet je met een Nederlandse vergunning op het gemeentehuis een akte halen. Kost ook geld. Dus kijk maar uit met illegaal vissen!!
 
Kent u dan een grote plaats en weet u dan misschien wel een adres.
In de buurt van Pocatcy Zuid Bohemen

Sorry, beetje late reactie;
Pavel Prášek is op dit moment karperkampioen van CZ. Is deze week in NL (Almere) aan het wedstrijdvissen, maar heeft een uitgebreide visspullenwinkel in Jindrichův Hradec.
Tegenover het postkantoor, kan niet missen.

Ten zuiden van Straz n. N. ligt een prachtig meertje van een paar hectare groot. Wij kennen de pachter en mogen voor 200 Kč op alles vissen wat er zwemt.
(Even bellen van te voren, en niet allemaal tegelijk a.u.b. :))
 
Heel eenvoudig, je klopt aan met je visakte bij de verantwoordelijke voor de betreffende regio. Je neemt je NL of Belgische visakte en paspoort mee en na het invullen van een aantal papieren krijg je een akte.
 
maar bij welk plaatjes ligt dit meertje en wel in zuid bohemen

Heel eenvoudig, je klopt aan met je visakte bij de verantwoordelijke voor de betreffende regio. Je neemt je NL of Belgische visakte en paspoort mee en na het invullen van een aantal papieren krijg je een akte.
en dat is dan niet zo duur meer en mag je dan een week overal vissen?
 
Vergunning voor karpervissen in Tsjechië

Goedemorgen allemaal,

Zouden jullie ons ook kunnen informeren over de benodigde vergunning(en) voor karpervissen in Tsjechië? We hebben onderstaand antwoord gekregen van de eigenaar van het vakantiehuis dat wij huren. Mijn man wil graag tijdens de 2 weken (vanaf 13 sept) karpervissen. Hij heeft in Nederland wel de nodige vispas e.d.

Ik moet zeggen dat ik wat tegenstrijdige verhalen ben tegengekomen over de benodigde vergunningen.

Voor zover ik wat kon vinden, kan ik jullie melden dat je volgens mij het volgende nodig hebt:

· Nederlandse visvergunning ( Tsjechen moeten examen doenvoor een vergunning, daarom willen ze van jou een NL vergunning zien)

· Paspoort (of ID kaart lijkt me)

· Tsjechische visvergunning. Kun je aanvragen via de site ( zie link) > dit is erg onduidelijk

· Een z.g “permit” . ( dat is een vergunning per visplaats) Die kun je kopen in elk postkantoor.

We hopen van jullie te horen. Alvast heel hartelijk dank!
 
Goeden morgen,

Ik denk dat het per provincie anders is.
hier waar wij wonen hebben een schikking gemaakt met de des betreffende mensen.( bij het gemeente huis)

En ja je moet een visvergunning hebben, (ik praat nu voor me zelf)
heb afspraken gemaakt voor mijn gasten, wij moeten dan met onze gasten naar het gemeente huis inderdaad met legitiematie, daar krijgt men een vergunning voor een week en deze kost ongeveer 600 Kc.
Maar dan nog zijn er vele wateren waar men niet mag vissen omdat dit kweek is of privat.
Weet niet of je hier wat aan heb.
Maar hoop dat je het voor elkaar krijg.
Veel plecier in het mooie Tsjechië

peter
 
Bij de camping waar ik altijd kom (Brozany) zijn 2 meertjes. Het ene meertje is kweekvijver en daar mag uiteraard niet gevist worden.
Voor het andere meer is een vergunning nodig, te koop aan de receptie van de camping. Ik ben zelf geen hengelsporter, maar medelanders die daar regelmatig een hengeltje uit gooien heb ik nooit iets over gemeentehuis horen zeggen.
 
Bovenaan