Vissen in Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Kan iemand mij wat vertellen over vismogelijkheden in het Reuzengebergte? Waar zijn goede locaties? Heb je een vergunning nodig? Waar krijg ik die dan??
worshippy.gif
 
In Vrchlabi zijn vismogelijkheden in het meertje bij camping Vejsplachi. Ook achter camping Euro Air is een (speciale)visvijver. Voor de vergunning kun je dacht ik terecht bij de dierenwinkel in Vrchlabi (hoofdstraat t.o. de VVV).
Wat een vergunning kost weet ik niet.
Ine
 
In Reuzengebergte it is very nice fishing on rivers and also on Lakes. In Vrchlabi there are two nice lakes for fishing. Also on rivers Labe and Jizera you can have very nice fishing time. You have to get permit for it. You can get it in every shop with fishing equipment. Make sure that they will sell you just for the period which you like to have. Don't buy for whole year. The price for one week is abou 1000 Kc for aduld and 500 until 15 years. I don't recomending to fishing without permid, because than it is more expensive.
Good luck!!!!
 
R

rob.goverde

Guest
Kun je me ook vertellen wat er zoal te vangen is in die riviertjes en dat meer?
Of is het over het algemeen niet te eten. Forel is namelijk wel erg lekker vers gevangen en dan 's avonds in de pan of op de BBQ.
 

Freddy2005

† In Memoriam
Eventjes vertaald, in de rivieren kan je op vlagzalm, regenboogforel, forel, gele baars en snoek vissen.
In de meren op karper en meerval.

Grayling.jpg
vlagzalm

perch.jpg
gele baars

De andere vissen zijn bij de niet-vissers onder ons ook wel gekend.
 
Ik ga volgende week naar Bezdez. Ik zou er graag eens gaan vissen. Kan iemand mij vertellen of er in de buurt vismogelijkheden zijn? Indien ja, met welk aas mag je er dan vissen?

en moet je met vliegjes vissen of mag je ook met ander kunstaas vissen zoals bv. lepeltjes
 
hoi iedereen,

weet iemand hoe de hengelsportmogelijkheden zijn in tsjechie? daar ik in de zomer 4 of 5 weken daar op vakantie ga met de caravan en verwoed visser ben zou ik dat graag willen weten. mijn voorkeur gaat uit naar (mijn naam zegt het al) meerval.
ook forel en vlagzalm plekken zijn welkom.

vr gr willem ( meerval )
 

Bijlagen

  • 68997-DSC00116.JPG
    68997-DSC00116.JPG
    15,7 KB · Bekeken: 45
he meerval,
ik ben ook een visliefhebber en een goede plek om op meerval te vissen is het pilak meer bij zdar nad sazavou. vrienden van mijn vriendin hebben daar een sumit (tsjechish voor meerval weet alleen niet of ik het goed schrijf) van 1,90m gevangen. de beste tijd om op deze kleine jongens
grin.gif
te vissen is s´avonds of s nachts. er zit in zdar nad sazavou ook een hengelsportzaak waar ze spullen van sona verkopen. goede kwaliteit hengels en benodigdheden voor een hele goede prijs. de webpagina is: http://sona.waa.cz
ik hoor je reactie wel.
groetjes henk
smiley20.gif


ps. waar heb je die andere meerval gevangen?
 

Tabe

† In Memoriam
Misschien valt dit niet direct onder dit onderwerp, maar we hebben een paar maal gezien hoe zo'n karpermeertje werd leeggehaald. Heel leuk en interessant om te zien.
Een paar jaar geleden waren we in oktober bij een meertje bij Blatna (Pilzen). Was heel mooi en warm nazomerweer, net zoiets als nu. Gigantisch wat een karpers er uit het meertje werden gehaald. Toen het meertje bijna leeggelopen was, ging de plaatselijke jeugd in zwembroek of zelfs in ondergoed het water in. Voor de restvangst. Overgebleven karpers, maar ook vuistdikke palingen!
Later hebben we het nogmaals meegemaakt bij Klatovy. Een meertje liet men leeglopen en een tiental markante mannen in een groene outfit schepten daar gigantische karpers in grote bakken. Een deel ging in plastic zakken mee naar huis. Ik heb hier een aantal foto's van gemaakt.
Inmiddels hebben we met kerstmis bij Tsjechische vrienden KAPR gegeten. Smaak was goed, maar al die graten. Niet mijn kerstmaal. Voor de Tsjechen kennelijk een delicatesse.
Ik zal kijken of ik die foto's van het leegvissen van het meer hier aan kan leveren. Ben niet zo'n computerfreak, maar ik ga het proberen.
ot.gif
 
hoi henk,
bedankt voor je reactie en ga het zeker van de zomer eens proberen daar.

de meerval op die foto was mijn eerste meerval. hij was 143 lang (een baby dus), gevangen in frankrijk. daarna nog velen gevangen, waaronder een van 196 cm. we zijn nu op zoek naar water waar de grotere jongens zitten. in spanje (de ebro) of in italie (de po) of in kazakstan (iliedelta) zitten wel grotere meervallen, maar wordt ook zeer druk bevist. dus daarom ben ik op zoek naar een iets minder druk bezochte stek.

hoi tabe,
jij ook bedankt voor je reactie.

gr willem
 
Een Sumec Velky (meervalleke dus), zo'n 1.80 meter, is door een zekere schoonvader van mij uit de Luznice gevist, tussen Kolodeje nad Luznici en Bechyne.
Om je even gerust te stellen: deze vangst is het resultaat van plm. 35 jaar geduld ter plekke. Voor de rest karper en snoekwerk. Dus maak je niet al te sappel, maar het kan gebeuren...
 
Hallo Allemaal,

Net nu we van plan waren een trektocht door tsjechie te gaan maken (lekker met z'n tweetjes) met de caravan, kwam onze jongste zoon (20 jaar) gisterenavond met de mededeling dat zijn karpervisvakantie in frankrijk niet doorgaat. Ik ga dus weer gezellig met jullie mee. :D Ik heb al via de zoekfunctie geprobeerd goede karperviswateren en prijzen van vergunningen op te zoeken, maar dat is nog niet gelukt. Vandaar mijn vraag: wie weet een goed karperviswater zowel in het reuzengebergte/adelaarsgebergte als in het gebied tegen slowakije, als in het gebied van de sumava?

Kan je daar ook goed 's nachts (en veilig!) alleen vissen aan de waterkant ? En hoe zit het met de vergunningen?

Alvast bedankt
Arie vd Berg
 
in pastviny is een grote stuwdam waar je heel goed kan vissen

het is een groot meer en ik weet niet precies waar de beste plekken zijn. maar als je een beetje rond rijdt of rond vraagt in pastviny, vind je zeker weten goede plekken om te vissen.
 
Bovenaan